HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.10.19. 20:45 Tommoka

Dilemma szülötte: AMíGó

Elég rég érik a poszt már neki, csak még nem fogalmazódott meg bennem kellőképpen,viszont most rávettem magam hogy megírom. Tehát: kb. 3 év küzdelem- fájdalom, öröm-boldogság után eladtam hőn áhitott 500E-met. Kétség nem férhetett hozzá, hogy a következő autóm is Mercedes lesz. Egy R129 lett a következő beteljesületlen álom, amiről balga módon hagytam lebeszélni magam (ámbár nem tágítok :) ).Azon a véleményen voltam, ha újabb autót vásárolok = kevesebb problémát kell kiküszöbölnöm rögtön a vásárlást követő időszakban (természetesen a kötelező szűrők, olajok cseréjén felül) Ezáltal félő, hogy a szintén 91-92 körüli SL fényét vesztett időszakában kerül hozzám, kezdhetem a felújítást előröl mint „azzzöccázzal” és akkor nem volt érdemes eladnom szegényt. Hisz annyi pénzt és izzadtságot lapátoltam már bele. Fel volt adva a lecke. Tehát 91-nél fiatalabb „méltó” utódot kerestem.

Természetesen a menetteljesítményből nem kívántam engedni, de a megbízhatóság és a már megszokott extra megléte mellett, hajlandóságot mutattam afelé, hogy engedjek a mércén, hisz mind sokszoros árszorzó tényező!Sok fejtörés (és SL nézegetés közepette) CLK-ra esett a választás, amiért rendszerint kaptam hideget-meleget a klubtársaktól. Viszont elég sok kritériumomnak megfelelt. Újabb, nem csak 2 személyes, nem vényóóc, remélhetőleg leinformálható és persze árban is vélhetőleg a pénztárcámhoz passzoló megbízható db.. Ugyanis rosszat nem igazán hallottam róla, az átlagos kopó alkatrészeken kívül persze.

Tehát felállítottam a „képet” amiből nem engede k(persze egy-két kivétel azért erősíti a szabályt) CLK 320! Fekete vagy ezüst színben, fekete bőr belsővel, digit klímával,és makulátlan állapotban. Akár AMG optikával is :) .Ami még hirtelen ránézésre sem „méltó” hogy egy lapon említsük egy 500E-vel. Dehát ugye a KOMPROMISSZUMOK! 3-4 hónap elkeseredett keresgélés után bizton állítom, hogy akkoriban (kb 3éve) egy épkézláb eladó db nem volt Magyarországon. Még úgy sem, hogy már-már belementem volna a „tucatkék” színbe is az állapotáért cserébe.
Természetesen minden nap bújtam a használtautót, és belefutottam egy szemrevaló C36 AMG-be,amiről sokat mesélt egy barátom, mert neki is ilyen volt anno,és ekkor már Benyás gépparkjában is szerepelt egy „hasonló” ámbár 43-as felirattal, T- modellben,ami ugye vényóc, és rögtön beneveztem nála egy joyride-ra, és a véleményét is kikértem. Viszont itt meg is álltam, mielött belelovalnám magam a „képen szép, de a helyszinen már korántsem ilyen üdítő látvány” kategóriba, és az előző 3 hónapom is erről szólt, nem mellékesen ez egy AMG, ami ugye nem azért született, hogy a fordulatszámmérő mutatója csak a garázsban álljon a piros kiosztás alatt.úgyhogy klikk a tovább gombra!

Coppy barátom unszolására csak elindultunk egy esős délelőttön Győrbe, (előzetesen magánszemélyként hirdető úriemberrel tel. egyeztetve) ahol is hogy-hogynem egy autókereskedés állt a címen, amit kaptunk. Azonnal R-be vágtam a verdát, de Coppy csak erősködött, hogy ha már idáig eljöttünk…

A kis méregzsák viszont nem állt a kereskedésben, erre föl felfedvén kilétünket a kereskedés vezetője felnyitotta a garázst, hisz az ő saját autója volt, amivel beállt hisz „délelőtt esett az eső”.

Első pillantásra megtetszett (nem mondom, hogy beleszerettem, hisz a szívem még az 500-ért dobogott) de erősen látszott rajta, hogy kímélve volt, az ívek jók, a krómok futottak, kellemesen csalód(tunk)tam. Összenézve szó nélkül próbáltunk, nem feltünően örülni, hogy kivételesen szép állapotban van az autó, és bármilyen laptopos,festékmérős, aláfekvős mutatványunk kudarcot vallott, nem tudtam belekötni…
<.br> Lassan 3 éve nálam az autó, és nem bántam meg a kompromisszumot.A „melyiket szereted jobban?” re még mindig az 500E vezet, de csak egy hajszállal.(vagy csak az évekig tartó ahítat miatt) Azt szoktam mondani, más kategória mindkettő, és mindkettő másért szerethető!
Nézzük mink van:-M104 3.6 l DOHC motorunk 6 hengerrel sorba rendezve.
280le / 385nm nyomatékkal mindehhez 1500kg körüli súly párosul.
Ami a kipörgésgátló kiiktatásával égészen morcos kis élményautóvá tud válni.
A futóműve AMG teljesen halk,tompa puffanásokkal jelzi a magyar utak viszontagságait,és az autópálya tempósabb kanyarvételei sem jelentenek problémát. Abszolút sportos élményt szerettek volna nyújtani az affalterbachi mérnökök, szerintem sikerrel.
Szervízigénye teljesen normális(amitől féltem). Kopó alkatrészeket kellett cserélni, viszont az AMG és a C oszt. nem kompatíbilis alkatrészekért kicsit mélyebbre kell nyúlni, amit egy 500E után már fogcsikorgatva is de megszokhattam. Pl:listaáron 55e/db rá az első féktárcsa. 64e egy gátló és a motorvezérlő elektronika szájhagyomány útján terjedő milliós tételt súrolja,amikre remélhetőleg sosem lesz szükségem. Egy szó mint száz, nem bántam meg hogy ezt a tipust választottam, sőt, komoly élményeket okozott és remélem, még fog is!(egy darabig)
 
 

Tommo

12 komment

Címkék: amg c klasse w202


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr771461633

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.10.19. 22:29:39

Papa, tudod mi a jó a pónidban? Hogy a rutintalan szemlélö azt hiheti, hogy egy snassz C-Klasse. Közben meg morcos és odabax.

Tommoka 2009.10.19. 23:20:23

Nem hiszed el hány benzinkúton elhangzott már a kérdés..."Ez tényleg éééjemdzsíííí"??
AZ.És mennyit eszik?...stb...

Benyás 2009.10.20. 09:57:36

Papa!
A megoldás <!-more-> :-D

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2009.10.20. 10:13:11

Minél többet nézem, annál jobban tetszik ez a 202! Limóban is.

Subby 2009.10.20. 14:09:44

Szép az autó! Gondolom, lényegesen kevesebb probléma volt/van vele, mint az ötszázassal. Mi a következő? Csak nem az R129?

Szpinya 2009.10.20. 14:12:02

@malenykij polgar:
Majdnem ez is egy vak svájci fogorvos nagyannyáé most.
De csak majdnem........:)

Tommoka 2009.10.20. 14:19:47

@Subby: Reményeim szerint! ;)

Tommoka 2009.10.20. 14:20:23

@Benyás: Király megjegyzem!Kösz papa!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.10.20. 17:36:58

@Zaba:

Tényleg?? Akkor nézd meg ezt:

www.autozone.be/auto_j2ee/gg/pag/a_detail.jsp?pZoekId=2722595&pPartner=autozone&pActief=occ&locale=en_GB

Még valamikor Tommo mondta, ha nem AMG a 202-es, már utána se fordul...

Ádán 2009.10.23. 21:35:46

@Herr Tschik: Ez mi, egy 200D-nek álcázott AMG? :)
Valahogy ezt a kárpitot szerintem nagyon nem találták el...
@Tommoka: Miért kellett az 500E-t eladni?
süti beállítások módosítása