HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2011.08.27. 21:26 malenykij polgar

Megvan a tökéletes Mercedes!

Ez a zöld monszter?

 

Nem, ez csak kóstoló, de ez is olyan volt, hogy földbe gyökerezett töle az ember lába. Haladjunk, klikkeljünk, tovább is van, mondom még.

Reggel magyar szót hallottam a téren, megszólítottam a srácokat, akik egy dízel állólánykával teljesítették a Budapest - Berlin távot. Így aztán a nap maradék részét együtt töltöttük. A rendezvényröl csak annyit, hogy az agyamat elhasználtam, nem kell többet, kacat, nem müködik. Overkill és kész. Merciseknek elég legyen annyi, hogy minden itt van. Minden. De tényleg. Rajongói autók, hivatalos és nem hivatalos klubok, a stuttgarti múzeum is kivonult, AMG Driving Academy, hat darab Silberpfeil a kezdetektöl Mikka Häkkinen 1998-as világbajnoki autójáig (igen, ezek ma mentek is), az új Actros kaminyon, Unimog, offroad bemutató G-vel, GL-lel, ML-lel, és az is lehet, hogy ma nem láttunk mindent, vagy valamit egész egyszerüen elfelejtettem. Megpróbálom idörendben rekonstruálni a napot, hátha megy majd.

Ja, mindenki buzi, aki nem jött el. Itt gondolok a totalcaros csapatra is, mert ezt kihagyni az ország legnagyobb elektronikus autós lapjának minimum blama.

Reggeli bemelegítésnek a villany-Smartokat választottuk. Rövid sor, be a jobb egybe, állatul gyorsul a kis gyösz, semmi hangja belül, kívülröl is csak gördülési zaj van. Már ezeket is úgy hajtották, hogy rossz volt nézni kívülröl, de aztán késöbb kiderült, hogy ez a nyugdíjas program. Engem a 130-150 km hatótáv nem gyöz meg, de ha még ezen is javítanak, nyilván ez lesz a nagyvárosi autózás jövöje. (Másoknak.)

A szomszédos placcon pár mérettel nagyobb autókkal mutatnak be néhány elektronikus asszisztenst. CLS, S-Klasse, meg mittomén mi volt még, nekünk egy S420 hibrid jutott. Soför bácsi tájékoztat bennünket a hibridségröl, majd a három autó elindul vonatozva, a távtartó asszisztenst demonstrálják. Közben a soför mindkét lábával a padlón szteppel, elhisszük neki azonnal, hogy az autó magától gyorsul és fékez állóra. Közben arra is van idö, hogy a közlekedési tábla leolvasó asszisztens müködését bemutassa. Megjelenik a müszerfalon az 50-es, a 70-es, meg az ezeket feloldó tábla is. Aztán felgyorsul, belecibálja az autót egy gyors bal-jobb kombóba, mi pedig nem sokmindent érzünk azon kívül, hogy nagy gyorsulás, fej oldalra leszakadás, nagy bólintás. S-Klasse, nincs mese. Millió elektron megóvott bennünket attól, hogy kitörjön a batár, pörögjön, fejre álljon és kigyulladjon, láttunk már ilyet a Cobra 11-ben.

Ez jó kis móka volt, de ekkor rájöttünk, hogy honnan jönn az igazi gumicsikorgás. Az AMG Driving Academy legényei már javában kenték a kaucsukot a betonra. C-Klasse T-Modell AMG, CLS AMG, SLS AMG (igen, a sirályszárnyas), meg egy E Klasse AMG driftelt utasokkal megrakva. Höbamme. Nézni is élmény, amikor ezek kilinccsel elöre mennek, hallani meg szagolni sem rossz és hopp, csak be kell állni a sorba, mindjárt sorra kerülünk. Válogatni nem nagyon lehet, mert sokan vannak, haladni kell. Türelem, türelem, vigyorgunk nagyokat, néha besokall egyik-másik, de nem verik oda a gépeket.

Ekkor viszont bébaszik a ménkü. De nagyon. Ennek a pályának a bejáratától jobbra ott áll hat "Historischer Silberpfeil", egymás után indítják be öket és kezdik melegíteni. Érted, kedves olvasó? Nem? Akkor egyszerü nyelven is elmondom. Konkrét bokalefosás a hangtól, kérem alássan. Ritmikusan üvöltö pokoli Rumcájsz-puskacsövek. Videón megvan, esküszöm, feltöltöm. Esküszöm arra is, hogy ezért érdemes élni. Úgysem tudom szavakkal leírni, de ha felteszem a telefonomra csengöhangnak, besír töle bárki.

 

Ennek az ordenáré kipufogóhangnak meglett az a jótékony hatása, hogy megritkult a sor az AMG driftelésnél, viszont tökmindegy, mert látványosan készültek a szerelök az Ezüstnyilak indítására. Meg a soförök, akik maguk is legendák. Hans Herrmann, például, aki Juan Manuel Fangioval és Stirling Mossal nyomta egy csapatban 1954-55-ben.

 

83 éves és versenyautót vezet. Vagy Jochen Mass, aki majdnem mindent vezetett, ami aszfalton megy és nagyon gyors. Igen, Jochen Mass volt az, akinek belement az autójába Gilles Villeneuve és életét vesztette. Klaus Ludwig is veteránt terel, König Ludwig, a DTM koronázatlan királya, háromszoros Le Mans gyöztes, stb., stb.

 

Igazi tapsot a fenti képen látható Mass kapott. Egyrészt a W125-öt terelte, ami a következöket tudta 1937-ben: 5,7 liter, 8 henger sorban, 592 lóerö 5800-as fordulaton, 750 kg, 320 km/h. Egész a nyolcvanas évekig a legerösebb Grand Prix autó volt. A hangja pedig, ááááá, hagyjuk. Másrészt Mass úgy gépészkedik rajta, mintha versenyen lenne, kanyarban úgy csúszik gép, hogy nézni is rossz. Ja nem, nézni is jó.

De kicsit elöreszaladtam. Egyesével engedik ki a kövületeket, Mikka 98-as autója az elsö, és kb. a kutyát nem érdekli, olyan halk. Egy Forma 1-es autó. Persze, a többihez képest. Miután ez lement, egyszerre köröznek a pályán. Anyám, ne hagyj el. Ezek tényleg kihozták a múzeumból ezeket a vasakat és itt forgatják a bambák elött. Tényleg, Silberpfeil. Miért is? Mert a legenda szerint 1934-ben a Nürburgringen 751 kilós volt az autó az engedélyezett 750 helyett és valamelyik pilóta azt javasolta, hogy csiszolják le a fehér festéket róla a másnapi rajtra. Igaz-e vagy sem, tökmindegy, itt vannak, ordítanak és Hans Herrmann személyében még korhü pilóta is van.

Kész, kapufa. Ezek után türelmesen kivárjuk, amíg egy SLR-en meg a legújabb DTM verdán taxiztatnak valami nyerteseket, persze dögös volt ez is. No, ezután ülünk csak be a C63 AMG-be driftkörökre. Jó volt, na. A soför ránézésre megvan húsz, de lehet, hogy csak 19 és fél. Jó állás. (Igyekeztem videózni, meglátjuk, használható lesz-e.)

Elsétálunk millió 300SL mellett, sirályszárnyas és kabrió kivitelben. Megjegyezzük, hogy ha látunk egyet az utcán, akkor besza-behu, itt viszont csömör. Viszont ott áll egy Isdera Imperator. Na, ez nekem odavert. Élöben még sosem láttam, ez megint olyan autó, ami nem is létezhetne, annyira perverz. Ismerjük a visszapillantó tükrét? Nem? Holnap lefotózom. Egyébként egy viszonylag rövid, de annál brutálisabb lapos szörnyeteg.

Közben bementünk a csarnokba, hogy megnézzük, mivel vonult ki Stuttgart. Egy régi csörös busz meg az új Actros után kivakuzza az agyat egy nem létezö Unimog. Mi ez??? Foggggalmam sincs, de azonnal kéne. Harmincmillió collos terepgumikon ott áll egy iszonyat hasmagasságú futura-Unimog, két üléssel, tetö nélkül. Voooáááá, instant get.

A többi dolog odabent kisnyúl ehhez képest. Tudjuk, van olyan, hogy Maybach 62 Landaulet, vagy épp az új SLS AMG versenygúnyában. Kettesével vannak kitéve a vasak, az aktuális modell mellett ott áll az idézet is.

 

 

Na, elmentek a pichába. Menjünk levezetni.

Mivel odakint eleredt az esö, megyünk az offroad tesztre. Nem kell megijedni, nem komoly, különbözö rámpákon mutatját be a dölésszögeket, ami jó kis vidámparki muri. Tojunk az ML-re, a GL-re, nekünk G kell. Hibátlan kis bohóckodás volt.

 

A szomszéd pályán egy támasztókerekes Sprinter és egy Actros szerelvény köröz, oldalra billenö pótossal, vaze. Ezt majd holnap nézem meg. Ja, és Unimoggal is bohóckodnak, meg Zetrosszal, ez is holnapra marad.

Apropó G. Ültünk egy ötkilós G-ben, mindent szétnyomkodtunk benne, megdöngettük a zenegépet. Tudniillik Stuttgart nem ürülékkel gördít, kirakták a teljes újautó flottát. Ez mondjuk huszonöt éve nem lett volna nagy durranás, de most olyan modellkavalkád van itt, hogy a reptér jelentös részét elfoglalja. Mindegyik autó nyitva, beleül, nyomkod, húzkod, mindegyik autó csomagtartójában prospektusok. Így kell ezt kérem.

Ja, itt van Boris Becker, valamelyik Klicsko is, de nincs idö a színpadi programokra, épphogy becsúszik egy Bratwurst meg egy sör, még így sem tudom, hogy holnap hol kezdjem. Valaki vigyen innen el.

Miért is adtam azt a címet, hogy tökéletes Mercedes? Hát azért, hogy becsalogassam az olvasókat. No meg azért is, mert itt mindenki megtalálja magának a tökéletest. Én most épp egy G felé hajlanék, nem lenne baj, ha az AMG kezelésbe venné.

ITT FOLYTATÓDIK A TEGNAPI GALÉRIA, az 5851-es képpel.

Üdvözlet Berlinböl.

 

 

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr693184530

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stower 2011.08.27. 22:27:59

Végtelenül szomorú vagyok, hogy nem lehetek ott :(
Az Ezüstnyilak miatt meg megyek és felvágom az ereimet...

Dr. Robin Masters 2011.08.28. 07:58:06

Csak ámulok, bámulok és nézek nagyokat, és nem vagyok ott...

Dagiszabi 2011.08.28. 18:18:23

Ha ma elindultok még holnap végignézhetitek!

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2011.08.29. 12:12:49

Herr Málenykij,
köszönjük a klassz helyszíni jelentést, ide hallom a sportgépek bőgését!

Nagy kár volt kihagyni, vazze!

A totalcar meg tényleg elmehet a búsba, bár mit várunk? A színvonal sajna évek óta rohamosan csökken, dilettáns hírek, egy ilyen rendezvényről meg szó sem esik...bár az aktuális olvasóközönségnek lehet nem is hiányzik...már nem számolom magam oda.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2011.08.29. 12:17:13

@Herr Tschik: Várd meg, míg felkerül a videlyó. Ugyan átadtam a kamerát másnak, de a hang önmagában olyan volt, hogy a kép nem is kell hozzá.
Egyébként én is bánom, hogy egyedül mentem fel, de így is iszonyat flash volt. Félelmetes volt nézni, ahogy Jochen Mass kilinccsel elöre viszi azt a monstrumot, kb. 80 centis átméröjü fakormányon gépészkedve. Készül a záró poszt.
süti beállítások módosítása