HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.07.01. 20:49 Dagiszabi

A 190es történet

by CsCsabi

 

A teljessége kedvéért rögtön az elején kezdeném, hogyan is történt a találkozás az ezüst 190-el.

A munkám révén sok - sok embernél fordultam meg így történt ez akkor is, amikor egy szimpla internetes probléma miatt egy igencsak hozzáértő Mercedes rajongónál kötöttem ki (ekkor már megvolt a fekete 190E-lfogóm).
Belépve a tett színhelyére rögtön szemet szúrt egy halom W201-es belsőalkatrész, a tetőtértől a pincén át mindenhol cucc volt a kocsi meg sehol….
Gondoltam kérdezősködök egy kicsit és hamar kiderült az idősebb úr autót épít egy 190-est építenek át  idestova 1 éve, de ekkor még nem tudtam mi is van valójában a dolgok mögött.

Majd „molyolási” szokásomnak eleget téve  2007 tavaszának egyik napos délutánján kilátogattam Ürömre, ahol ismételten találkoztam Józsi bácsival és akkor mutatta a bakokon álló sérülésmentes kasztnit és a belevaló technikát ami már készen állt az összeszerelésre. Ezt követően nyár végén ismételten egy probléma miatt  cégem jótékony mellékhatásaként megint összefutottam Józsibával, aki már büszkén mutogatta a kész autót, amikor benéztem a motortérbe akkor hüledeztem először, majd kisvártatva már a „majré gerendába” kapaszkodtam. A próbakör után fülig érő szájjal szálltam ki az autóból, néhány elismerő gondolat után fájó szívvel  távoztam a helyszínről, ekkor döntöttem el, hogy kell egy erős Merci…

A 2008-as évet úgy kezdtem, hogy szerettem volna egy szép 124-est (minimum szint a 24 szelepes hathengeres volt), vagy esetleg 126-ost V8-as motorral.
Hosszas keresgélés után szomorúan konstatáltam a helyzetet :
Az ésszerű összeghatáron belüli kocsik  mindegyikének van  valami nyűgje, ami általában nagyobb volt a várhatónál. A valódi értéküket jóval túllicitált példányokkal meg nem is foglalkoztam, így jegeltem a projektet.

Időközben az ezüst 190-es gazdit cserélt, a szó szoros értelmében az öregúr elcserélte a kis 190-t egy W140-re, majd az egyik áprilisi vasárnap csörgött a telefonom, a szerelő haverom volt az és örömmel közölte talált nekem egy kocsit aminek örülni fogok, na megcsillant a szemem. Mi lehet az kérdeztem, mire közölte az ezüst 190-es az, azonnal igent mondtam.
Átnézvén a szervizben az autót megnyugodtam, hogy minden rendben van vele és megköttetett az üzlet.

Na de,  végre jöjjön a lényeg mi is az átépítés tartalma aminek eredményeképpen egy igencsak virgonc 190-es született :


Az autó a motortértől kezdve a kerekekig erőteljes vérátömlesztésen esett át. Kezdjük a motorral ami a legérdekesebb része a játéknak, gyakorlatilag egy MXXX-es 320-as „hibrid” motor született, hogy csak a lényeget emeljem ki az M… motortömb megkapta a M… 320-as motor 24 szelepes hengerfejét és egyéb alkatrészeit, a főtengely speciel egy teljesen más működési elvű motorból származik, de erőteljesebb mivoltának köszönhetően kicsi az esély a különféle főtengely megbetegedések megszerzésére. Tulajdonképpen négyféle motor alkatrészei lettek kombinálva a megfelelő arányban. A gyári légszűrőház már nem fért el sehol ezért a szívócső végére BMC direktszűrőt kapott az autó.

A váltó egy 124 kupé fordított sémájú 5 gangos sportváltója, kuplungja még széria de tervezve van a szintereztetése, ASD-s differenciálmű és erősített féltengelyek is beépültek.
A futóműbe is érkeztek 124-es alkatrészek, rugók, csonkállványok, a gátlókról még nem sikerült pontos képet szerezni, de egy kicsi keményítés még majd idővel elkél.

 

    A fékek is a 124-esről érkeztek. A kerekek 16”-os W210-es Avantgarde felnik. Az autóhoz kreált 320-as hegyezett elektronikát nem kaptam meg, egy 280-as vezérléssel vásároltam az autót és tartalékba kaptam még mellé egy gyári 320-as automataváltós vezérlőt.

Innentől már én alakítgattam a dolgokat, ami a szívóoldal a gyújtógyertyák és az elektronika folyamatos módosítgatásában jelentkezik.

Elektronikailag is érdekes a szerkezet, jelenleg az M104-es motorcsalád kisebbik 280-as változatának „megpöckölt” motorvezérlőjével hajtom. Lényegileg ez az elektronika alapból engedi forogni a motort jóval magasabb tartományokban is szemben a 320-as motor elektronikájával, így tágabb határok között lehet módosítgatni ezt azt. Az autót nem tervezem feltöltősre alakítani, ezért próbálom megtalálni az utat az elektronikák sűrű erdejében, de legalább addig sem unatkozom….

Első lépésben megvalósítottam a kollegám segítségével egy a műszerfalról kapcsolható motorelektronikát, aminek még szánok szerepet a jövőben az lenne a végcél, hogy egy teljesen szériavezérlés mellé betöltsek egy maximálisra hegyezett programot.

Előre haladott állapotban vagyok a 320-as módosított és C36AMG motorvezérlő programjának a kocsiba való integrálásával (a széria 3,2-es manuális váltós program már benne van az autóban)…

Mivel a driket szűrő rossz helyen volt, ezért nagyon meleg levegőt szívott és a direkt szűrő előnye melegebb motornál már hátrányba csapott át( a beszívott levegő hőmérsékletének 10 fokonkénti emelkedése kb. 1% teljesítmény vesztést okoz).  

Szívóoldalra kapott egy BMC C.D.A airboxot a direktszűrő helyett így már nem a kipufogó csonkról feláramló forró levegőt szívja a motor magába. A gyári gyújtógyertyákat Brisk sportgyertyákra cseréltem ennek eredményeként érezhető gázreakció javulást értem el, egyetlen hátránya a gyárival szemben, hogy nem szereti a váltsuk el 2500-nál stílust.

 

 

A jövőben szeretnék rá egy jó öblítésű Proex kipufogó rendszert és akkor már csak az apró sallangok vannak hátra, mint például zene és társai, de ne rohanjunk ennyire előre…

3 komment

Címkék: mercedes tuning 320 youngtimer 190e


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr681220826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.07.03. 09:28:31

Sok sikert kívánok az autódhoz! A váltó kapcsán szeretnék kérdezni: bár az én kedvencemet délebbre gyártották, de kéziváltósként (valószínűleg) ugyanezt építették be. (Nyilván más áttételi arányokkal). ZF gyártmány, és ha igen melyik? Azért érdeklődöm, mivel nálam az előző tulajok áldásos hatásának eredményeként olyan probléma keletkezett, hogy valamelyik csapágy, vagy csapágyak zörögnek. Megbontás előtt szeretném megtudni valakitől, aki találkozott ilyen problémával, és ha igen, csapágyak típusát, típus számát, hogy a munka előkészítése céljából. Segítségedet, vagy más valaki segítségét előre is köszönöm!

biturbo s - félázsiai bunkó állat · http://oldfordworks.blog.hu 2009.07.03. 09:33:30

(kieg. az előzőt) Lehet arról tudni valamit, hogy a tiédnek mi a szerinti ZF típusszáma? Ha fel tudnád ide írni, nagyon megköszönném.

Gixxer Atesz 2010.03.09. 20:14:46

Tetszik az autód,jó benne az a 320-as
motor! Válalsz másnak is átalakitást,vagy tudsz olyat aki ilyet
csinál,hogy más motort be rak,az
eredeti helyett? Esetleg tudsz adni
elérhetőséget?
süti beállítások módosítása