avagy: izzócsere a W202 középkonzoljában
By Zaba
Bízom benne, mindenki emlékszik a Monty Python Gyaloggaloppjában a vonatkozó jelenetre, melyben Arthur király végül visszaér Aaargh várába és ismét a francia helyőrséggel találja magát szemben. Ott hangzik el a címben foglalt feledhetetlen mondat, melynek jelen esetben igenis van alapja. (Itt van szó az enyveskezű használtautónepperekről is, de most nem ők a poszt tárgya.)
A 'Bicskát' úgy vettem, hogy volt néhány apró, de annál idegesítőbb hibája, többek között, nem világított a középső fűtéspanel fele, és pont az, amelyiken a fontosabb információk vannak, azaz, hogy mennyire is fűtünk. Vaksötétben, egyedül autózva azért ennek van jelentősége, úgyhogy feltúrtam a netet, mit is mondanak a vonatkozó fórumokon. W202 témában az oroszok és az angolszász nyelvterület is jól ellátott, ami nem csoda, hisz már az első C-t is gyárották Dél Afrikában.
Ott készültek a helyi és az USA piacos vasak.
Végül a http://forums.mercedesclub.org.uk-n találtam egy posztot a témában. Meg is riadtam tőle! Valahogy nem a német, és a Mercedes-Benztől megszokott logika szerinti dolgot láttam; gondoltam is, hogy ez így nem "életszerű", mert a csávó szerint a komplett középkonzolt le kellene bontani, a rádiót, hamutartót, kispolcot kiszedni, a fa/carbon burkolatot leszerelni. De ha idáig eljutottál, már ne állj meg, vedd ki a fűtéspanelt, szereld szét az utolsó csavarig és forrassz! (Az ezen folyamatot ábrázoló fotókat az angol fórumról kölcsönöztem).
Na ez az, amit mind nem kell megcsinálni.
Elmondom inkább mit tanultam Sanyi mestertől és Tommotól, hogyan kell (ezúton is örök hálám érte):
A szükséges szerszámok: svájci-bicska, csereizzó, kisdobozos üdítő a lehető legkeskenyebb szívószállal
Állítsd a fűtéstekerőt úgy, hogy a hozzá közelebbi ajtó felé mutasson a jel, és húzd le a gombot valamilyen lapos fejű csavarhúzóval, vagy ez esetben a bicska szélesebb végű ilyen eszközével
Ott az az apró ajtócska, ami mögött az izzó rejtőzik. Nagyon óvatosan kell kipattintani a rögzítőpöcök mögül órás lapos csavarhúzóval, vagy csipesszel, vagy a bicska ismételt használatával. A komplett egység műanyag és a hajlításra kijelölt él (zsanér) nem túl erős, feltehetőleg nem sok nyitogatást visel el. Én a visszacsukás után a 'biztonság kedvéért' megerősítettem cellux-szal is.
Az ajtócskát kinyitod, izzót észleled, Sanyi úr célszerszámát, a szívószálat
alkalmazod: ezzel a Fábry showman urat még humorista korából idézve "szaknyelven szopószál"-lal egy pillanat alatt kikaphatod az izzót és visszahelyezheted a másikat. Ha utángyártottat teszel be, lehet, hogy az eggyel vastagabb célszerszámra is szükséged lesz (ez még mindig nem a Mekis vastagságú, csak a másik üdítőital gyártó -gyk: S**, a Balaton mellől- kisdobozos termékeihez adott darab).
Ezután a világítást felkapcsolva elfordított kulccsal de rá nem adott gyújtással próbáld ki az izzót, az ajtócskát csukd vissza, a gombot pattintsd vissza és kész. Szabad röhögni az angolokon és a jól végzett munka örömére, meg a megspórolt másfél órára tekintettel fogyaszd egészséggel az üdítőt.
Előtte-utána:
Utolsó kommentek