HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2011.06.18. 17:05 malenykij polgar

Huey, de jó volt :)))

Simán offtopic poszt lesz, de igyekszem majd egy kis Mercedest is belecsempészni a mesébe. A lényeg az, hogy rongyos kis életem egyik felejthetetlen napja zárul lassan.

 

Aki komálja a repülést, annak tetszeni fog. Aki nem, az le van sajnálva.

Az úgy volt, hogy a mi cégünk is rá van szorulva a forgalomra, ezért egy gyors döntést hozva lerepültem Fokvárosba egy kis üzletet felhajtani.

Az elsö repülös élmény Frankfurtban várt. Airbus A380-800, a világ jelenlegi legnagyobb utasszállítója, nekem premier volt. Hurrá, jó nagy dög és ráadásul milyen csúnya is. De legalább jó halk. Megvan, kipipálva.

Dél-Afrika önmagában is nagy fless, Fokváros meg a koktélcseresznye a torta habján. Odabax és kész. A rutinos (és pénzes) turisták inkább december-január környékén jönnek, mert legalább elmenekülnek a szürke európai télböl, nekem nem sok választasom volt, így hát a helyi télvíz idején jöttem. Ami 17-18 fok mellett azért nem is olyan borzasztó, legfeljebb a pálmafák vacognak. Tárgyaltam egy napot az importörömmel, mára pedig egy új cég jelentkezett be. Hö, C63 AMG-vel jöttek elém. Nem szóltam semmit, elmentem hozzájuk, tárgyaltunk, ebédeltünk. Ebéd elött viszont jeleztem, hogy igazán nem akarok bunkó lenni, de nekem negyed háromra ismét a szállodában kell lennem, mert van még egy programom.

A cégtulaj csak vigyorgott és az odafele félórás utat visszafelé 20 perces szintidö alatt tálalta.

 

 

 

 

Utasként nem volt annyira megnyugtató, mintha én tolnám a négyszázötven-valahány lóeröt a szerpentinen. Külön hülyén érzi magát a rendes európai ember, ha a bal egyben ül és mégsincs elötte kormány. No mindegy, a hülye illatosító meg a sportos vezetés kicsit felkavarta a gyomrom, pedig az igazi program csak ezután jött.

Boldog apák napját, kedves malenykij polgar, megajándékoztam magam egy helikopter repüléssel. Van a sima turistalehúzás, meg van az ultimatív parasztvakítás: Huey Combat Flight Experience.

A gusztustalan illatosító még az orromban volt, és most következett az, amihez alant majd beszúrom a jutyúbos videót is: 30 perc bohóckodás egy olyan helikopterrel, amit igazából nem mürepülésre, hanem inkább kisebb csapategységek szállítására találtak ki, leginkább akkor, ha már sebesültek voltak. Bell UH-1, mint Utility Helicopter, más néven Huey. A németek Teppichklopfer néven emlegetik, ami annyit tesz, mint szönyegporoló, mert a kétlapátos rotor miatt nagyon jellegzetes hangja van. 1956-ban repült elöször a masina, és föszerepet játszott Vietnamban, no meg a háborúról készült filmeket sem adjuk meg, ha valamelyik jelenetben nem húz el alacsonyan egy Huey.

Repülös szemmel tulajdonképpen youngtimer, mert a civilizált országokban 30-40 év után kivonták öket a hadrendböl, de a világ kevésbé boldogabb helyein, mint pl. Libanon, vagy Salvador, talán a mai napig repül a gép csillió változatának valamelyike. 

Indulás elött: 

A hangár melleti irodában kap a turista egy rövid briefinget, miszerint zárt cipö kell, fényképezögépen és napszemüvegen kívül semmi motyót nem vihetünk magunkkal, le leszünk szíjazva, kiszállás után nem ugrálunk ki, hanem megvárjuk, amíg segítenek kiszállni, utána pedig a piros téglalapban gyülekezünk és különben sem megy senki a farokrotor felé, mert az ártalmas az egészségre. Továbbá felhívják a figyelmünket, hogy nyitott ajtóval repülünk, úgyhogy tényleg ne szórakozzunk. Persze alá is írunk egy nyilatkozatot, hogy tisztában vagyunk vele, miszerint blablablablablabla.

Sosem gondoltam volna, hogy jól jön a magasságom és a céges pénzen nagy fáradsággal összeszedett túlsúlyom. Pedig így volt: Iain, a szótlan pilóta, végigméri a gyagya turistákat és testsúly alapján rendezi el öket a gépben. Nyertem! Bal oldalt ülök, közvetlenül a nem létezö oldalajtó mellett, lábfejem mellett a nagy luft. Iain beröffenti a gépet, hamarosan fordulaton van, megjön a jellegzetes klopfoló hang is, egyedi ritmussal rázkódik a vén doboz a földön.

Kímélö felszállás és forduló, elindulunk a kikötö és a part felett a "bevetés" helyszíne felé. A panoráma leírhatatlanul szép.

 

Egyik oldalon az Atlanti Auchan, a másikon pedig a jellegzetes fokvárosi látkép, Táblahegy, kikötö, ropi, perec, miegymás.

 

Még nyugis az út, hadd szokják az utasok a zajt meg a huzatot. Ami mellesleg akkora, hogy ha rossz helyen tartom ki a fényképezögépet a helikopterböl, akkor a szelek hátra meg lefelé tekergetik a 300-as telével ellátott és önmagában sem könnyü vázat. Mindegy, kellemes horizontális repülésnél nagy élmény a semmi mellett ülni, magasság 1000 láb,  sebesség 100 csomó, a víz kék és zöld, jé, ott egy hajóroncs, milyen cuky.

 

Aztán index jobbra, Iain nyom egy kisebb kanyart és megkezdödik a hübamme. Vérmérséklettöl függöen vow, fuck, oh my god, yippey, meg ilyenek hallatszanak, vagy csak megfagy az utas ereiben a vér, aztán vagy sikerül csendes mosollyal leplezni a beszarást, vagy nem. Pedig tényleg nem mürepülö, csak egy ócska traktor repül itt, viszont Iain megdolgozik a pénzéért. Meredeken emelkedik, lecsap, legyezöt csinál, aztán lemegy mélyrepülésbe a fák fölé, amiböl nagyjából ennyit örökített meg a fényképezögép:

Felgyorsulunk, aztán amikor a fák fölött végigkentünk 110-120 csomóval, és rohamosan közeledik egy magasabb facsoport, Iain az utolsó pillanatban felrántja a cuccost, utána balra elejti a masinát, a talaj felett felhúzza, nyélgázon nekirepülünk egy dombnak, de aztán mégsem, mert megint felhúzza. Hoppá, a domb túloldalán meg van egy kis mélység, ami innen még nem látszott, Iain beleejti a semmibe a helikoptert, hujjujjjujujj vazze, ez egy komoly vidámparki élmény. Föleg a szük és meredek fordulókban amikor balra kinézel és a talajt vagy az óceánt látod, nem a horizontot. Iszonyatos zaj és huzat továbbra is, aztán leteszi a gépet egy tisztáson, de csak azért, hogy felkapja, megint nyélgázon kenje pár méterrel a fák fölött és utána megint emelkedjen, szüken forduljon, zuhanjon, jiso ráz, sose halunk meg, ha nem most.

Toljuk még egy kicsit pár méterrel a víz fölött, és egész hozzá is szoktunk már a bohóckodáshoz, szinte terápiás nyugdíjas buziként ülünk a huzatban, amikor Iain ismét 1000 lábon tereli vissza a Hueyt a heliport felé.

Lehet megint panorámát fotózni, ha már visszaállt a vérnyomás. Alattunk a part, utána golfpálya, jobbra Robben Island, a börtönsziget, ahová többek között Nelson Mandelát utalták be 18 évre. Elöttünk ismét a Táblahegy és Fokváros, VB-stadion, memory overflow error van, nehezen vesz be az agy ennyi szépséget, pláne úgy, hogy még el van foglalva a bevetés feldolgozásával.

Sima leszállás, kikapcsolják az öveket, kiszállunk, fotóznak bennünket, Iaint, a helikoptert.

Ült mellettem egy helyi fazon, aki apák napjára kapta a repülést a feleségétöl. Neje a kiszállás után megkérdezte, hogy milyen volt, mire emberünk csak annyit mondott, hogy jön holnap reggel is. És igaza van. Borsos a beugró, de aki szeret repülni, annak ez jó kis drog.

Itt az ígért videó:

 

Ez meg az ígért ontopic téma, mert a kiszállás után benéztem a hangárba, hogy mi is az a fekete izé. Mi lenne, ha nem egy játszós autó.

Na viszontlátásra.

 

15 komment

Címkék: utazás rescue youngtimer


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr342995417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Baloo79 2011.06.18. 21:11:08

Biztosan felejthetetlen élmény volt, igazán irigyellek érte, főleg, hogy egyszer majdnem sikerült nekem is, de a főnökömnek hála, nem ment! Azért a Bakonyban egy "agyig pakolt" Mi-24-el, a fák magasságában hasítani közel 300-al, na az se kutya élmény... :-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.06.18. 21:22:47

@Baloo79: Azt is kipróbálnám, de nagyon. Irígységben egálban vagyunk :D

Tigrincs82 2011.06.18. 21:49:51

A-380-assal leugrani Fokvárosba hogy repülhess egy Huey-val???? Te vagy az élet császára!!!!!

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.06.18. 21:57:06

@Tigrincs82:
Kérlek alássan, ez az egész repkedés csak mellékszál, hiszen céges út volt, mindent a forgalomért és a munkaadómért.
Ha lenne céges blogom, meg sem említeném ezeket a szar vasakat, mert a kutyát sem érdekli :)))

Tigrincs82 2011.06.18. 22:43:44

@malenykij polgar: Nincs véletlenül felvétel nálatok? Simán hazaköltöznék... :)

Rocko- 2011.06.18. 23:07:24

burzsuj köcsög! :D
(vicc vót ám!)

zenei aláfestés: www.youtube.com/watch?v=JBfjU3_XOaA

"Atlanti Auchan"
:)))

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.06.18. 23:34:42

@Rocko-: Ha tehetném, mindenkit befizetnék, akinek feláll a repülö cuccokra. Bokalefosós, felnött ringlispíl.

Rocko- 2011.06.18. 23:36:08

@malenykij polgar: úgy nem vagyok egy nagy repülésfan.
de egy UH-1-est meg egy C-130-ast felírtam a bakancslistára. még akkor is ha csak beleszagolhatok.

Dagiszabi 2011.06.19. 05:14:22

@Tigrincs82: És még mondják, hogy az autós újságíró az élet császára. Lófaxt! A repülős! :)

Leadfoot 2011.06.19. 08:17:56

Te vagy túlsúlyos? Akkor engem egyenesen kiültetnének a csúszótalpra... :-D

Hanzi 2011.06.20. 10:19:48

Általában nem szoktam irígy lenni...de most erősen az vagyok...

46Laca 2011.06.24. 05:31:48

Szép kis programjaid voltak,Peti!
Gondolom a rácsapásoknál odaképzelted magad a Mekong folyó környékére :-DD

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.06.24. 09:48:28

@46Laca: Hát, vegyes érzésekkel ül be az ember. De aztán felülkerekedik a technikai rajongás meg a vidámpark fíling. Meg Fokváros.
süti beállítások módosítása