Akit érdekel a megfejtés, és hogy mi az isten haragja látható a képen, az lapozzon.
Hogy már az elején kiderüljön, ki lesz a gyilkos, íme a megfejtés röviden: egyik sem sűrűn fordul elő utcai forgalomban, és mindegyik lenyomja a McLaren SLR-t a TopGear házi tesztpályáján, egy mért körön belül. (OK, tudom, Jeremy Clarksonra nem trendi hivatkozni, mióta Papptibi megírta, hogy egy köcsög. A Ford GT pedig piece of junk, a teljesség kedvéért.) Szóval ezek a vasak, és még néhány - összesen tizenhárom - gyorsabban abszolválta a TG tesztkört, mint ajnározott gyártónk csúcsgépe, szupersportkocsija, non plus ultrája. Hát tragédia, nem?
Viszont a díszes társaságot elnézve akad egypár finomság, az kétségtelen. Ki tudta például a vonatkozó TC-s cikk előtt, hogy az Ariel Atom egy új generációs mosópor vagy műrepülőgép? Vagy mi a franc az Ascari, ha nem a híres F1 versenyzőről elnevezett versenypálya?
A Koenigsegg még hagyján, minden autóbuzi hallott már róluk, pláne mostanában a Saab körüli mizéria kapcsán. A vasak pedig, amiket csinálnak, nagyon durvák...hiába no, a skandinávok őrültek a maguk csendes módján.
Elnézve ezeket az ipari műremekeket, azért be kell látni, nem szégyen kikapni ilyen mezőnyben - a Ferkák és a Nissan kivételével a többiek szinte mind egyedi gyártású, kisszériás gépek, már ha lehet az évi pártucat darabot szériának nevezni. (Mielőtt felhördülnénk, a Lambo LP640 is limitált széria, és a Carrera GT sem az a "bemegyek a szalonba, oszt elhozom" kategória.) Érdemes azért végignézni a teljes listát az alsóbb régiókban is, vannak érdekességek, lsd. Saab95 kontra Alfa Romeo 8C vagy Volvo S60R vs Ferrari 575M. Mindenképp ejtsünk szót azonban a Bugatti-kék szépségről, mert ő viszi a pálmát a versenyben is.
Német gyártmány, és nem BMW alapon, uhhh. Sportkocsis hagyományoknak megfelelő, klasszikus építési mód, középmotoros megoldás hátsókerék hajtással, ahogy illik. Az autó kasztnija üvegszálas vagy választhatóan karbonbetétes, súlya alig éri el az 1100 kilót (Az 1.3-as Suzuki Swift 1050 kg, hmmm) Ehhez a súlyhoz sikerült párosítani a 4200 ccm-es V8-as biturbós motort, ami verziótól függően 650-800LE teljesítményt ad le az autóban. Csak a számmisztika kedvéért: 0-100 km/h 3.2 mp, 0-200 km/h 8.8 mp alatt van meg, ha nyomunk egy kövéret a gázon. Itt pedig a mért kör, amit egy 700LE-s változattal sikerült produkálni. Annyi örömünk azért legyen, hogy a lista 4. helyén tanyázó Pagani Zondát legalább Merci motor hajtja.
Nem is akármilyen, hehe.
Utolsó kommentek