HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.08.02. 17:55 Dagiszabi

Ventola di errore

by imikeee


Elég hálátlan dög ez a bálna, minél többet költesz rá, annál több hibája jön elő. Most a nyári nagy melegekbe azt találta ki, hogy a hűtő-fűtő ventilátor csak 1 fokozaton működött. Mégpedig a leggyengébben. Egy klímás barátomnak szóltam, hogy nézze már át akkor az autót klíma ügyileg, mert ha egyszer szétborítom akkor már azt a részét tegyük rendben. Jött a srác, (reklám helye: Csintó sándor /06-20-386-26-19) minden zsír volt, 8 fokos levegőt tolt be az autó, ahogy kell, viszont kissé húgyszagú volt már. Nah akkor egy takarítást is megejtünk, nem nagy dolog.

 

De még kimértük azt a szenzort, ami a belső levegő hőmérsékletét érzékeli, és itt kérem szépen 4 fok eltérés volt. Ugyanis 4 fokkal többet érzékelt az autó mint a valós hőmérséklet. Nah zsír mondom. Azt hogy az autó mennyit érzékel úgy lehet megnézni, hogy a REST gombot nyomod vagy 20 másodpercig és akkor a kijelzőn megjelenik bal oldalt egy szám meg jobb oldalt is egy másik szám. A bal számhoz hozzá van rendelve egy funkció, jelen esetben 1 - in car temperature sensor, majd a jobb oldali szám meg az értéke pl.: 24. Tehát a belső levegő szenzor 24 fokot érzékel. Ezután már csak egy digitális hőmérőt kell a szenzor mellé tenni és összehasonlítani az értéket. Kemény dolgok ezek.

Garázsba be, műanyagok le, pollenszűrő le, meg is van a ventillátor és rajta a regulátor/szabályzó. Mondom kemény leszek meg nem akarok hülyeséget csinálni, kimérem, hogy tényleg az e a baja. Mert ha nem az a baja és én rendelek egy újonnan egy regulatort bele, akkor leteszem a hajam az asztalra, mert tudniillik a bálnához minden elektromos cucc 6 számjegyű összegbe kerül:)


 

  Nah de multiméter elő, a venti csatija megkapja a +12V..tehát akkor nem a klímavezérlő a szar. Ráküldtem direktbe +12V a ventire és olyan szelet csinált mint a Katrina hurrikán.


Mondom helybe vagyok, kiszedtem a regulátort, be van öntve az elektronika, nem szétszedhető, meg már bontott darab, ugyanis rajta van hogy 20 ezer. Jajj buksi..ha ez bontottam 20 papír mennyi újonnan? Felhívtam egy MB Dealert és rögtön bemondták hogy 116 ezer papír. Innentől hirtelen felindulásból elkezdtem dúrni ez ebay-t és Herr Tschik kollégával találtunk is egy új és garanciás darabot 24 ezer forintért. Hagyok időt...! Itt is megköszönöm Herr Tschik kollégának a gyors ügyintézést!


Nah ha már meg van bontva, akkor illik pollenszűrőt is cserélni, az enyém már úgyis 1 éves. És a belső térben az utas oldalon is van egy szűrő. Azt én személy szerint nem cseréltem ki, lehet most mutogatni rám, hogy fillérbaszó vagyok, de olyan finom szinte áttetsző anyagból van, hogy kifúvattam kompresszorral és kész.


Na amíg vártam a regulátorra, addig gyorsba kiszedtem a belső levegő szenzort, ez egy egyszerű kis valami. Ennek is megkérdeztem az árát, és nagy meglepetésemre ez éppen 30 ezer alatt maradt. De áá..csak 4 fokot téved, megnézem miért. Hát le volt rakódva 12 év fekete pora az érzékelőnél. Féktisztító sprayvel adtam neki, majd visszaraktam, ismét jött a klímagurum és megmértük. Most már 0,5 C fokot téved..finom :) Így marad.



Közben megjött a regulátor, gyorsan beszereltem, majd belül befújtam klíma tisztító habbal a rostélyoknál, majd a ventilátort max fokozatra kapcsoltam és egy másik klíma tisztító sprayvel ami permetet szór befúvattam a ventilátorral a rendszerbe. Óóóó olyan finom illat lent bent, sose akarok kiszállni belőle.
 
 

5 komment

Címkék: mercedes bálna klíma youngtimer kamurestaurálás w140


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr601283532

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dagiszabi 2009.08.02. 18:00:39

Wazze, egyre jobban megjön a kedvem egy Bálnához. Mondjuk egy 600SEL-hez ;)

Imikeee 2009.08.02. 18:08:40

Gondolom első szériáshoz :)

Dagiszabi 2009.08.02. 19:05:00

@Imikeee:
Természetesen. Csakis a tolatópálcikás jöhet szóba. A radaros már nem ér egy kalap szart se :)

RockyB. 2009.08.03. 05:08:39

Gratula főgengszter!Nekem ehhez nem lenne türelmem.
:)

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.08.31. 14:23:07

Van idegrendszered, meg kell hagyni.
süti beállítások módosítása