HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • bundy3: Kedves Berti! Nagyon szép lett az autó, gratulálok hozzá! Az ülés pedig teljesen gyárinak tűnik, a... (2024.06.30. 17:36) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • Utolsó 20

2009.10.16. 08:00 Benyás

Kétkerekű perverziók

Hamár az extrák kerültek szóba. Azt ugye ltudjuk, hogy a Mercedes milyen hasznos és kevésbé hasznos - gy.k. parasztvakítós - extrákkal képes telerakni az autóit, ha Jürgen pénztárcája is passzol az elképzelésekhez. De hogyan néz ez ki a motoroknál? Melyik lenne kétkerekűben a motorok Mercedese? (a BMW ugye kiesik, dogmatika alapján)

Legnagyobb meglepetésemre a Harley Electra Glide-ot hajtó ismerősöm is azt mondta, a HD nagyon nagy királyság, de ebben a kategóriában egyértelműen a Homda Goldwing a mindentvivő. Pfff. Nekem a Goldwingről - ahogy valószínűleg a legtöbbünknek - legelsőre ez a modell ugrik be:
GL1500
Nomen est omen, természetesen aranyban a legütősebb, nomeg bordóban persze: És amitől vaddisznó az egész? Hát alapnak ott a 6 hengeres motor, aztán a szokásostól igencsak eltérő extrák, mint pl. a légrugók, a tempomat, az utasok között sisakon keresztüli kommunikációt segítő rendszer, a motorosan állítható plexi dőlésszög, vagy az olyan alapdolgok, mnt a szivargyújtó aljzat. Ehhez jönnek a háttámlás-könyöktámaszos bőrfotelek, meg a három és fél mázsa feletti súly üresen.
Hiába a pazar kényelem, a dizájnos ufófék és az űrsikló kinézet, nekem mégsem ezek tetszenek a legjobban. Hogy miért? Mert szerintem a kevesebb néha több.

Namármost úgy vagyok én ezzel a dologgal, mint az autóknál: jó-jó a 90-es évek termése, de az igazán über az a 80-as évek ebből is. Hogy miről beszélek? Itt van pl. a Goldwing első szériája a GL1000, még meztelenül. Nagy túra idommal is lehetett kapni, az Executive kiszerelés eleve így került forgalomba. De az igazi szépség a naked verzió, semmi sallang, semmi plexi, a boxer csak kétharmad annyi lökettérfogatú, a gép jóval könnyebb, élhetőbb, motorozhatóbb.
GL1000_2
Könnyű beleszerelmesedni az egyszerű, minden rafinériától mentes formába, a gyönyörű felnikbe, nem mellesleg a fekvő négyhengeres blokk se kutya.
GL1000_4
Nem tudok betelni vele, innen is nagyon szép:
GL1000_5
Ahogy kijött a második széria, kiderült, hogy erre is lehet rátenni egy lapáttal. Túraidom nélkül ezt az 1100-as szériát lehetett kapni utoljára, a következő ezerkettesek már mind burkoltak voltak. Nekem viszont pont a második széria felöltöztetett változata tetszik a leginkább, nézzék csak:
GL1100_1
12V-os rendszer, kazettás rádió, markolatfűtés, tárolódobozba integrált hátsó lámpák - mindez 1981-ben. Nem rossz, mi? A legkirályabb az amerikai piacra szánt Interstate kivitel, pár extrával és kicsi krómmal több került rá, mint az európai modellekre. Röviden összefoglalva: dugnám.
A Honda legendásan megbízható motorokat gyárt, ezekkel az öreg vasakkal sincs különösebb probléma, ha megfelelő szinten karban vannak tartva - legalábbis ezt lehet olvasni a fórumokon, és ezt mondják az itthoni, régebbi motorokra specializálódott szakik. Bájdövéj ezeket a szép jószágokat röhejes, 2-3000 eurós áron lehet megvenni Európa boldogabbik felében, úgyhogy a lecke fel van adva.

6 komment

Címkék: motor off


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr661451928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.10.17. 09:49:42

Sosem voltam Gold WIng mániás, de ez a másodszéria tényleg király!!

Szpinya 2009.10.18. 09:28:44

Háát, amíg én motoroztam addig rendszeres látogatója voltam a baleseti klinikáknak, csak nekem félre volt téve egy zsák gipsz a sarokban.
Szóval a kétkerék nem az én világom, de a poszt az jó, és az aranyszárnyak azért mocsok jól néznek ki , generációktól függetlenül.
Uff.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.20. 11:21:36

A legpoénabb Gold Wing extra akkor is a hátramenet.

Benyás 2009.10.20. 14:26:33

@malenykij polgar:
Poén? Ha toltál már hátrafelé egy 370 kilós dögöt, akkor biztos nem röhögtél rajta :-)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.10.21. 15:49:09

@malenykij polgar: és ha minden igaz, az önindító viszi hátrafelé...

Bq 2009.11.05. 08:55:19

@Mr. Cool: Így van, van benne egy külön áttétel az indítómotornak, ami a hátsó kerékre hajt.
Az oldalkocsis Ural-okon viccesebb a történet, ott általában hajtott az oldalkocsi kereke is, és egy rendes hátrameneti fokozat van benne, a váltóban:)
süti beállítások módosítása