HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2011.02.28. 09:00 Benyás

Garda-túra a Szürkével

Miként arra az előző poszt végén utaltam, a frissiben megjavított váltóval, és majálisra kicsinosítva dukált már a kupénak egy hosszabb tesztkör is. A Garda-tó már rég kiszemelt célpont volt, egy korábbi út során voltam már arra, de akkor Milánó és a Comoi-tó volt terítéken, így csak pár órás kitérőt tettünk anno az autópályáról, útban hazafelé.
Garda_7
Hogy a történetnek az autót érintő íve is legyen, induláskor még minden rendben volt. A továbbiakban pedig vigyázat, sok a szubjektum!

A túrát 5 naposra terveztem, odafelé a legrövidebb úton Szlovénián keresztül, hazafelé pedig a Brenner-hágón és Ausztrián át, hogy lássuk, hogy muzsikál erőltetett hegymenetben a kicsike - összesen 2000 km, a helyben tett kisebb kirándulásokat nem számítva.
Garda_1
A tó körül közel kéttucat kisebb település fekszik, ezek egyike sem akkora, ne lehetne pár óra alatt bejárni. Ezért az első két napon a déli parton maradtunk, majd felautózva a tó északi csücskébe, onnan kiindulva folytattuk a környék bebarangolását.
Garda_2
Szállásunk először a Garda-tó Siófokja, Sirmione volt. Ez is a déli part "fővárosa," itt van a legtöbb turista, és életemben itt láttam az időegységre jutó legtöbb Porschét. (Érdekesmód azt hittem, hogy sorjáznak majd a telivér olasz gépek, vártam a Ferrarik, Maseratik, Lambók sorát, de nem. Az olaszok valamiért a stuttgarti sportkocsikra vannak rágyógyulva.)
garda_3
A városka egy része - az óváros - a tóba nyúló félszigeten fekszik, melyre csak egy autónyi széles fahídon lehet bejutni. A XIV. századi vízivár, a hangulatos, zegzugos sikátorok, az ókorba visszanyúló történettel büszkélkedő termálfürdő, Maria Callas villája, és a mini városi strand teszi varázslatossá ezt a helyet, kötelező gyakorlat, ha valaki errefelé jár. Ha van idő, érdemes átugrani Veronába, csupán 40 km innen, és a pályán pillanatok alatt odaér az ember. (Mi rászántunk egy délutánt, és este egy kocertet az Arena di Veronában.)

A tó megkerülését a nyugati parton terveztük, mert egyrészt szebb az út, másrészt arrafelé több az érdekes település. Mindenképp meg kell nézni Salo városát, amely egy kis öböl partján fekszik, és a környező hegyekről a partra levezető szerpentinről gyönyörű kilátás nyílik rá. Ottjártunkkor éppen Guinness-rekord kísérlet zajlott a kikötőben, "ki süti a világ leghosszabb rácsos sütijét" versenyszámban. A salói rácsos süti nálunk diós rácsos néven fut, de van a helységnek más magyar vonatkozása is.

Tovább autózva északnak a part menti úton, végig lélegzetelállító panoráma fogad minket. Az út a legtöbb helyen a partfal szikláiba van vágva, rengeteg - pár méterestől párszáz méteres - alagúttal tagolva kanyarog végig a víz mellett vagy felett.
Garda_5
A tó körül fürtökben közlekednek a motorosok, de érdekes mód az ott töltött napok alatt se balesetnek, se autós-motoros szóváltásnak nem voltunk tanúi - ennyit az olaszok közlekedési kultúrájáról. (Oké, tudom, sok dolgot azért lazán kezelnek, még ha azt közlekedési szabálynak hívják is.)

Felfelé haladva mindenképp útba kell ejteni Limonét, ami a helyben termő, és akár sárgadinnye méretre megnövő vastag héjú citromról kapta a nevét, A városka meredek partoldalon fekszik, de szinte minden telken és kertben - meg a teraszokon - látni citromfát, nekem meglepő volt. Érdemes lemenni a kikötőbe, és az egyik kávézó teraszáról bámulni a jövő-menő kisebb-nagyobb hajókat, meg a túlparti hegyeket amíg elfogy egy presso vagy campari spritz.

A második kétnapos etap központjául az északi parton a helybéli Balatonfüredet, Riva del Gardát választottuk. A városka régi kikötője köré épült központja roppant hangulatos, és nagyon klassz strandja van a tóparton. Amúgy meg itt láttuk az út alatt az egyetlen valamirevaló youngtimer Mercit, azt is német rendszámmal. W123 egyáltalán nem akadt a környéken, 124-esből is csak 1-2 darab, de semmi extra - se kabrió, se kupé, se ötszázas.
Garda_8

Rászántunk egy napot a hajókázásra is, a napi bérlettel reggeltől esti üzemzárásig korlátlan útra lehet igénybe venni a helyi Mahart erőit. Mivel a hajók meglehetősen sűrűn járnak, könnyen eljuthatunk bármelyik településre, és egy kis körülnézés - gelato és szuvenírvásár - után már tovább is lehet állni a következő helyre.

Malcesine talán a legszebb település az egész tó körül, akár a víz felől nézi az ember, akár már kint van a parton. A város a tó fölé magasodó középkori várral, girbegurba sikátorokkal és szabálytalan alakú, macskaköves terekkel, lugasos kertekkel egy igazi gyöngyszem, engem legalábbis teljesen megfogott. A helyet azért is érdemes felkeresni, mert innen lehet feljutni a Garda körüli legmagasabb hegyre, a Monte Baldóra. A feljutásról a Funivia gondoskodik, amely modern, gyors és biztonságos. (Mi ketten - én és a tériszonyom - azért elég ramatyul éreztük magunkat benne.) A hegytetőre érve azért a kilátás sok mindenért kárpótol :-)
Garda_6

Malcesinében láttam ezt a veterán Mercit is, amúgy kár volt nem megvenni, mert még az ebay-es árfekvéshez viszonyítva sem volt drága.
garda_8

Visszatérve Rivához, a környékét akár bringával - vagy stílszerűen robogóval - is be lehet járni, mert közel vannak egymáshoz a települések, legközelebb a Torbole nevű falu, amelynek határában barátságos pincék várják kóstolóra a megfáradt kirándulókat.

Hazafelé indulva a dél-tiroli székhelyen, Bolzanóban tartottunk csak egy kis pihenőt, aztán nekiugrasztottam a Szürkét a távnak. A Brenner-hágóig lévő 60 km-es kaptatót forszírozott tempóval is jól vette az öreg vas, bár kicsit csökkent az olajnyomás a tetőig felérve - kb. a 2,5 és a 3 bar között állt a mutató. Utána aztán szépen visszakúszott a helyére, a hármas számhoz, úgyhogy különösebb jelentőséget nem tulajdonítottam neki, bár a bogarat belerakta a fülembe. (Azt is mondták utólag, hogy az olaj melegedése miatt is lehetett a dolog, ki tudja.) Mindenesetre beütemeztem egy veszteségmérést, no de az már egy másik történet lészen.

A túráról szerencsésen hazaértünk, számomra nagy élmény volt. Feltétlen ajánlom azoknak, akik szeretik a hegyes-völgyes szép tájakat, az olasz konyhát, és szeretnék élvezni - hacsak pár napra is - kicsit a dolce vitát. A túráról további képeket ITT lehet találni.

Ja, és hazafelé elkezdett zörögni a váltóban a nyelestengely.

8 komment

Címkék: utazás coupé garda w124


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr22694872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.02.28. 20:27:10

Tuti a hely Papa, nyáron én is megnézem.
Köszi az írást, hasznomra lesz!!!

Benyás 2011.02.28. 21:12:29

Kabrióval pláne tuti ;-) Én is tervezek még egy kört, motorral.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.02.28. 22:06:13

Nem kabrió lesz, kupé! V8-azás az Alpokban... ;)

Zaba · http://mbybk.blog.hu 2011.02.28. 22:29:20

Na ja, eredetileg én is erre terveztem a hazafelé utat Provence-ből, csak a kisklambót nem akartuk tovább nyúzni. Sebaj, egyszer mi is megyünk még!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.03.01. 10:24:39

Én az egységnyi területre esö legtöbb Porschét a Lamborghini gyár parkolójában láttam.

Jó a poszt, az ember legszívesebben Mercedesbe pattanna és itthagyná a ködös várost... De már nincs messze a nyár!
Ja, a Pandás kép meg különösen tetszik. Idögép, wazze.

David Bowman 2011.03.01. 10:25:25

Kedvencem Malcessine. 3x, vagy 4x voltam ott. Bár E260asom van, de csak pár hónapja. (Így kerültem ide.) Oda meg 2x Moszkviccsal, 1x Opel Astrával. 1x hajót béreltem, és 1 hetet hajóztam a tavon.
Malcessinében még a német turisták is panaszkodtak az árakra. Hotelszoba olyan 80€, ebéd 20€/kop.
Azok az olaszok, akiket a cikkben említettél, Rómától délre laknak. Oda soha többé nem megyek.
A Garda tó Európa szive. A legócskább autó ott az AUDI TT. Évekig volt 1 V8 Quattróm, érdekes módon mégse jártam arra soha vele. Úgy látszik, senki sem próféta a saját hazájában. Bajorország tele volt Alfákkal, és Lanciákkal.
Minden a felébe kerül a tótól kb. 50 méterre, az út túloldalán. Mint a Balatonnál. (A tó kb. Balaton méretű.) Van ott 1 Spar, becsomagoltattam a kaját amit vettem, és felmentünk a forgó felvonóval a hegyre ebédelni. (24€/kop) A nejem kékre fagyott. A parton 30 fok volt, fönn 14. Erre jó lessz vigyázni. A szupi májusi tavon, virágzó partok között hajóztunk a havas csúcsok között. Gyönyörű volt. Életem 1ik legszebb emléke.
Az utak fél méter magasak, mert minden évben húznak rájuk 1 új réteget. Különben egész észak-Olaszországban nem láttam 4 évnél idősebb autót.

David Bowman 2011.03.01. 10:36:19

Ja, Gardacitromban nem lehetett csak spanyol citrmot kapni. A helyi citromot csak szuvenírnek veszik.

KPali 2011.03.01. 19:04:32

Nagyon szép! Én a Comoi-tóra emlékszem, ehhez hasonlítható :)
süti beállítások módosítása