HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • bundy3: Kedves Berti! Nagyon szép lett az autó, gratulálok hozzá! Az ülés pedig teljesen gyárinak tűnik, a... (2024.06.30. 17:36) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • Utolsó 20

2010.01.22. 16:50 Dagiszabi

Hazaért a BBS RS!

Kedden, összekötve a kellemeset a még kellemesebbel, felugrottam Székes Fővárosunkba az elkészült vödör felnikért és a szokásos keddi klubtalálkozóra az Aréna Plázába.
Nem mellékesen így autókáztam egy jót a MiamiWeissal is, bár éjjel hazafelé már nem voltam egészen magamnál.
Aztán a héten számolgattam gumiméreteket, kotorásztam a padláson és tartottam egy gumiméret próbát.

 

Ez egy kicsit ugyan okosított kép, és kicsit előreszalad az időben.

Kezdjük hát a történetet az ominózus keddi napon.
Még úton BP felé felhívtam Hunor barátomat, hogy mivel jön a talira és hogy ha a 380-assal, akkor ugye a 235/60R16-os úthenger lesz-e rajta?
Mivel azok nyári kerekek, ezért nem azokon gurul a gép jelenleg, de ha gondolom kölcsönadja próbára. Hát én erre nem is gondoltam, de lecsaptam a lehetőségre.
Tudni kell a méretről, hogy ez a legnagyobb átmérőjű gumi amit én 126oson eddig láttam. 688mm, ami pont 40mm-el nagyobb mint a 126osra rakott legnagyobb gyári méret, ami az 560as 205/65R15-ös kereke. Mellesleg a bálnának a gyári mérete. Ebből következően kereskedelmi forgalomban kapható.
Az úthibákat viszont nettó megszünteti. Egy kis rugóút növeléssel már lehtne is indulni a Dakaron velük, már ha az még létezne.
Ha már elhoztam, fel is próbáltam őket a 9collos ET15ös Borbet A-val, hogy mit mutat a szélesített sárvédővel. A 25 millis nyomtávszélesítőt azért alatta hagytam, ami még a pentákhoz készült, hogy azzal modellezzük a vödör BBS-t. Tudományosan kiszámolva persze minden méret.



Az eredmény: Elfér, elfordul, ki lehet fordítani koppanásig, viszont kicsit kilóg, meg ha kicsit lejjebb ül majd az autó, amit minden bizonnyal meg fog tenni, mivel szétszedés előtt nem volt ilyen magas, akkor azért már veszélyes közelségbe kerülne a peremmel. Nem beszélve arról, ha még be is rugózik egy ugratás után földet éréskor.
Akármennyire is abszurdnak hangzik, de erre is tervezni kell, mert előfordul. Tapasztalat. Igaz ebben tekintetben a hótoló is erős visszahúzó tényező. A MiamiWeisson is le szokott érni. De hát a szépségért áldozatokat kell hozni.
Lényeg a lényeg: Azért 688 milliméter az már kicsit sok. Kinézetben is túl terepjárós, bár én egy kicsit vonzódom ehhez a stílushoz, mégis azt hiszem le fogok mondani róla.

Így jutottam oda, hogy a 654mm az pont jó kompromisszum lesz. Ez kb félúton van a normál másodszériás 195/65R15 631mm-e és a 688 között és nem mellesleg pont találtam is a padláson ilyet. :) Gondoltam gyorsan fel is pattintom az első 9x16-os BBS-ekre és ha jól mutat, akkor ez lesz az én emberem. Van ám neki még egy jó tulajdonsága. A 275/45R16, ami egy létező méret (ez nagyon fontos) az pont szélességben pont ugyanúgy áll a 11x16os hátsó felniken (11/9x225=275) és átmérőben pont 654 az is.
Így legalább nem kell azon agyalnom hogy a kapható méretek közül melyik hordósabb, melyiket húzza jobban szét a széles felni és az átmérőben mennyit csökkent rajta, meg akkor optikailag mit fog mutatni, hogy elöl függőleges az oldalfal, hátul meg trapéz forma a gumi.
Találtam is az amerikai Ebay-en 275/45R16-ban Toyo porxxes Drag gumikat, amik street legal-ok is és belső nélküliek is. Akármilyen meglepő, ezeknek a Drag gumiknak jórésze belsős. És még nem is olyan drágák. 300dollárért megvan a kettő. (a képen a 255/50-es van)



Asszem ez lesz a megoldás, de addig is Cool bácsi hozza ma a 245/45-ösöket, amivel legalább fel lehet rakni a hátsókat, és hozzá lehet faragni a hátsó szélesítést és nem kell megint távtartókkal modellezni.

Előre viszont feldobtam a 225/55-öt. Azaz ennyire azért nem volt egyszerű a történet, mert csak a negyedik gumis tudta megcsinálni. Két okból. Az egyik, hogy az új peremekhez 8-as átmérőjű fémszelep kell, ami nincs mindenkinek. A másik, meg hogy bár a 9-es felnire a 225-ös gumi nem olyan keskeny, mégis mikor felrakták, mindkét oldalt volt vagy két centi a gumi belső pereme és a felni perem felfekvő átmérője közt, így aztán fújhatták nyugodtan, a körben ujjnyi réseken azonnal ment is el a nyomás.
Jött is a műhelynek a főnöke, és miközben magyarázta az egyik embernek, hogy milyen anyaggal kell polírozni a gumis gépeket minden nap, odaszólt, hogy: Hozzátok a puskát!
Ez egy nagy légtartály, amit felnyomnak kompresszorral és egy kb 50es átmérőjű, a végén ellapított cső áll ki belőle, egy golyós szeleppel. Miközben a szelepen keresztül fújják a gumit, ezzel a puskával becélozna a felni és gumi perem közti résbe, golyós csap hirtelen kinyit és a hirtelen befúvástól tágul annyit a gumi, hogy eléri a felni peremet és már nem is szökik a szelepen benyomott levegő. Profi kis cucc.
El is határoztam, hogy többet másik gumishoz nem megyek. Minden csillog villog, zsírúj profi cuccokkal dolgoznak és igényesek a munkájukra. Tényleg nagyon vigyáztak a felnikre is.

Tegnap estére el is jutottam oda, hogy fel legyen gumizva az első kerék, így hát fel is kellett próbálni az autóra, hogy mit mutat. Na meg akkor már a hátsó felnit is, még gumi nélkül. Hát odabax.

És szerintem teljesen jól áll a gumi. Nem húzza szét túlságosan. Nem néz ki hülyegyerekgolfnak vele, és még nem is az az eszetlen széles, hogy ne lehessen vele közlekedni . Na jó a hátsó egy kicsit túlmutat az ésszerűség határán, de ott elfér.



Nagy kő esett le a szívemről, éppen beér a keresztkulcs a csavarokig



Úgy néztem, hogy a hátsó szélesítés nem annyira szolíd, mint az első, ha ki kell hozni a kerék széléig. De hát ez van ;)



Levezetés képpen egy-két közeli kép a hátsó vödörről.


 

84 komment

Címkék: mercedes bbs rs coupe youngtimer w126


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr961692599

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stower 2010.01.22. 17:05:26

Ez tényleg odabax:)

pickapu 2010.01.22. 19:21:26

Tyű! Részleteiben is gyönyörű.

csak john 2010.01.23. 01:42:32

A felni gyönyörű! De biztos, hogy egy Rieger Kadett-et akarsz csinálni az autóból?

Csabar 2010.01.23. 05:01:47

@csak john: Hát igen szerintem is kár lenne lekefélni egy ilyen szép ótót, de a tulaj bizti tudja mit szeeretne!

dojcsáklaci 2010.01.23. 07:30:14

Mickey Thompson gumik közt is lehet nézelődni.Méret,minta,mint égen a csillag.www.mickeythompsontires.com/

Dagiszabi 2010.01.23. 07:42:58

@dojcsáklaci: Ezt már végig néztem, köszi!
És nincs semmi. Az a gond, hogy ami már elég széles lenne, az mind /60-as vagy az fölött, magyarul túl nagy az átmérő, aminek meg a szélessége és az oldalfala is jó lenne, az meg nem 16 colos. És ha még mindenből találnék olyat ami kis kompromisszummal talán jó, az meg tömlős.

Dagiszabi 2010.01.23. 07:44:24

@Csabar: Jó lesz az,ne aggódjatok! Olyan lesz mint az eredeti AMG widebody, ami még egész szolid, Pl a Könighez képest. Azon egyébként még két collal szélesebb felni van. 13J16os !

Dagiszabi 2010.01.23. 07:52:06

Ezen kívül "az a szép autó" egy már bontásra ítélt szétrohadt lerúgott rom volt, papír bajokkal tetézve, tehát direkt nem áldoztam fel egy működő példányt.

dojcsáklaci 2010.01.23. 07:56:51

@Dagiszabi: Akkor nemtom.De úgyis megoldod Te ezt.Szép lesz,jó lesz.

martong 2010.01.23. 08:30:04

Igen a Königé az beteg már, de ez így AMG-vel faxa. Csak vegyél nagykerben pár zsák kerékcsapágyat ;)

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2010.01.23. 13:01:06

a felnik szépek, a hátsó szélesítés viszont az én ízlésemnek már sok egy kicsit...

Más:

lehetséges, hogy az 1988-as 500 SE motorja EURO 1 normás?
a papírozáshoz EURO 2 kellene :-((

Dagiszabi 2010.01.23. 17:33:18

@pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott:
Még nincs is kiszélesítve! Várd meg amíg készen lesz!

Dagiszabi 2010.01.23. 17:35:33

@pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott:
Létezik. Volt belőle katalizátor nélküli is. Erősebb is volt. Úgy tudom, hogy a németeknél volt valami utólagos szett, amit ha beleraktak, akkor elismerték az euro2-t. Szóval létezik ilyen is meg olyan is.

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2010.01.23. 18:29:51

@Dagiszabi:
igen, találtam valami infót közben én is. A hidegindítással kapcsolatos a cucc. De talán nem alkalmazható mindegyiknél.

viszont feltehetnél pár képet a fehér maimi-ról. Sokat, amiken jól el lehet csámcsogni :-)
Érdekelne még, hogyan oldjátok meg a belsejét a kocsinak - ja persze és belső képeket is kérek :-).
cca. 3 hete néztem egy 500SEL-sajna egy romhalmaz volt, de főleg a belseje volt lehangoló. Bézs bőr ramaty állapotban. Nekem azok alapján amit láttam eddig, úgy tűnik, hogy bőrből csak a feketével érdemes egyáltalán foglalkozni, mert a bézs vagy szürke nagyon csúnyán öregszik.
ami még tetszik, az a velúr, mint pl ez:
suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?lang=de&id=107382710&pageNumber=1&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=17200&makeModelVariant1.modelId=88&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.makeId=17200&makeModelVariant2.modelId=90&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&minFirstRegistrationDate=1980-01-01&maxFirstRegistrationDate=1991-12-31&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString=&tabNumber=1

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.23. 19:42:46

@pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: A fekete bőr az igénytelen ember kárpitja. Világos velúr rulez!

Dagiszabi 2010.01.23. 20:48:31

@Mr. Cool: Khm...Khm....
Bevehesse maga! Nagyon praktikus és elegáns tud lenni a fekete bőr. A Miamiweissban is milyen jól mutat!
Az már más kérdés, hogy legközelebb én is velúrt vennék. Barnát.
A világos az gyönyörű, de ha használod is az autót akkor nagyon macerás tud lenni.

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2010.01.23. 22:00:16

kb. egy hónapja láthattam Prágában egy világos 420(asszem)SEC-t, gyönyörű állapotú barna belsővel. sajnos a barna nem az esetem, de ccca 5000 ojróért nagyon szépvolt.

Ugyanott voltam megnézni egy 260SE-t, aminek az interneten kiváló fekete bőr ülései voltak, az életben pedig kopott kék szörnyűség.

Ja, említettem már, hogy megfertőztetek? a ki itt belépsz..-t átlag 2 hetente - havonta újraolvasom...

Spakel 2010.01.23. 22:24:24

Bazzeg Szabi, mennyi a másodszéria váltómérete?? 205/65...
Komolyabb gumist kérdeztél már, hogy tud-e szerezni mondjuk 255/45-öt? Kis szériában biztosan gyártanak, elvégre Régi Lambo-kra Ferrarikra is hasonló méretek kellettek, és nyilván néha mostanában is kell őket gumizni.

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2010.01.23. 23:30:24

@Szpinya:
én nem annyira :-)
főleg mivel most már tudom, hogy valami olyasmit szeretnék mint a te bordó 420SEL-ed.

A feleségemnek már elmagyaráztam, hogy mivel most cégkocsim van, itt az idő, hogy vegyünk egy másik kocsit is az ő Accordja mellé. Belátta, hogy ha valami történne, és történetesen nem lesz cégautóm egy darabig, akkor okvetlen szükségünk van egy második autóra amivel én munkát keresek, vagy munkába járok amíg nincs céges szekér. Mivel azonban ez csupán egy eshetőség, teljesen logikus, hogy nem fogok valami hülyeségre pénzt kidobni, hanem egy 500SE(esetleg SEL) a tökéletes választás - ez ugye nyilvánvaló?
Ugyanezen okból csakis V8 jöhet számításba, tehát 380, 420, 500 vagy 560, fordított sorrendben.
Ugyanígy beláttattam vele, hogy ez esetben a fogyasztás teljesen mellékes

csak john 2010.01.23. 23:48:33

@Dagiszabi: Mindkét autó nagyon sok munkával, nagyon szép kivitelezéssel alaposan el van rontva. Szerintem. De azért kíváncsi leszek a végeredményre.

Dagiszabi 2010.01.24. 07:49:02

Szevasz!
Igen, én voltam. Láttalak is a BMW-ben, csak kicsit későn tértem magamhoz, már elmentünk egymás mellett mikor nyúltam a lichthupe felé.
Mentünk síelni.

nem kéne... 2010.01.24. 10:29:21

nagy sértődés nem lesz belőle, mert én is csak bambultam ki a fejemből, szerintem már kétszer eltaknyoltál a hóban, mire nekem leesett a dolog.
:)))))

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.24. 12:10:40

@Dagiszabi: A bőr akkor is egy szar. A fekete meg a legigénytelenebb, semmi fantázia, azok választják, akik lusták takarítani. Ezzel ellentétben egy szövetkárpit, főleg egy világos plüss, folyamatos törődést igényel. Ezért sincs már nagyon a piacon szép, plüssös vas.

nem kéne... 2010.01.24. 14:17:01

@Mr. Cool:

a bőr az jó, nem értesz hozzá és egyébként is irigy vagy.
:))))
a színes bőr belső pedig világbajnok találmány.
igazából mindegy milyen, csak ne fekete legyen.

Dagiszabi 2010.01.24. 17:06:20

@Hombár: Az átmérőben kicsi lenne. főleg, hogy az már tényleg sokkal keskenyebb mint a 11 colos felni, így mivel az széthúzza, sokat csökken az átmérő, mivel az oldalfalból lesz futófelület. :)
275/55-kell ezt már megállapítottam tudományosan.

Dagiszabi 2010.01.24. 17:07:33

@nem kéne...: Pedig használós autóban nagyon jó a fekete bőr. Nekem még tetszik is. Mondjuk wurtzelholtzal. A színes bőrök is jól tudnak mutatni, de a plüssnek azért nincs párja.

Tommoka 2010.01.24. 17:25:50

Az új keresztkulcs heftelést megúsztad :)
Viszont a hátsó szélesítésre tényleg kíváncsi leszek.Nekem úgy tűnik az "eredeti wide" kissebb, mint ehez szükségeltetik :)
De a vödör az fenomenális!

Benyás 2010.01.24. 17:48:23

@Mr. Cool:
1. A fekete meg a legigénytelenebb, semmi fantázia, azok választják, akik lusták takarítani.
Ja, meg akiknek tetszik. mert ilyen is van ám...
2. Ezzel ellentétben egy szövetkárpit, főleg egy világos plüss, folyamatos törődést igényel. Ezért sincs már nagyon a piacon szép, plüssös vas.
Vagy mert bőrösből többet rendeltek anno...? És sok plüssöst ismerünk átalakítva bőrbelsősre, azeket is mind a szar ízlésű emberek építették át. Ugyanmár.

skrewdriver 2010.01.24. 19:32:49

@Benyás:
van egy kompromisszumos megoldás:
a szélén bőr, középen mondjuk sportline kockás szürke.
bőr is meg nem is.

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2010.01.24. 20:27:01

@Benyás:
nahát, én meg azt hittem, csak én vagyok olyan hülye, akinek inkább a plüss tetszik.

Üljetek csak bele télen egy jó kis plüss ülésbe meg egy bőr ulésbe (ra-re).

A bőr viszont nagyon jó érzés, amikor a csupasz bőrrel érintkezik ... :-))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.24. 23:35:26

@pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott: Tökéletesen érvelsz, így kell ezt. Egy valamirevaló menyecske záros határidön belül meghajlik ennyi bölcsesség elött. Üdv egy krémbézs velúr verdából.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.25. 09:36:55

@Benyás: Azért megnézném, hogy ha adott a lehetőség, akkor ki választaná a feketét az autó fényezéséhez igazán passzoló színűvel szemben.
A plüss bőrre cserélése meg a magyar viszonyokban keresendő. az igénytelen tulajok által leélt plüsst egyszerőbb a gyakran nem túl képzett kárpitosoknak bőrre cserélni. Ha meg még szép is volt a plüss a bőrözés előtt, akkor meg tényleg csak a tulaj igénytelensége az ok.

AndrewGL 2010.01.25. 09:40:10

Oh, milyen kellemes kis bőr vs. szövet/plüss flame alakult itt ki :)
Szerintem felsőkategóriás autóba bőr dukál, évjárattól függetlenül. Azt, hogy milyen színű a bőr illik bele, a fényezés színe dönti el.
No meg ilyet se hallottam még, hogy a bőrbevonat az igénytelenség jele...

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.25. 09:41:03

@nem kéne...: De még mennyire! :) irigylem, hogy nyáron megéget a bőrülés, télen meg lefagy a tökötök, amíg az ülésfűtés nem éled fel. Volt nekem bőrösöm, pont ezért utáltam. Igaz fekete volt a kocsi, de le volt fóliázva. Hiába volt szürke a bőr, és ment a klíma (pedig volt zacsihűtője is a jó kis csirkének:)) kényelmetlen volt, télen meg a gyerekkori, fűtetlen helyijáratokon utazások emléke ugrott be az ülésbe huppanva...

nem kéne... 2010.01.25. 10:42:30

@Mr. Cool:

nem tudom, eddig még egyszer sem sikerült belerohadnom.
aztán az ülésfűtést meg gyere át és nézd meg, milyen.
mondjuk nem mercedes, szóval lehet, hogy azért nem fagy le a tököm.
:)))))))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.25. 11:15:44

@AndrewGL: Szerintem te még nem láttál MB-velúrt. Teljesen ott van a helye a felsökategóriás autóban.
Nekem az egyikben fekete bör van, a másikban világos velúr. Bár alaphelyzetben elegánsabbnak tartom a bört, azért egy Mercedesben világos velúr odabax és ütvefúr. Nem véletlen, hogy a W100-ban is több velúr volt mint bör. A börös autóm mellett az illat szól, no meg a bört könnyebb ápolni mint a velúrt.

martong 2010.01.25. 12:47:22

Nemtudom, volt már bőrös és plüss is. Az mk1 Mondeo plüsse például nagyon el volt találva (GLX), de az e30 plüsse akármit csinláltam vele okádékul nézett ki. Aztán a másik bimmer (e46) bőre meg kényelmes faxa és nyáron sem éget annyira, csak úszónadrágban (akkor törölköző a segg alá) DE a landcruiser bőr szar meg csűszkálós, egy durvább csapatásnál simán csúszkálnak hátul az emberek, semmi tartása, olyan, mint a vonaton. Volt olyan, hogy bekötetlen emberke becsúszott a lábtérbe egy ütősebb satu után (földút) :)

Szóval jó a bőr de gyártója válogatja. Pl, egy szép 116-ost vagy fecske kupét piros bőrrel bézs vagy vaj fényezéssel szívesen körbever..... nyálaznék ;)

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.25. 14:17:54

Hohóhóó!

Van itt flame bőr/plüss!!!
Maradjunk annyiban, hogy ízlések és pofonok, továbbá mint azt valahol már kifejtettem, szerencse is kell hozzá, hogy a megfelelő szín/kárpit/motorizáltság/felszereltség elfogadható műszaki állapottal és vételárral társuljon. Kompromisszumokat kell kötni és kész. Huszonéves autóknál már nem a katalógusban ikszelgetsz és nem te vagy a barom, ha nem krémplüsst, vagy piros bőrt választasz, ha egyszer nem tudsz.
Úgyhogy, szép ott mindegyik és ez szinte csak az állapotán és a karbantartásán múlik. Az meg, hogy tetszik-e, ízlés dolga.
Én pl. mindig vajbőrös sötét kocsit akartam, de nem találtam normálisat. Aztán lett egy sötétkék kék bőrrel, amibe beleszerettem, meg egy almandinrot feketével és wurzelholz-zal, amire nem mondanám, hogy igénytelen, sőt, nagyon jól harmonizálnak egymással.

A plüsst a Mercedes-es érában ismertem meg igazán és mit mondjak, nagyon tetszik, főleg sok fával. Hamisíthatatlan Wohnzimmergefühl!!!
Haben will, mondjuk egy fehér/ezüst-kék plüss kombó!!!

De hogy a poszthoz is írjak valamit: Szabi bammeg, nagyon durva az a hátsó felgen, így gumi nélkül, szélesítés nélkül büntet!

A Breitbau miatt meg nem aggódok, biztos jól megtervezted, ott a fejedben az egész.
A hápogókat meg felecsde'

Dagiszabi 2010.01.25. 18:18:10

@Herr Tschik: Mikor megláttam az autón, akkor én is beszartam, hogy ezt elszámoltam, és kúvasok lett, de ahogy nagyjából szemre rámértem a rúddal és megnéztem a másik felét is, kb olyan lesz mint számoltam, szóval nem lesz aránytalan.
Egyébként az első sárvédő szélesítés is jóval több lett mint számoltam. 1.5 helyett kb 2.5 col, de egyben szinte túl szolid is :)
Tényleg nem látszik rajta semmi tuning, egyszerűen csak nem tudod mitől mutat olyan kurvajól. Na jó ha ismered a típust akkor azért könnyen rájössz, de egy laikus csak pislog. Remélem a vizsgasoron is laikusok lesznek ;)

nem kéne... 2010.01.25. 18:56:23

@Dagiszabi:

vizsgától nem kell ANNYIRA beszarni.
az enyémen 175r14 a gyári méret (höhö) aztán vizsgára meg beállítottam egy 215/55r16 garnitúrával.
nem sokkal nagyobb mindösszesen annyival, ha nagyon összeül a segge, akkor a hátsó perem meg a gumi van vagy három milliméter.
:))))
a gyári gumival meg a simán benyúlok a perem meg a gumi oldala közé. a kerékátmérő ne legyen feltűnően nagyobb aztán jónapot.

nem kéne... 2010.01.25. 19:03:03

@Herr Tschik:

nekem hibátlan barna plüss volt a bele, aztán említették, hogy lenne egy ugyanilyen színű bőr eladó.
villanyos. fűtött. jó állapotú. mondom az a huszonéves jó állapotú még akármilyen is lehet, kéne róla kép.
hát, a hátsó ülés konkrétan úgy néz ki, mint amin még az életben nem ült senki, az eleje kicsit sötétebb árnyalatú (használt, na) de se egy repedés, se egy karc, teljesen jó.
a hurkák sincsenek kilapulva. a valaha gyártott tíz legutolsó ilyen autó egyikéből származik. odabasz, na.
azt viszont ne mondja senki, hogy gondozásmentesebb, mint a plüss, mert nem az. havonta ellövök rá egy flakon bőrápolót. nagyon issza, a hónap végén már láthatóan "szárazabb" színe van. ha nem kenik a bőrt, nagyon hamar megkarcosodik, megrepedezik, sérülékenyebb lesz.

Süni25 · http://www.eakft.hu 2010.01.25. 19:10:24

Elnézéstek kérem a kérdésért, de nem vagyok járatos Mercedes fórum kérdésben, csak ezt a blogot olvasgatom (mert jó, tartalmas, olvasmányos....na elég a nyalásból). Kérdésem az lenne, hogy a 126-osok 5 küllős felnijeiből (asszem Pentának szoktátok hííni), 16-os átmérőben milyen szélesek léteznek, illetve mennyire elvetemült ezeknek az ára? Előre is köszi!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.25. 19:12:50

@nem kéne...:

de gondolom a hibátlan plüsst nem kótyavetyélted el...akkor ahhoz autót kell venni!

A bőrt meg persze, hogy ápolni kell, kell neki a bőrápoló, de állítólag csak az első időkben, amíg be nem puhul eléggé...utána elég csak 3 havonta...

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.25. 19:46:17

@Süni25: 8as a leggyakoribb, de van 9esben és 11-esben is. igaz, utóbbiak a widebody méretei. Több féle ET-vel rendelkeznek, a gyártótól függően. Az eredeti ugye AMG, de gyártotta a MIM, a Ronal a Penta is, mindegyik eltér kicsit az eredetitől.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.25. 19:48:19

@nem kéne...: persze, kell ápolni. de karbantartás nélkül tovább bírja. ezért is hanyagolják el sokan.

nem kéne... 2010.01.25. 20:14:42

@Herr Tschik:

elcseréltem a haverommal, ő most rakta össze a gépét, a maga dízel módján egész korrekt, csak hát jóval fölül van a félmillió kilométeren.
vigyáz rá.
amúgy meg valahogy úgy vagyok vele, hogy csak a legszükségesebbet tartom meg, mert egyrészt minek két garnitúra belső egy autóhoz, másrészt meg ha valakinek nem a kutya alá kell, hanem normális autóba normális belső, hát legalább legyen még egy megnézhető állapotú autó, ne a jellemző magyar autóparkos szétcsapott szar.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.25. 20:40:16

@nem kéne...: Pedig egyszerübb gondozni. A plüssöt nem lehet csak úgy letörölni. Nekem elég, ha rossz pulóverben (kasmír) ülök a plüssbe , olyan lesz töle az ülés, mintha koszos lenne. A börröl ugyanezt lefújom, kész. Egyébröl ne is beszéljünk.

nem kéne... 2010.01.25. 20:46:26

@malenykij polgar:

oké, de ugye nem ganajt hord az ember az autó belsejében, szóval az "egyéb" kategóriától most azért tekintsünk el, mert nem túl elegáns dolog.
:))))
ne kajáljunk bele, ne pakoljunk az ülésre olyant, amit lehet a csomagtartóba is, ne hordjunk rajta kutyát/macskát/aranyhalat és akkor marad a pulóver, ami meg azért nem egy kezelhetetlen kategória, valljuk be őszintén.

nem kéne... 2010.01.25. 21:47:50

@malenykij polgar:

ezt már egyszer megbeszéltük.
;)

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.25. 21:57:18

@nem kéne...:

jóvan, vágom már akkor mindkét cápát!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.25. 22:59:03

@nem kéne...: Velem ugyan nem.
A lényeg az, hogy nem tilthatom ki a családot az autóból, tehát jobban piszkolódik, mint az egyszemélyes autó. Az egységnyi idö alatt összegyülö egységnyi koszt pedig a börröl sokkal könnyebb leszedni, mint a plüssröl.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.25. 23:08:16

@malenykij polgar: Ráadásul a bört ápolni élvezet, a plüss meg szopás.

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2010.01.25. 23:16:50

@nem kéne...:

pedig már azt hittem, lecsaphatok egy jó minőségű beltérre.

Ez egyáltalán nem vicc. Amit eddig néztem, annak mind rom volt a belseje. Ha lenne egy igazán ütős belső, akkor hamarabb vennék egy akár rosszabb állapotú kocsit, amiben a helyrepofozás után kicsrélném a belsőt.

Az eddigi autóimat én is el-elnézegettem, gyönyörködtem a formájukban, de nekem ugyanilyen fontos az érzés, amikor beleülök.
Én vezetni szeretném az autót, nem ponyva alatt tartani, mert ezzel teljes az élmény. Ekkor viszont fontos, hogy hogyan érzed magad benne.

Ezért nem is nézem azokat, ahol ha bőr, akkor nem fekete. Nem hiszem el, hogy képes lennék úgy helyrehozni egy bézs bőr ülést, hogy az szép legyen.
Ja, izé..., a W126-ról beszélek mellesleg.... :-)))

Szpinya 2010.01.25. 23:20:03

@malenykij polgar:
Csak szeretni kell porszívózni, ennyi az egész. :-)
(Broáf)

Szpinya 2010.01.25. 23:22:47

@Süni25:
Penta árügyileg, mázlifaktor kérdése az egész.
/Velem ráfáztál volna. :-) /

nem kéne... 2010.01.25. 23:57:56

@pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott:

én meg úgy voltam vele, hogy nekem már van autóm, ami "majd egyszer", kb az a kategória, mint a kúl páncélosa. csak komplett. ezt azért vettem, mert tetszett a bódé, viszont itthon komolytalan autók voltak csak a piacon. nekem olyan kellett, ami jó. használni akartam, nem javítani. az majdnem mindegy lett volna, milyen hosszú az extralista(kurvarövid volt, metálfény, kurblis tető, könnyűfém felni), az fontosabb volt, hogy ami van, az hibátlan legyen. jó legyen a bódé, jó legyen a hajtáslánc, jó legyen a belseje.
majdnem összejött.
a bódé fasza, a hajtásláncban volt eddig egy hátsó ftgszimmering csere (a váltójavításnál levettem a lendkereket, ha már...), egy kapcsolórúdszimmering csere, amit rossz tanácsra hallgatva elbasztam, emiatt lett egy váltó szét-össze, amit megint rossz tanácsot követve eltörtem. kurvaideges voltam. szereztem egy hullott váltót gombokért, aminek jó volt a háza és beleköltöztettem az enyém belét.
most jó. volt egy kuplungmunkahenger csere, mert szarrárepedt az eredeti és volt egy fékmunkahenger javítás, szintén porvédő kirepedése miatt. aztán volt egy összeborult hátsó kipufogódob, amit mondjuk nem vettem rossz néven, mert került rá egy normálisabb darab, ez legalább kinéz valahogy, nem az a bénácska egycsöves izé.
nagyjából ennyi. huszonéves gumi alkatrészeknek ugye nem jósolunk túl nagy jövőt és egy huszonéves kipufogónak is elmegy egy megzörgősödés.
ami kéne, de sokmindent nem tudok vele csinálni egyelőre, az egy repedt műszerfal.
az nagyon zavar, a többi meg rendben van.
imgfrm.index.hu/imgfrm/7/9/2/6/IMG_0006277926.jpg

nem kéne... 2010.01.26. 00:03:18

@malenykij polgar:
na fogadjunk.
valami laetitia nevezetű női hölgy is volt a dologban.

pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott 2010.01.26. 00:24:03

@nem kéne...:
egész jól néz ki. fényképről sosem szabad megitélni, de ez olyannak tűnik, ami nem öregszig, csak patinás lesz.

amúgy ez egy MB? nagyon béemvésnek néz ki....

nem kéne... 2010.01.26. 00:34:12

@pooh_aki_pooh_volt_a_regiszt_elott:

de ugye attól még néha benézhetek ide továbbra is, ugye?
naaaaaaa
lécciléccilécciiiiiiii
:)))))

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.26. 08:40:34

@nem kéne...: régen beszéltünk, van valami haladás az S1-el?

nem kéne... 2010.01.26. 09:42:13

@Mr. Cool:

írtam, az van vele, mint a páncélossal.
bár gyanús, most írtad a téliesítést aztán egyik garázsbann sem az állt...
mindenesetre az enyém fönn van a kertvárosban, jobbról egy szuzukis a szomszéd, balról egy zasztava.
majd.
egyszer.

nem kéne... 2010.01.26. 10:10:14

@Mr. Cool:
na most erre válaszoltam ugyan, de vagy beette a blogmotor, vagy nem...

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.26. 11:15:28

@nem kéne...: persze, mert kikerült az udvarra... és vége is a projektnek, pont tegnap döntöttem el. nincs rá semmi időm, és egy beszerezhetetlen, ámde nekem nagyon fontos elem hiányában nem lehetne olyan, amilyennek megálmodtam. ha valami őrültnek nem kell, szétvágom, és megy a bánya utcába...

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.26. 12:18:28

@nem kéne...: A megfelelő Lorinser frontspoiler. Van egy garnitúra, fényezetlen, vadiúj, csak a frontból 2 féle volt. Az egyik (ilyen van nekem) a fémlökhárító alatt csak egy hótoló toldat. A másik (amihez illik a hátsó spoilerem) pedig egy komplett lökhárító, és ebben az esetben nem marad meg az eredeti fém lökhárító.
Mondjuk van AMG hótolóm is hozzá, de az olyannal szerelt vasakból dunát lehet rekeszteni, én meg különlegeset akartam. Lorinser páncél... de már nem érdekel.

nem kéne... 2010.01.26. 12:29:00

@Mr. Cool: nebasszálmárfel, hogy ennyin múlik az egész.
a paksa dávid kikeni üvexálból, aztán fölteszed azt, amíg meg elhasználod, szerzel egy eredetit, ha minden kötél szakad.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.26. 14:09:14

@nem kéne...: kéne egy eredeti is mintának... ha lehetne eredetit szerezni, akkor már meg lenne oldva.

nem kéne... 2010.01.26. 14:30:03

@Mr. Cool:

amúgy ennek hogy kéne kinéznie?

nem kéne... 2010.01.26. 14:40:55

@Mr. Cool:

hátööö.
csak nekem tűnik úgy, hogy az ajtódíszléc vonalához képest jelentősen lóga a hátsó lökhárító vonala?
nem az, hogy nincs szintben, hanem hátrafelé lejt.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.26. 15:11:45

@nem kéne...: igen, ez ilyen gagyi! pont ez benne a jó! Az összes 80-as évekbeli tuningkiegészítő meglehetősen gyagyinak hat mind kidolgozásban, mind dizájnban, mind minőségben. de pont ezt szeretjük bennük!:)

Lowtyo 2010.01.27. 15:39:59

@Dagiszabi: szabolcs baszod, egy igazi elmeroggyant vagy. az eső elől a hátsó perembe fognak állni az emberek a tesco parkolóban.

@nem kéne...: és a barna műbőr, az mekkora!

nem kéne... 2010.01.27. 22:07:05

@Lowtyo:
hát ez most nem jött át.
miről is van szó?

Donát a.k.a. Fánk · http://mbybk.blog.hu 2010.01.28. 16:41:10

@Lowtyo:

"az eső elől a hátsó perembe fognak állni az emberek a tesco parkolóban"

Ez mekkora szöveg!

Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2010.03.18. 07:31:08

Dekurvajól néz ki, váhh, most megdobbant a szívem. Nagy álmom egy ilyen BBS hordógarnitúra, csak egyelőre anyagi lehetőségeim nem engedik...

Volt vagy 3 éve pár hétig egy Borbet szettem, elől 8x14 225/40R14-es gummákkal, hátul 9x14 255/35R14-el. Nagyon perverz volt, imádtam, de végül csak próbaként került fel a kocsira, mert realizálódott piciny agyamban, hogy ha bármi is történik ezekkel a gumikkal, akkor jó nagy szarban vagyok Magyarországon... Konkrétan amikor bementem a kedvenc gumisomhoz, hogy kéne ilyen gumma, azt mondta h ilyen méret nem létezik. Amikor megmutattam neki h igen, ott pillázott 10 percig :)

Nade majd egyszer, ha nagy leszek, és lesz itthon pár km normális út is...

ZoliUA 2011.03.15. 00:29:48

@Mr. Cool: megvan még esetleg bármelyik hótoló? Ha igen mennyiért szabadulnál meg tőle? Rég vadászok egy front toldatra :)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2011.03.15. 07:35:42

@ZoliUA: 116-oshoz van egy lökhárító alá való Lorinser toldat és van egy komplett Lorinser bodykit (mint feljebb a linken), első hátsó műanyag lökhárítókkal, küszöbburkolatokkal. Mind a toldat, mind a kit vadonatúj.

ZoliUA 2011.03.15. 11:56:43

@Mr. Cool: nekem 126-oshoz kellene egy első hótoló vagy egy nagyobb méretű lükős (az új generációé) itthon egész ritka, külföldön viszonylag olcsó, csak a postaköltség közel a duplájára növeli az értékét. Esetleg valaki valami segitséget ilyen ügyben?
süti beállítások módosítása