HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.12.10. 07:00 Benyás

Az a fránya 13-as

Gumpert Apollo, Ascari A10, Koenigsegg CCX, Ariel Atom, Pagani Zonda F, Lamborghini LP640. Mi a közös ezekben az autókban?
GA
Akit érdekel a megfejtés, és hogy mi az isten haragja látható a képen, az lapozzon.

Hogy már az elején kiderüljön, ki lesz a gyilkos, íme a megfejtés röviden: egyik sem sűrűn fordul elő utcai forgalomban, és mindegyik lenyomja a McLaren SLR-t a TopGear házi tesztpályáján, egy mért körön belül. (OK, tudom, Jeremy Clarksonra nem trendi hivatkozni, mióta Papptibi megírta, hogy egy köcsög. A Ford GT pedig piece of junk, a teljesség kedvéért.) Szóval ezek a vasak, és még néhány - összesen tizenhárom - gyorsabban abszolválta a TG tesztkört, mint ajnározott gyártónk csúcsgépe, szupersportkocsija, non plus ultrája. Hát tragédia, nem?

Viszont a díszes társaságot elnézve akad egypár finomság, az kétségtelen. Ki tudta például a vonatkozó TC-s cikk előtt, hogy az Ariel Atom egy új generációs mosópor vagy műrepülőgép? Vagy mi a franc az Ascari, ha nem a híres F1 versenyzőről elnevezett versenypálya?
Ascari A10
A Koenigsegg még hagyján, minden autóbuzi hallott már róluk, pláne mostanában a Saab körüli mizéria kapcsán. A vasak pedig, amiket csinálnak, nagyon durvák...hiába no, a skandinávok őrültek a maguk csendes módján.
Koenigsegg CCX
Elnézve ezeket az ipari műremekeket, azért be kell látni, nem szégyen kikapni ilyen mezőnyben - a Ferkák és a Nissan kivételével a többiek szinte mind egyedi gyártású, kisszériás gépek, már ha lehet az évi pártucat darabot szériának nevezni. (Mielőtt felhördülnénk, a Lambo LP640 is limitált széria, és a Carrera GT sem az a "bemegyek a szalonba, oszt elhozom" kategória.) Érdemes azért végignézni a teljes listát az alsóbb régiókban is, vannak érdekességek, lsd. Saab95 kontra Alfa Romeo 8C vagy Volvo S60R vs Ferrari 575M. Mindenképp ejtsünk szót azonban a Bugatti-kék szépségről, mert ő viszi a pálmát a versenyben is.

Német gyártmány, és nem BMW alapon, uhhh. Sportkocsis hagyományoknak megfelelő, klasszikus építési mód, középmotoros megoldás hátsókerék hajtással, ahogy illik. Az autó kasztnija üvegszálas vagy választhatóan karbonbetétes, súlya alig éri el az 1100 kilót (Az 1.3-as Suzuki Swift 1050 kg, hmmm) Ehhez a súlyhoz sikerült párosítani a 4200 ccm-es V8-as biturbós motort, ami verziótól függően 650-800LE teljesítményt ad le az autóban. Csak a számmisztika kedvéért: 0-100 km/h 3.2 mp, 0-200 km/h 8.8 mp alatt van meg, ha nyomunk egy kövéret a gázon. Itt pedig a mért kör, amit egy 700LE-s változattal sikerült produkálni. Annyi örömünk azért legyen, hogy a lista 4. helyén tanyázó Pagani Zondát legalább Merci motor hajtja.
Zonda engine
Nem is akármilyen, hehe.

10 komment

Címkék: vélemény álom off csóró


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr981584931

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baloo79 2009.12.10. 09:35:45

Az első kérdésre a válasz:

McDonnell Douglas F-4/G Phantom II

Bocsi, de ezt nem hagyhattam ki, tudjátok, az a fránya repülős vér....

Baloo79 2009.12.10. 09:37:32

Egészen pontosan a második kérdésre volt a válasz, miszerint: "...mi az isten haragja látható a képen..."

Benyás 2009.12.10. 10:14:07

@Baloo79:
Akkor felesleges megkérdeznem, hogy az A-10 milyen gép :-)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2009.12.10. 10:17:46

Benyás, az első bekezdésben szerepelt, a Gumpert Apolló név. így még a hozzánemértők is kitalálták. Ez a kék szar akkora tákolmány, hogy ingyen sem kéne. Ha már csóró álmodozunk, akkor egy Atom vagy egy Zonda.

R.T. · http://rendszergazda.eu 2009.12.10. 11:26:47

A garázssori kóklerek 1 láda sör után minőségibb optikai tuningot csinálnak, mint ami a kék fosvirágot díszíti. :D

Benyás 2009.12.10. 12:13:09

@Mr. Cool:
Nem az volt a cél, hogy ne találják ki... Amúgy meg nem lehet olyan sz@r, ha kifizetik érte a népek azt a 300-350k EUR-t. Persze ebben a kategóriában inkább a Zonda, az mindig is instant get volt. Az Atom meg egy semmirevaló cucc szvsz, ha már csővázas rázós haladós gép, akkor nekem egy Super7 'oszt jónapot.

Dagiszabi 2009.12.12. 20:45:35

@Tommoka: Jaja!
Emmszászhúúúúúúúsz! ;)

Dagiszabi 2009.12.12. 20:48:31

@Baloo79:
Én azt hittem hogy az autót hívják így. Furcsa is volt. Ismerős volt a név valahonnan máshonnan. Csak harmadik nézésre vettem észre hogy van egy repülő is mögötte.

Baloo79 2009.12.12. 21:51:03

@Dagiszabi:

Hehe, én pont fordítva vagyok ezzel, ha valamin, valahol van valamiféle ember által kreált repülőeszköz azt ki szoktam szúrni, mondom, szakmai ártalom.. :-)
süti beállítások módosítása