A tűzoltó, meg a katona jól járt: nekik akár mindennapi tapasztalat lehet egy „hivatali” Mercedes wagen. Aztán még ott van a mentős, a taxis, a mixeres, meg a kamionos. Drága amerikás nagybátyám mondogatja, ha hazajön, hogy milyen jól megy ezeknek az itthoniaknak! még a kukásnak is presztízsautója van. Szegény vadakat terelő juhász maradt csak ki végleg a jóból. Bár a kormányőrökre is rájár manapság a rúd ezzel a rengeteg PDTPTPTPDDDPI Audival. Meg az összes irodában senyvedő balekra, aki csak karaktereket terelget a monitorán. Én közülük még a szerencsésebbek közé tartozom, és nem azért mert néha kimehetek a levegőre féltéglák elől elugrálni, hanem mert minimális köze van a hobbimnak a szakmámhoz. Mégis mire gondolok? Leginkább az építőanyag katalógusokban szoktam vadászni, mióta az egyik legpatinásabb német garázskapu gyártó árlistájának az elején megláttam a ’Busz’ testvérét.
Mondom, van ez a H*rmann nevű bagázs. Minden katalógusuk tele van csillagosokkal. Sőt többnyire a youngtimer korban lévő autókkal akarják eladni magukat. Tudjátok, a nő-kutya-gyerek szentháromság mellé ebben az esetben kell valami, ami kapcsolódik is a termékhez.
De találtam már Mercedes-t a minden építész Bibliájának számító Neufert c. kiadványban is. Az eredeti kötet szerkesztője Ernst Neufert, a Bauhaus egyik első tanítványa volt. Ezt a könyvet először 1936 márciusában adták ki, és azóta folyamatosan fejlesztik. Tele van olyan hihetetlenül fontos adatokkal, mint az emeletes vasúti vagon belső elrendezése, az energiatakarékos izzók formai kialakítása, a borostyán növekedési sebessége, a rotációs kapa befoglaló méretei, egy tehén alapterülete, vagy a pacsinkó terem berendezési sémája. De ne feledük, egy 630 oldalas könyvről beszélünk. Na, hát ezen iszonyatos adathalmaz között elrejtve lehet W107, W116, az újabb kiadásokban W124 és W201-es Mercedes-Benzek stilizált ábráira bukkanni a gépkocsiforgalommal, garázsokkal kapcsolatos részeken.
Egy másik cég is parkoláshoz kötődik: A Kl*uss parkológépeket gyárt és Mercedeseket tesz be dummy car-nak, és itt most nem a töréstesztek autóira gondolok. Igaz ők más gyártók modelljeit is belefotózzák a katalógusaikba, csak hogy kellően korrektek legyenek, de azokat észre sem szoktam venni. Ez a cég tehát olyan emelőket gyárt, amikkel a mélygarázsokban, vagy akár az otthoni parkolóhelyeden (igen, kül- és beltérben is egyaránt) meg tudod –minimum duplázni- az elhelyezhető gépkocsik számát. Nyilván nem olcsó mulatság, de még mindig inkább megéri részben másfélszer akkora belmagasságot építeni, mint még egy pinceszintet.
A patinás ceruzagyár is összehozott velük egy közös terméket: a parkolósablont, amin egy W126-os 500SE az egység. Onnan gondolom, hogy ez vörös körös termék, hogy csak ők gyártottak vonalzókat ebből az indexbúra színű műanyagból a '80-as években.
Legutóbb a villamos vezető-tervező kollégával egyeztettem. (nem összekeverendő a villamosvezető-tervezővel!) Azt hiszem a F*gerhult nevű világítástechnikai cég 2007-es katalógusában bukkantam illusztrációként egy fél W123-as kupéra a háttérben. Ezt csak úgy sztori szinten, mert mégsem kérhetem, hogy szkennelje be nekem, mert a blogba kell.
Végül szólnom illik még a látványtervek világáról! Fura -sőt mondhatnám beteg- fantáziájuk van a tervezőprogramok modellezőinek: SIM's-es karakterektől kezdve a T72-es tankon át a párzó kutyákig mindent megmodelleznek, s így egy csomó Mercedest is. Néhány (adott esetben csak leendő) youngtimert szúrok be ide illusztrációként: W126, W124, S124 E55 AMG, C140, W202. De épp a napokban találtam egy C126-ost is.
Így tengetem hát a munkaidőm nagy részét: ha nem akarnám is belebotlanék a hobbimba, nap mint nap. Egy szerencsém van, a kollégáim sem különbek nálam: KTM, Zündapp, Magirus Deutz, John Deere, VW és egyéb motorizált ökörségek modelljei között töltjük a hétköznapokat.
Utolsó kommentek