HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2010.02.03. 13:30 malenykij polgar

Mondd, te mit választanál?

Nem egyszerü a dolga annak a delikvensnek, aki el akarja kezdeni a csillagos jangtájmerezést. Már akkor is gebasz van, ha szigorúan a youngtimer kategória korlátain belül akarunk maradni, állólánykákról meg W/R107-röl nem is szólva. Az AMG verziókat pedig meg kell venni oszt kész, de ez a poszt nem erröl szól.

Jelen szösszenetben igyekszem alternatívákat felmutatni, hogy aztán a poszt végén még nagyobb legyen a dilemma, és a közelgö vásárlásnál vérvörösen lebegjen a szemetek elött az egyetlen fontos dolog: ha rám hallgattok, azt csináltok, amit akartok.

Azért két dolgot le lehet hiltizni: 

 

1. Fillérbaszás nem ér, ez nem erröl szól.

2. A legyártott darabszámok miatt még mindig hatalmas a választék. (nem a hahuról beszélek)

In medias hecc, jöjjön a típusválaszték: 

1. W126

2. W123

3. W124

4. W201

+1: W140 

 

Aztán a karosszériák:

Limó, kupé, kombó, kabrilyó. (Lowtyónak: háromajtós, ötajtós, kombi.) 

A motorok: benyás (naná) vagy gízel (naná, hogy nekem nem, bár van varázsa a téli hajnalon a kapu elött kerregö 123-as taxinak, ami a megborított kenyéren csúszó baracklekvár vehemenciájával gyorsul és aztán békésen röfögve visz az A23-on a reptér felé).

A belsö és az extrák: van az álmodozás meg van a használtpiac. Legideálisabb esetben ezeknek a halmazoknak a metszetéhez van szerencsénk. Egyéb esetben a többi kritériummal kombináljuk a belsöt és az extrákat, majd pedig a megvásárolt Benzet életünk végéig védjük a fanyalgóktól - igen, pont ilyet akartam.

W126: ha újra kezdhetném, itt tenném le a garast.  Meg a bálna mellett. Meg a 24-es mellett. Na tessék, kezdödik. Szóval: Egy rendes 26-os kópé kell, odaver színben. Szabinak manganbraun, nekem nautikblau, a bele legyen mondjuk velours brazil - gy.k. barna plüss, de a plüss jöhet bézsben is a kék külsöhöz, vagy kívül-belül valami botrányosan szép zöldben, ha pedig mást nem ad a használtpiac, jöhet egy szürke Amaretta bél is, haha. Az Amaretta az az anyag, amit a népek alcantarának hívnak, egy 26-osban minden rendes rajongónak megáll töle a szíve. Muszáj megmutatni: 

A motor és az extrák szinte másodlagosak, én itt a színre koncentrálnék.

Na jó, térjünk át a limóra, majdnem mindegy színben, itt inkább a motorokra koncentrálunk és az extrákra. Hat henger vagy nyóc, krézi váltó vagy otomata. Ez vallási kérdés. Mr. Cool szerint M110 és stiftváltó az üdvözülés útja, más vélemények szerint a 26-os limó csak vényóccal és automatával játszik. Én maradnék a nyolc bögre mellett, de kellene sibeda tolótetö (by ismeretlen hirdetö), tempomaci, klíma, ha pedig hosszú verziót akar rám sózni az ex-tulaj, elektromosan állítható és fütött hátsó pad nélkül már el is engedheti az ár felét. Egy Reiserechner azért megmentheti az életét. Meg az állófütyi. Meg az ülésfütés. Meg a villanyos kormányoszlop. Meg a villanyos ülések. Abbahagyom.

Azt hiszem a 26-os letudva, ha stimmel a verda állapota, nem nagyon lehet hibázni. Választék van, az árak még lent vannak, de elindultak felfelé.  

Ezeket már korántsem lehet elmondani a 23-asról. Az árak stabilan másznak felfelé, a választék is egyre kisebb. Talán itt lehet a legegyszerübben tanácsokat osztogatni. Ha limó, akkó 230-as benyás (esetleg 280-as). Itt jöhet a szotyis is, a kerregösekben alaphangon benne van egy extra: a türelemes közlekedés. 

Kupéban csak benyás volt (az Egybesült Államokba szállított szotyisok nem érnek), kombiban is a 280-ast preferálnám, a 300 TD Turbo megadható, ha úgy van extrázva, mint Killmarké. Közös nevezöje minden karosszériaformának, hogy észbontóan gyönyörü színekben gyártották. Az igazi sárgák, barnák, zöldek ma már kivesztek a gyártóknál, a 23-asoknál viszont megizzasztja az embert a gyári színskála, ebbe nem is merek belemenni. További közös tulajdonság, hogy egy 23-asnál nyugodtan eltekinthetünk az extráktól, minden beikszelt darab önmagában nagy dolog, a légzsák, vagy egy (müködö) automata klíma pedig már hurrázásra ad okot.    

W124, avagy napjaink zöldségese, taxija, igavonója. 

Igyekszem rövidre fogni: a kábriónak (nagyra nyitott á-val) minden motort megbocsájtunk, itt a karosszéria mindent visz. Persze ha nem muszáj, ne legyen ezüst, vagy fekete, tendáljunk az almadinrot, a petrol (zöld) vagy kék felé. Fehér külsö + piros/zöld/kék bél = bónusz. 

Kupppé: itt azért próbáljuk hanyagolni a mediterrán piacos 200-asokat, a 230-as vagy 220-as már oké, de hat hengerrel az igazi. A színeknél ugyanaz érvényes, mint a rongytetösnél, viszont egy alig extrázott kupé lyukat vághat az öntudatunkba - vagy a pénztárcánkba, ha utólag mókoljuk bele öket. Hátsó tekerös ablakok? Ne már.   

Kombi: természetéböl fakadóan sok a dízel, de én benzineshez nyúlnék. Minden külsö szín játszik, minden belsö is. A 24-es kombi a célszerszám és jövö kultmodellje egyben. Persze egy szép kék vas világos béllel odaver. Itt inkább az állapotra figyeljünk, no meg alapvetö extrákra. Villanyablak, tetö, klíma, tempomat, köszönjük szépen.  Hoppá, a 24-esekben kezdödött a 4MATIC korszak, ez azért megdobja egy kombi értékét.

Meg a limóét is. Izzani fog a keresö, okádja majd a dízeleket, de én mégis benzineshez nyúlnék. Bár az is igaz, hogy a What would Jesus drive? kérdésre a w124 200D az egyetlen helyes válasz. Mindegy, marad benzines, legyen hathengeres, vagy négy (inkább hat), szerencsére a választék akkora, hogy itt a megfelelö színkombóra szavazunk, na meg hogy minél hosszabb legyen az extralista. Bármit is találunk, ha jön egy 500-as, az lesz a Lola-T (Apal Corsa). Ha stimmel az állapota, az ötkilós bármilyen színü lehet. A többinél pedig csak nyugodtan vadásszunk olyanokra, hogy elektromos kormányoszlop, hátsó roló, villamosszék memoryval, stb. A klíma a 24-es limó vásárlásánál axióma.

Választék dögivel, árak a padlón, csak gyözzük idövel a válogatást. 

Baby-Benz. Na ez fogós. Nem meglepö, hogy itt is benzinest javallok, bár sok szép állapotú dízel van még megfelelö kezekben. A módszeres izgatást viszont ilyen sorrendben lehet végrehajtani: 1.8, 2.0, 2.3, 2.6, 2.3-16, 2.5-16, (EVO és EVO II). Az extrák jelenléte mellékes, örülünk egy tolótetönek is, a bör, vagy a klíma már aber hallo. Üssetek, de ebböl is pirosat bírnék. Választék még van, de kopik. (Azzuro belsö = Chuck Norris)

A Bálna. A Beton. A Monszter. Hivatalosan még nem youngtimer, de már most kultusz tárgya. Vegyük kézbe az agyunkat és dobjuk el, ha bálnát veszünk. Meg minden egyéb anyagi tervünket is.

Ekkora döggel nem nagyon mert senki kijönni, Stuttgart is kapott hideget-meleget. Szük húsz éve oktatja a k-európai gengszter imidzset, ezt nem sok versenytárs mondhatja el magáról. A szorgos balkáni és közel-keleti nepperek elhordták már a nyugat-európai állomány jelentös részét, ezért nem könnyü a dolgunk. Csakis V8. Elsö széria, tolatópálcák. Lehet limó vagy kupé, de az igazán agyborító színkombókat limón tudom elképzelni, a kupé nem olyan harmonikus, mint az elödje. Tehát limó, hosszú. Tud valaki egy eladó hatkilóst piros béllel? És zölddel? Kékkel...? Netán fehér az autó? Hát ez az. Van kis hazánkban egy kívül-belül zöld 600-as, de beteges szegény. Az igazán stricisekre már vadászni kell. Nem mellékesen azért, mert a Sonderklasse esetében a tulajok inkább a tekintélyt sugárzó vagy konzervatív sötét színek mellett döntöttek. Az árak türhetöek, a választék a szemünk láttára zsugorodik.

Figyelem! A bálna védett állat! Vegyél te is egyet, hogy megvédhesd!

A képen látható hatkilóst 6.900,- euróért árulják.

Sikerült eloszlatnom a ködöt? Nem? Ez volt a célom.

A poszt képeit a mobile.de oldalról válogattam, ezeken aktuálisan hirdetett Benzek láthatóak. Helyenként viszket az ember péntárcája.

P.S. Egyre hangosabban követeli a nép az R129-et, meg kell hát hajolnom. Aki kezdö MB-youngtimeresként erre fanyalodik, az 1. szerencsés ember, 2. tendáljon a nyolc henger felé. Azé´, mer´ a hat se rossz, de pl. a tizenkettöre azt mondják az okosok, hogy nem megy annyival jobban, mint amennyivel nehezebb az orra. A színe mindegy, bár minél stricisebb, annál nagyobb lesz a kényszer, hogy a tulaj ideadja egy hétvégére. A választék nagy, egy hathengeres gyakran olcsóbban elérhetö, mint a W124 cabriók. Hoppá.

119 komment

Címkék: mercedes youngtimer w124 w123 w126 190e w140


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr771725310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.03. 21:39:21

@cork77: Tessék, bejáratós 560-as.
mirbach.de/main.asp?name=Mercedes-Benz-560-SEL-%28W126%29--Limousine-1990&main=auto_detail&ID=3899&subnav=1&preisgruppe=youngtimer

Nem mondom, az egyik leghúzósabb árú Classic-dealertöl van, de azért az 56 ezer km jópofa. No meg a kék velúr.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.03. 21:49:48

Nesze, új autó:
mirbach.de/main.asp?name=Mercedes%2DBenz_560+SEC+%28C126%29+Coup%E9_1987&main=auto_detail&ID=3411&subnav=1&preisgruppe=youngtimer

Úgy látom, valakit szintén kivert a jó ízlés, mert már el van adva.

Na abbahagyom, nem bírom idegekkel.

Benyás 2010.02.04. 00:24:57

@malenykij polgar:
Ach az a szín, édes Istenem! (de sajnos már verkauft...)

Dagiszabi 2010.02.04. 07:19:05

@malenykij polgar: A 123as is teljesen alkalmas napi használatosnak is. Persze 200D-vel nem igazán lehet követni a forgalom dinamikáját, de teljesen bevállalható egy benyás darab. Vagy egy 124-esből való dízellel szerelt példány ;)
A nagy előnye a 126hoz képest, hogy ugyan ebben is romlanak el dolgok, mert öreg szarok ezek is, de mivel (a szó jó értelmében véve) ultraprimitív megoldás benne minden, igen egyszerű szervízelni. Anyagilag is. Nincsen benne elektronika által vezérelt fűtés aminek az 50ezres fűtéscsapjától kezdve a potmétereken át az elektronikáig sokminden elszállhat nem beszélve a millió rostélyról, elzáróajtóról amik szétugranak, nem zárnak. Nincs tök fölösleges villanyülés és egyéb úri huncutságok, tehát ha egy 123 egyszer rendbe van téve, neadjisten veszünk egy 30ezret futott gyári darabot akkor jóideig biztosak lehetünk benne, hogy szervízköltségünk nem lesz vele.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 09:03:53

@Dagiszabi: Stimmt, a 23-asnak talán csak a karosszériája lehet gyenge pont. Már a többi csillagoshoz képest, mert a hasonló korú off márkákhoz hasonlítva még mindig megállja a helyét.

nem kéne... 2010.02.04. 09:30:38

@malenykij polgar:

erre ha példát hoznál esetleg....

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 09:39:34

@nem kéne...: Kötekedös kedvedben vagy?
Cum bájspíl a hetvenes-nyolcvanas évek olasz autói. Azok nem tizenöt-húsz év után kezdtek rohadni, mint a 23-as, hanem jóval korábban tegezöviszonyba kerültek a rozsdamanóval.

kolombusz 2010.02.04. 10:14:02

Hali!

Nagyon szeretem a régi merciket, és nem kizárt, hogy hamarosan autót kell vennem (amennyiben kihúzzák a seggem alól a céges Primeramat)...

Mindenképp 124-est vennék, valami igazi strici belsővel.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 10:19:51

@kolombusz: Sok sikert!!! Piros bél, zöld bél, barna bél, kék bél. Kíváncsi vagyok, hogy találsz-e megfelelöt a magyar piacon.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 10:42:35

@Herr Tschik: Hohohóóó, Herr Tschik for prezident!
Iskolapéldája annak, hogy hogyan lehet szép egy szürke autó. Ráadásul négykilós. Jessssz. Most egy kicsit irígy vagyok.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 10:42:55

Én nem álmodozom, csillagosból már megvan, ami tetszik:) Most már a másik stuttgarti márka modelljére kell gyúrni;)

Ádán 2010.02.04. 10:45:45

Ha a pénz nem számít, akkor 126-os és leginkább kupé. Egyébként meg 124. Mondjuk egy kombi a családnak, nekem egy kupé.
www.emercedesbenz.com/Images/Oct08/06_Coupes_By_Mercedes_Benz_1/628143_1122563_3309_2562_87F180.jpg

Tetszik a zöld külső és a bordó. Mondjuk beige belsővel. A bordó nem rossz bordó belsővel sem. :-)

Szerintem a piros szín egyáltalán nem való 124-re. Nekem az csak kis autókon tetszik.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 10:50:49

@Ádán: Látnod kellett volna Benyás almadinrot kupéját. Az az autó a piros-szkeptikusokat is meg tudja gyözni.

Flat-6 2010.02.04. 10:55:40

Ha kívánságműsor van, akkor nálam így néz ki a lista:

W126 - "rövid" kasztnis sima oldalú limuzin, csakis V8-assal.

W123 - 250-es vagy 280-as limuzin, szigorúan pléhdísztárcsával, sárga, piros vagy bordó színben.

W124 - E500 Limited

W201 - Mindenképpen valamelyik 16 szelepes.

W140 - Nem annyira az én világom, esetleg egy ötkilós kupé.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 10:56:20

@Ádán: Az egyik szemem sír, a másik zokog. Ebben az autóban a motor lehet a legnagyobb érték, a színe kicsit snassz és az eladó egy pöppet igénytelen, ha retkes belsövel fotózza eladás elött. A hat-hétezer forintos csillagot is sajnálta rátenni a képek kedvéért. Gyanúsan olcsó, pedig nagyszerü utazólimuzin lehetett fénykorában.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 10:59:52

@Ádán:

Azért nem árt. Múltkor megbízásomból megnéztek egy ilyen kategóriásat Dagiszabiék, hát siralmas volt, de ez itthon bizonyos köröknek "elfogadható állapotot" jelentett.

Bővebben utánaolvashatsz a fórumon.

Ádán 2010.02.04. 11:08:53

@malenykij polgar: Az biztos, hogy nem drága. A képeken egész jónak tűnik. Az a bőr ülés valami extra darab lehet. Olyat még nem láttam.
A koszt és a csillag helyét én is láttam, de egy youngtimer-nél úgy vagyok vele, hogy vannak ennél fontosabb dolgok. Minden esetre és tisztán szoktam autót árulni.

@Herr Tschik: Mit néztek meg? Kupét vagy 420-ast?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 11:13:07

@Ádán: Nyilván filléres dolog a takarítás, meg a csillag, csak ha valaki így szeretne pénzt az autójáért, én elgondolkodom, hogy milyen lehet az általános müszaki állapot, vagyis mennyire tojt a karbantartásra. Kár, hogy messze van. Ha itt lenne, megnézném, addig meg csak fikázási elméleteket gyártok, de hidd el, hogy nem légbölkapottak.

Ádán 2010.02.04. 11:27:01

Igen, általában összefügg a kettő, de ilyen ritkaságból nincs nagy kínálat. Szerintem, aki ilyet keres, annak érdemes lehet megnézni. Aztán ha nem jó, akkor alkudni.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 12:04:39

@Ádán: Ha nem jó, nem alkudni kell, továbbállni! Sokkal olcsóbb lesz hosszútávon a jobb, még ha drágább is, de ezt már mondta MP is.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 12:17:21

@Mr. Cool: Na jó, mégis álmodozom, Hosszú, signalrot 280GE, emelt sűrítésű (személyautó) vagy AMG motorral, kéziváltóval, vajszínű, kockás Recaro belsővel, Porsche hackmesser felnivel, MT Baja King gumikkal, minimum 4 nagy Hella-val:)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 12:38:24

@Mr. Cool: Hát ez ütött.
Többek között azért is, mert egy utalást megérdemelt volna a G a posztban. Oldtimer és youngtimer és mai autó is egyben.

Szpinya 2010.02.04. 13:56:01

@malenykij polgar:
Istenem!!!!!
Fogjatok le.....fogjatok le.....

Ádán 2010.02.04. 13:58:14

@Mr. Cool: Igen, továbbállni, ha nem ragaszkodsz az adott típushoz, vagy ha van még pár másik eladó. :-)

Csikós tudja már, hogy neme szabad rossz állapotút venni? ;-) Vagy neki lehet, mert jó szerelős cikkeket ír utána.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 14:07:49

@Ádán: Mindenképpen el kell felejteni, és tovább keresni. Jobb más hibájából tanulni, hidd el! Volt nekem egy 280SE-m, ami az 5 év alatt 3 millióban volt nekem, és mégis olyan előrehaladott rohadásai voltak, hogy nem volt érdemes már javíttani. Szerencsére ügyesen eladtam 770-ért:)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 14:14:24

Mondtam már, hogy tudok egy 89-es, Nauticblau 500SEC-et, Creme amaretta-val? 6kiló körül? 560-as leömlőkkel?:))) magyar papír, dupla AF
sajna az amaretta elég kopott, és azon már a mosógépben tisztítás!! lehetősége sem segít:(

Ádán 2010.02.04. 14:16:04

@Mr. Cool: Ha már 420-ast keresnék, akkor inkább 126-osokat néznék. Leginkább SEC-t. De most inkább kisebb motorral fogok keresni 124-est, ami a mindennapos belvárosi araszolásban optimálisabb.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 14:16:50

@malenykij polgar: Én is csodálkoztam G(éza) hiányán, de azért az nem éppen a kezdő youngtimeresnek való vas. A régiek pénznyelők, mert elhanyagolták őket és minden aranyárban van, az újabbak meg megfizethetetlenek az átlag youngtimeresnek.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 14:18:11

@Mr. Cool: Csak az üléshuzat kopott, vagy több sebböl vérzik?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 14:23:48

@Szpinya: Nyugalom kollega, már eladták. Esetleg ráígérhetsz az új tulajnál ;)

Szpinya 2010.02.04. 14:26:57

A feléért simán elhozom.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 14:27:56

@Szpinya: Nebamme, nebamme, necsináld ezt velem.

Ez a világörökség része és ráadásul pénzért megvehetö. Phúúúúú...

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 14:29:27

@malenykij polgar: ... és megnézném magamnak az elsö tulajt. Nem trágyával gurított, na.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 14:32:53

@malenykij polgar: vannak vele apróbb "huppenek". Összetörték az orrát, de meg lett javítva. Klíma kondenzátor, olajhűtő nincs benne. A kupéhűtőrácsot én adtam hozzá (az egyik volt mérnököm a gazdája) A motort kivették a javításkor, ennek megfelelően, elég döcögősen jár. A váltót én keltettem életre benne. A sérülés javításakor (sok éve volt, azóta nem is ment az autó!) teleibefújták, de a hátsó ívek rohadnak. A belseje elég elhanyagolt, de nagyon jól felszerelt darab, reiserechner nincs, de asszem stdhz az van, sibeda:), motoros memóriás ülések, roló...
Ahogy én néztem rá kellene ugrasztani 1 gurigát, hogy tuti legyen (én megoldanám 2 kilóból;)) ja és gagyi 17-es azev felnik vannak rajta.

Ádán 2010.02.04. 14:35:58

@Szpinya: szép ez a bordó belső

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 14:42:56

@Mr. Cool: Akkor inkább az alföldi 560-as. Bár annak meg a papírozása a hiszti.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 14:44:11

@Szpinya: vazze, muszáj volt ezt?? most, hogy leírtam a kék kupét, meg láttam ezt a striciklit, elindult valami az agyamban. Ha miattad kupét veszek valami sokkal értelmesebb dolog helyett....

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 14:46:42

@malenykij polgar: Pont ezt akartam kommentelni! Hogy menjünk vissza, hozd el azt, annál jobb vétel nincs 1000km-es körzetben! Az aztán minden tekintetben rendben van, a prof-al sem találtunk benne semmi kivetnivalót. pedig aztán nekiugrottunk rendesen!;) mekkorát ment az a vas 4 személlyel, emelkedőnek felfelé??:O

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 14:51:47

@Mr. Cool: Ráadásul ha jól látom a hazai fejleményeket, a lukszuszadó miatt senki nem fog lepapírozni egy 560-ast...
Lassan drámaian csökkenhetne az ára.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 14:53:49

Azért van a Mirbachnál is drágább, csak nem Németországban kell keresni.
www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/560/mercedes-benz_560_560sel-2312670

Aszongya 8.8 meg 2 regadó. Hehe.

BARANY · http://autofilia.blog.hu/tags/w123 2010.02.04. 15:45:22

w123 sedan champagne goldban.
hennarot leder belsovel.
Láttam élőben.
Sírtam.
Aztán sóhajtottam egy nagyot és
visszaültem az astralsilber + schwarz stoff -ba.
Egyébként majd nemsokára új poszt lesz az autómrol.
Egyébként kinek kell írni ha ide is akarnék írni posztot?

BARANY · http://autofilia.blog.hu/tags/w123 2010.02.04. 15:47:12

természetesen champagnerra gondoltam, csak volt egy DENON CD lejátszóm champagne gold elnevezésű színben, az kevert meg.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.04. 16:09:34

@furious (barika): Kattints mondjuk az én nevemre és küldj egy üzenetet, ha kész a poszt.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 19:06:10

@Herr Tschik: Hirtelen nem tudtam, mire gondolsz, de ha az 560, nem tudom. Bár annyiért biztos nem kelt el. El kellene küldeni a Prof-ot, hogy szimatoljon körbe, ő aránylag közel is van, és talán emlékszik is, hol van. Na meg talán valaki elmentette az ember számát!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 19:16:32

@Mr. Cool:

Az hát natürlich!

Akkor: Doktor menj már el szimatolni!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 19:22:54

@Ádán:

Ez a belső 24-esben az ún. sportbelső. Keményebb, kagylósabb ülések, extra varrással. A RECARO szállította. Van egy speckó változata is, az hátul is két személyes, középen farekesszel.
Az 500-asokban széria, egyébként Sonderaustattung volt!
Nekem is ilyen van a Dögben, (jóval keményebbek mint a kabrió ülései és jobban is tartanak) :

farm3.static.flickr.com/2767/4022226658_74495c8cc6_b.jpg

farm3.static.flickr.com/2465/4022223960_5e6a4b630a_b.jpg

Amit meg néztünk 420ast, az egy 1 milka körül árult 400E volt, szutyok:

teszt.mercedesyoungtimers.hu/index.php?topic=35.msg16096#msg16096

Ádán 2010.02.04. 20:32:38

@Herr Tschik: A 2 kép jól néz ki. Hát igen, otthon sokkal nehezebb jó youngtimert venni. Ne lenne olyan sok a regadó...
Messze vagy Belgiumtól?

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.04. 20:49:42

@Ádán:

Kíváncsi vagyok, meddig tartható a regadó...vérlázító, az tény.

Stuttgart környéke! Ha erre jársz, kopogj be!

skrewdriver 2010.02.04. 20:51:35

Szpinya,hogy akadtál arra a bordókupéra?
pálcás kupé lehetőség nincs a keresőben.hihhetetlen mik vannak.

Szpinya 2010.02.04. 22:02:53

@malenykij polgar:
Erre én is azt mondom, hogy akinek erre nem áll fel az sürgősen menjen el dokihoz.

Szpinya 2010.02.04. 22:06:24

@skrewdriver:
Gyakorlás...gyakorlás...gyakorlás.... :))
Meg nekem van egy kis bordó-betegségem, vonzom az ilyeneket.

Dagiszabi 2010.02.05. 07:07:28

@furious (barika): blog@mercedesyoungtimers.hu-ra küldheted

Dagiszabi 2010.02.05. 07:11:00

@Mr. Cool:
Akkor az az amarettabelű kupé pont nekem való! :)))))
Cseréld el vele a páncélra! Nem mindegy mi áll neki az udvarban?

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.05. 08:17:39

@Dagiszabi: így van, csak kicsit drágább, mint amennyit ér, és amennyit egy projekt autóért adni szabad:) Egyébként most, hogy így nyomulnak a kupék, megfordult a fejemben, hogy újraéleszteném a tárgyalásokat, ha elmenne a kézis, meg megszabadulnék a páncéltól... aztán már csak időt kéne venni hozzá!:)))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.05. 09:08:45

@Mr. Cool: aztán már csak időt kéne venni hozzá!:)))

Na, ez a legnagyobb gondom nekem is. Öt-hat dolgot rendbe kellene tennem a flottán és egyszerüen nem tudom, mikor tegyem.

Szpinya 2010.02.05. 09:12:12

@malenykij polgar:
Nekem időm most van............cserélünk?

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.05. 09:15:53

@Szpinya: Cserélni? Majd ha meglesz a piros kupéd. ;)
Azóta is azzal álmodom, csak nem merek a linkre klikkelni. Azonnal lenne helye a hálószobámban.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.05. 09:39:29

Néztem a másik piros kupét, meg ez az AMG sem rossz, de a piros plüssös darab egyszerüen beleszúrta a kést a szívembe. És forgatja, és húzogatja és közben röhög. 19 ezer ojró, ennyiért lassan egy új Golfot sem lehet kapni. Két lufi, ülésfütés, ááá, nem ér. Azt ígértem az asszonynak, hogy ha elmenne a kupé, elég lenne a kombi, nem ugranék bele más autóba. Nem a francot. Megnéztem Google Earthön, Saarbrücken mellett van. Ecsém, ez a pápamobil polgári kivitele. Tudnék zokogni, ha az én nevem lenne a forgalmiban.

Ádán 2010.02.05. 11:05:23

@Herr Tschik: Köszönöm. Stuttgart nem esik útba hazafelé, de hátha egyszer ott nézek meg valami használt autót. :-)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.05. 12:18:14

@Szpinya: Azért az nem olyan egyszerű, hogy kicserélem rajta a lakkot. A régi eltávolításakor biztosan sérül a szín is, tehát komplett telibefújás. és máris nem olyan szép a történet. A red on red plüssös kupét eddig nem lehet überelni. Talán ha elsőszériás lenne, hótolószettel, vödörfelnivel...

Dagiszabi 2010.02.05. 13:03:51

@Szpinya: Az oroszok szerint ez egy japán verzió, paintcoat preservation-el. Szóval még az is lehet, hogy nem a lakk hiányzik, hanem rajta van a viasz. :)))))))
Az azért érdekes, hogy egy 50ezret futott autóból miért hiányzik kapcsoló.

Dagiszabi 2010.02.05. 13:41:52

Ha már almadinrotnál tartunk és a G-nél, hát nekem az kellene hosszú ötkilósba' neadjisten 320CDI-vel, és vaj béllel, mindegy csak ne bőr legyen.

Szpinya 2010.02.05. 13:49:17

@Dagiszabi:
Igen , ezen látszik , hogy ridegtartású marha volt.
A belső állapot alapján valszeg a gazdája is.

Tommoka 2010.02.05. 14:13:47

Hmm...micsoda kis poszt!

Lehet "csóróálmodozni" :P
Lesütött szemmel fordulj a sarokba, és gondolkodj el szépen azon,hogy az R129 kimaradt :( Mindegyiket odaadnám,egy első szériás 5kilós AMG ért.

123:Egy 280 as qp-val kiegyeznék ofkorsz' megbotránkoztató módon át-carlsson.oznám.Pentákat neki orbitális peremmel-szélesítéssel,matt géptetőt és hellákat...yeah

124:Itt már remeg a kezem,s mivel 500 már volt,ezért őőőő 500 :)) Na jó,azon kívül,egy 320 as fordított "krézi" váltóval.Vagy egy E34 AMíGó...hmm
Rongytetős pedig szintén 320 almadinrot-ban vaj béllel :))
A Mindentvivő egy épített 500 QP lenne,wide body val(a.k.a wájdbodri) Amit nemrégiben linkelt Herr Thsík barátunk az pl meg is tenné.Örök helye van az álomgarázsomban.

126:abból is a 500 qp AMG wájdbodri,szemtelenül nagy vödrökkel...

Ja és mikulásbácsííí kiraktam a tejet meg a sütit az éjjeliszekrényre köszke

üdv Tommo :)))

Ádán 2010.02.05. 14:21:57

@malenykij polgar: De hát ez rózsaszín!!! :-) Az asszony kapná?

Dagiszabi 2010.02.05. 15:25:01

@Tommoka: A 126 widebodri szemtelen vödrökkel, nemsokára meg lesz!

A 123 Carlsson replika is elgondolkodtató. Azaz régebben komolyabban el is gondolkodtam rajta. Kata azt mondta hogy egy 23as kupé kell neki.

Dagiszabi 2010.02.05. 15:30:15

@malenykij polgar:
Ez aztán a stricigli! Ennek megbocsájtanám a bőrt is.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.05. 16:09:07

@malenykij polgar: bazze, megéheztem egy kis csokira. Ez a kárpit olyan, mintha normál és fehér csokiból lenne!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.05. 16:35:33

Poszt kiegészítve. Csak ne kezdjünk el stricis SL-eket linkelni, mert kórusban kezdünk el vonyítani.

Tommoka 2010.02.05. 16:49:56

@Dagiszabi: Tudom ;) Szurkolok is hogy olyan legyen amilyenre megálmodtad :D

Ádán 2010.02.05. 18:04:48

Van itt egy hirdetés. Az autó nem igazán érdekel, mert taxi kivitel, ha jól látom.

www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/e_300/mercedes-benz_e_300_d_fakormany._kezivalto._szivode-3591065

"...ÉS IGAZÁN NEM AGGÓDSZ, MERT AZ EGYETLEN DOLOG AMI GYENGE A 24-ESBEN, EBBE NINCS MEG: AZ AUTOMATA VÁLTÓ!"

Gondolom az, hogy az automata váltó a 124-es gyenge pontja hülyeség. Jól gondolom?

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.05. 18:24:33

@Ádán:

Persze. Pont fordítva, az automaták a megfelelő minimális karbantartással koruk legjobbjai.

Dehát "CSONTI-CAR A LEGJOBB ÁR...!"

Nagy Háry János a nepper úr, ha másért nem, a szövegeiért megilleti a figyelem. Már terveztük, hogy meglepjük egy klubos-kirándulás keretében.

Egyébként ez ránézésre elment már a Holdra meg vissza

Ádán 2010.02.05. 18:59:29

@Herr Tschik: A kor többi automatájához képest jók vagy a 124-es kézi váltóhoz képest? Nekem egyre inkább az automata szimpatikus. Már az alapján is, ahogy a kétféle váltókar kinéz. :-)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.05. 19:07:09

@Ádán: Mindenhez képest jók a 722-es automaták! A merci kéziváltója sajnos nem a legsportosabb, kíméletlen használatnál nem tart örökké, ellentétben az automatával, ami ha megkapja az olaj és szűrőcseréit, akkor kivisz a világból.

Dagiszabi 2010.02.05. 23:07:35

@Mr. Cool: Így van, Mercibe mindenképp automata kell. Kevés kivétellel. Ugye alapvetően nem sportos autók, hanem kényelmesek. Csak a nagyon kicsi motor mellé kell, hogy még tudjon mozogni, meg mondjuk a w123280CE-be, 190E 2.6-ba, esetleg w124 320CE-be. Szóval a viszonylag kis kaszni + nagyobb 6hengeres motor kombókba.
A V8 már megint csak az alacsony fordulat + kényelem jegyében készült, ahhoz megint az automata dukál. Ami viszont kúvajó. Igaz hogy kicsit lassú (nem sportautomata), de a megbízhatsága megkérdőjelezhetetlen.

Suttora 2010.02.06. 00:53:24

@Herr Tschik: "Egyébként ez ránézésre elment már a Holdra meg vissza"

Na, az akkor nem is rossz, mindössze 768.000 km, még bejáratós :)
Akkor csak a felére tekerte vissza az órát a nepper úr.

Benyás 2010.02.06. 07:43:37

Pászmek Szábi, ez a bordő G ez ennyira ütvefúr, hogy elkezdtem gondolkodni, mennyi van a malacperselyben :-)

Ha meg már komoly csóróálmodozásra tereljük a szót, akkor egy kis kegészítés a listámhoz:
1. W124 300CE Hammer
2. W124 E60 kombi
3. W107 V8 motorral, kéziváltóval, AMG widebody umbau

janika97 2010.02.06. 10:55:14

Az én listám elején mindenképpen a 126-os van.
Egy 300se ASD-vel, kézi váltóval a hétköznapokra, egy 420 SEL automatával, HPF-fel a hétvégékre. Ünnepnapokra egy c126 vagy egy c123.
Szeretnék még egy G-t egy s123-at.
124-et, 140-et majd 10 év múlva

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.02.08. 10:09:10

Mondom én, hogy kitört a jóízlés.
:)

WSzabi 2010.02.09. 15:07:44

@malenykij polgar: a szembe szomszédnak 4.2 V8 sportline-ja van, patika állapot, nem is adja el.

Ádán 2010.02.10. 17:45:10

Milyenek a tapasztalataitok havas úton 124-essel? Pl. havas emelkedőn milyen egy első kerék meghajtásúhoz képest?

A kipörgésgátló, hogy működik? Csak a gázt veszi vissza vagy fékezi a túlpörgő kereket?

Suttora 2010.02.11. 00:43:44

@Ádán: Ne gondolkodj már ennyit! Vegyél egyet, aztán megtudod. :DD Lehetőleg most, mert most hó is van hozzá :)

Ádán 2010.02.11. 08:23:20

@Suttora: Az elhatározás már rég megvan. :-) Pár hónap múlva költözök vissza Magyarországra, akkor lesz aktuális a vétel. Inkább azon gondolkozom addig, hogy otthon vegyem vagy külföldön egy Euro2-est.

A kipörgésgátlóra lennék kíváncsi. A kipörgő kereket fékezi, mint talán a 4Matic vagy a gázt veszi vissza mint a Mondeo I?

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.11. 14:27:54

@Ádán:

Mind a kettőt. Gázt is elvesz meg kereket is fékez!

Ezért van az ASR-es kocsikon hátul is fékbetétkopásjelző!

Ádán 2010.02.11. 15:50:25

@Herr Tschik: Az jó. A Mondeo úgy csinálta, hogy a bovden közepén volt egy villanymotor, és ha kellett, az visszahúzta a bovdent. Furcsa volt, hogy néha a pedál visszanyomta a lábamat. Ez nem sokat segít, ha az egyik kerék jégen van és a másik tapad.

Nekem az Alfetta hátsó fékén ASR nélkül is volt kopásjelző. :-)

Úgy emlékszem, volt itt egy E85 cikk is. Eltűnt vagy nem itt volt? Ki tudja?

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.14. 17:58:29

@Ádán: De itt volt az E85. Volt. Az egy szar. Az offom, 2000km-el a 1/3ad e85, 2/3 benya kísérlet után el kezdett torpanni, rángatni. Szerencsére az üzemanyagszűrő csere helyrehozta. még jó, hogy tudom diagnosztizálni, hogy minek mi az oka. nem való laikusnak, használtba az e85, csak abba, amibe gyárilag is mehet.

Ádán 2010.02.15. 09:56:14

@Mr. Cool: Ahogy olvasom, alkohol előtt és kezdés után pár 100 kilométerrel kell szűrőt cserélni, és akkor nincs baj. Az a cikk úgy emlékszem, elég jókat írt róla.

Kár, hogy eltűnt. Ha az írás óta változott valami, jobb lenne kiegészíteni, nem levenni.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.15. 11:21:29

@Ádán: nincs baj? azzal a szarral gyenge mint a harmat, alig indul hidegben. Nekem 50Ft-al került kevesebbe 100km! és szarabbul ment, alig indult. Aztán lehet, hogy az igénytelen fillérbaszók, akik istenítik azt a nyálat a szakadt zsigulijaikban nem akadnak fenn egy-egy torpanáson, teljesítménycsökkenésen. És amilyen rövidlátók, csak azt látják, hogy kevesebbet kell fizetni a kúton, azt nem, hogy összességében drágább a többletfogyasztás és a kellemetlenségek, meghibásodások miatt.
Ugyan ez figyelhető meg az autógázosok többségén, mindenen megpróbálni spórolni, nem baj ha valami szar; csak olcsó legyen. ha meg tönkremegy, a szar gáz miatt van. az autó legnagyobb ellensége a tulaj.
a post írója hadd döntse el, hogy mit tesz. ha akarja, hadd törölje, biztos meg van az oka. Tapasztalatokat nem a netről kell gyűjteni, hanem saját kézből. sokkal értékesebb, igaz drágább is...

Ádán 2010.02.15. 11:28:25

@Mr. Cool: Azért csak kipróbáltad te is. ;-)

Én ha lehet, más hibájából tanulok, nem a sajátomból.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2010.02.15. 12:21:57

@Ádán: persze, hogy legyen tapasztalat a saját véleményem mögött.
elég unalmas életed lehet...

Ádán 2010.02.16. 09:50:45

@Mr. Cool: "Tapasztalatokat nem a netről kell gyűjteni, hanem saját kézből." Ezzel abszolút nem értek egyet. Az interneten elérhető szinte végtelen mennyiségű tudás és információ alapjaiban változtatott meg rengeteg szakmát, tett sokkal egyszerűbbé. Persze tudni kell, hogy melyik forrás mennyire megbízható.

Unalmas élet? Bizonyos értelemben igen. Pl. egy nagyon unalmas, szó szerint is szürke cégautóval járok. De ezen hamarosan változtatok és újra lesz youngtimer-em. :-)

hedo 2010.09.29. 19:57:28

1. W126
2. W124
3. W210 (Tul drága :( )
4. W140 (Tul drága :( fenntartani )
5. W123 (annyira nem jö be, de volt pár ami nagyon megteccet)
süti beállítások módosítása