HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.09.13. 21:22 Dagiszabi

Bőrkárpit kamurestaurálás

Van egy német oldal, úgy hívják lederzentrum.de , ahol is mindenféle profi bőrápoló és restauráló kenceficét és eszközt árulnak gyönyörűen videókkal bemutatva a használatukat, részletes leírásokkal, stb… Felettébb bizalom gerjesztőek na meg Herr Tschik is rendelt már tőlük cuccokat és dicsérte őket.
Na most nekem is csupa bőrös autóm van és egyik sem új, úgyhogy kitaláltam, hogy bevásárolok tőlük. A fő ok az volt, hogy a Halálosztó nem túl rég  íbéjezett  komplett bőrbelseje a tipikus fakulásos tüneteket mutatta. Hálistennek még nincs kirepedve, vagy egyéb sérülése, csak a gyönyörű Java barna már inkább hasonlít hipózott romlott teszkóshús színre mint az eredeti datolyaszerűre. Nekik meg van színező cuccuk is, amit egy belső láthatatlan részről kivágott mintadarab alapján kevertek ki.  Az még nem volt megfakulva sem, mert hogy nap ott sosem érte. Na meg a régiből vágtam ki ami meglepetésemre annak ellenére hogy szanaszéjjel volt ülve és lukasra volt kopva, a színét jobban megőrizte mint az „új” ami szinte tökéletes állapotban van.
Aztán ha már egyszer rendeletem, akkor már a MiamiWeiss fekete bőréhez is bevásároltam. A feketére legalább nem kellett aufpreis-t fizetni, az nem sonderfarbe.  Alapvetően van náluk olyan csomag ami egy autó rendbetételére van kitalálva, de én úgy számoltam, ha ugyanazokat a tételeket megveszem nagyobb kiszerelésben az nem sokkal drágább mint ha rendelek két előre összeállított csomagot és így az ápoló és tisztító szerekből kétszer annyit kapok. Egy autó esetén érdemes lenne, de ha már valaki nagyüzemben nyomja akkor így jobban jár.
Íme a csomag :

Tartalma:
1liter Leder Reiniger stark / erős tisztítószer hozzá való habosítós kinyomóflakonnal
250ml Reiningungsbenzint / a festő és pótlóanalanyagok előtti zsírtalanító benzin
Leder fresh Nachtönung / egy kisebb adag fekete és egy nagyobb adag barna színezőanyag
Flüssigleder / A repedésekre való kitöltő anyag avagy folyékony bőr szintén mindkét színhez
1 liter Leder protector / Ez egy tej szerű ápoló és védő anyag
Elefantfett / Múzeumokban használatos szintetikus zsír ami puhítja, konzerválja a bőrt
Leder Schleifpaf / bőr csiszoló lap
Pár darab szivacs. Csak a feketék, a színeseket  a sarki „bót”-ban kaufenoltam ungefer 150 magyar forintért.  A többi az egy kicsit több volt és euróban.


Cakli pakli valamivel többen volt mint 170 euro. Igaz első körben nem nekem, ugyanis én megadtam a rendelésnél a saját magyar számlaszámomat, és szállítási címként a Möckmühli címe és Herr Tschik nevét, de telt múlt az idő és csak nem emelték le a számlámról a lóvét. tschikot basztattam egy darabig, hogy nézzen utána a fizetésnek, de nem igazán ért rá foglalkozni vele. Vesztére. Ugyanis ő már ezzel a névvel és címmel már szerepelt az ő adatbázisukban a számlaszámával együtt és szépen lehúzták tőle. Győztem elnézést kérni és utálni a lóvét neki. Ezúton is köszi a segítséget meg transzportot.


A doboz viszont már előbb megjött mint az inkasszó, de csak nemrég vettem át Szarvason a találkozón néhány köbméter egyéb íbéjes meg kárpitoshoz küldött motyóval együtt.
Miután hazaértünk Szarvasról és Olaszországból,első körben a Miami Weissnak álltam neki mivel az kéznél volt és már azon is mutatkoztak a használat nyomai, másrészt a fekete nem annyira kényes, inkább azon akartam gyakorolni, nehogy a 700 eurós világosbarnát khúrjam el.

Ilyen volt:


Végig csináltam mindent úgy ahogy az le volt írva, be volt mutatva a videókon.
Először is megpucceváltam a Reiniger stark-al.


Aztán ahol repedés vagy kopás, esetleg fakulás volt ott megcsiszoltam a schlefpaddal előkészítendő a terepet a színezőnek és folyékony bőrnek. Ez csiszolópad egyébként szerintem megegyezik a fényező boltokban is kapható 3M-es fine típusú paddal, de úgy voltam vele, hogy ez már nem nagy tétel meg hát egyszer élünk, legyen ez is ledercentrumos. Így ha valami balul sül el akkor kizárható a nem megfelelő eszközhasználat mint ok. Mindenből, még a szivacsból is csak ledercentruosat használtam kivéve a törlőrongyot. De az is először és utoljára volt ilyen bevetésen. 3 frissen mosott H&M-es alsógatyámat áldoztam fel. igaz már mindegyik lukas volt, de frissen selejtezett.


Mint később kiderült, ez a nagy csiszolósdi nem volt jó ötlet. Főleg a repedéseknél ahol ugye lokálisan a repedés melletti csíkban jobban megcsiszoltam, mint magát a teljes felületet. Ezeken a helyeken sajnos sikerült simára csiszolni a bőrt, megsemmisítve ezzel a mintázatát. Amiből nem túl sok volt neki eredetileg sem, mert elég sima felületű bőrből van, nem az a rücskös fajta, így most ezeken a helyeken szarabbul néz ki. Olyan mint ha el lenne ott kopva.

Tanultam belőle, a Halálosztó üléseinek a közelébe se megyek semmiféle csiszoló cuccal. Ezzel meg egy darabig együtt fogok élni így végülis annyira nem vészes, de azért eléggé zavar, hogy nemrég még tökéletes közeli volt és a legjobb tudásom és egy valag pénz eredményeképpen már nem az igazi. Ha majd nagyon fog zavarni akkor majd kicseréltetem az ominózus részeket egy hátsó ülés eredeti anyagából. Vagy a legroszabb esetben rendelek a Pappastól újat. 2kilóból megvan a két komplett ülés huzata gyári újban.
Csiszolás után, ahogy az a nagykönyvben meg van írva nekimentem a Reinigungsbenzinnel és zsírtalanítottam.



Ekkor jöhetett a sok előkészítés után az amiért nekiálltam az egésznek. A repedések kitöltése folyékony bőrrel.

Ez a művelet sem volt felhőtlen. Egyrészt annyira nem folyékony hogy csak úgy belefolyjon a vékony repedésekbe, ezáltal ugye egy varr szerű képződménnyé válva. Másrészt ahol csak simán a felületre rámegy onnan elég könnyen lejön csiszolás hatására, mivel ott valamiért nem igazán tapad meg, de mivel a varr nagyobb mint a repedésben lévő rész ezért elég sokat kihúz magával onnan is, mikor az ember visszacsiszolja.
Eredmény? A repedés még mindig látszik, max nem olyan mély és talán nem megy tovább de legalább sikerült tovább koptatni csíkokban a csiszolással a felületet. 

A nagyon vékony repedéseknél viszont abszolút használhatatlan egy az egyben kijön belőlük csiszoláskor és az ember csak koptatja a bőrt. Pl ilyen helyeken:

Szóval szintén nem voltam megelégedve a teljesítménnyel. Az egyetlen amire jónak bizonyult, az a varrásoknál volt ahol a cérna kezdett kicsit kilátszani mert a pici lukaknál amin ugy varráskor átmegy a bőrön , ott az évek alatt kicsit oválisra vágta azokat. Na ezeket szépen kitöltötte a flüssigleder és ott nem is csiszoltam bele. Ez látszik majd a bőrápolós képen, az "ilyen volt" kép, pedig felül található.

Szerencsére a kupénak az ülésein csak ilyen hibák vannak egyéb repedés nincs.
A következő lépés volt az eddig kezelésbe vett és meggyötört csiszolt részek visszaszínezése az eredeti feketére. 

A festék egész jól működött, de vannak fenntartásaim vele kapcsolatban, ugyanis volt olyan rész ahova vissza kellett mennem a csiszolóval, mert csak a festés után látszottak a hibák és kb két húzásra le is jött a festett réteg, Szóval nem tudom hogy a valagamat mennyi ideig viseli majd el.


Ezek után már csak abban bíztam, hogy talán a bőrápolójuk frankó lesz és a kicsit már keménnyé vált bőrt kicsit felfrissíti és talán kicsit eltűnnek a gyűrődések, hajszálrepedés szerű tökéletlenségek ahol igazából sérülve nincs az ülés csak mint a bakancs be van törve a használattól.

A tejszerű anyag egész ígéretes volt, de sokat nem dobott a dolgon. Semmi nem tűnt el. Remélem legalább arra jó hogy az állapotot megőrizze. De még az egésznek a színével sem lettem elégedett. Nem lett se fényes, se olyan újszerű bőr szerű selyemfényű sem, csak olyan semmilyen matt, de még az sem teljesen konzisztens. Mintha foltos lenne. Próbáltam én több réteggel meg több irányba kenegetni, de nem segített.
Volt még egy utolsó mentsváram a világhírű elefántzsír. Gondoltam ha már eddig ennyit szívtam, talán majd ez felpuhítja az anyagot, meg talán a mattságot és a foltosságot megszünteti. Fényesnek fényes lett, de ahogyan szívta befelé úgy mattult és a foltosság csak jobban előjött. Egyébiránt maga az anyag nekem tökugyanolyannak tűnik mint amit eddig is használtam méhviasz. Kinézetre, viselkedésre, mindenben. A szomorú az csak az hogy én azzal elég sűrűn kenegettem az üléseket mégis elég sok gebrauchspur előjött rajta, nem beszélve a keményedésről és a 3db repedésről az anyósülésen.
Minden esetre egy esélyt még adok a ledercentrumnak. Van egy bőrpuhító szerük azzal még megtámadom egyszer az üléseket. A kupé üléseit meg csiszolás nélkül megpucolom és a színezővel megpróbálom visszaállítani az erdeti színét neki, de előtte mindenképpen a régi ülésen kísérletezek egyet. Majd beszámolok arról is, de az nem mostanában lesz mert Október közepéig még tuti nem megyek haza.

Ja azt még elfelejtettem írni, hogy ráadásként még fog is egy kicsit, szóval világos cuccban nem ajánlott egyenlőre beleülni. Bár ez lehet, hogy az előző festésnek köszönhető.


Azért minden esetre mielőtt elraktam a Fehéret a garázsba újabb kb másfél két hónapra még jó vastagon bekentem az elefántzsírral. Had szíjja.


Végül ilyen lett:

Igaz a fényviszonyok nem voltak tökéletesek, meg én sem voltam egy fotóvirtuóz, ráadásul a fekete bőr részleteit sem egyszerű visszadni, szóval élőben azért más egy kicsit.


 

Az eredeti német oldal itt található: http://lederzentrum.de/

A magyaroszági forgalmazó pedig itt: http://www.bortisztitas.fw.hu/

23 komment

Címkék: bőr mercedes youngtimer w126 kamurestaurálás miamiweiss bőrkárpit


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr301379844

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Phrascarica 2009.09.13. 22:31:38

...hát szóval szar ez most is :(

Dagiszabi 2009.09.13. 22:55:18

@phrascarica:
Tömören velősen igen, de azért ennyi kicsit kevés lett volna egy poszthoz. :)

gof 2009.09.13. 23:17:28

Szerintem ezekkel többre jutottál volna:
www.zymol.com
www.meguiars.com
Profi, veterános cuccok; drágák, de aligha lehet bennük csalódni.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2009.09.13. 23:29:52

Huh, tényleg ennyire szar lenne ez az utánszínezéses eljárás??

Mivel nekem se repedésem, se különösebb kopásom nincs, csak az ápolással van tapasztalatom, ott viszont fő a türelem, azonnali eredményt ne vár. Hagyni kell időt beszívódni a cuccnak (pár nap is akár) és többször kell felvinni vékony rétegben. A foltosodás valszeg azért van, mert nem mindenhol szívja be egyformán az anyagot, a felesleget egyszerűen letöröltem!

Mindenesetre érdekes, megérne egy visszajelzést a lederzentrum.de (így a helyes, z-vel)-nek!

Dagiszabi 2009.09.13. 23:30:18

@gof:
Drágának ez se volt olcsó, és itt elég részletes leírás is volt, meg a videók és képek alapján jónak kellett volna lennie.

Legközelebb szerintem inkább elviszem egy kozmetikába, vagy valami bőrkápitra specializálódott céghez, csak azt megint fel kell kutatni és tapasztalatot szerezni velük és megint benne van a csalódás esélye.

Dagiszabi 2009.09.13. 23:34:44

@Herr Tschik:
Az utánszinezősdit majd meglássuk később, hogy hogy viselkedik, minden esetre a flüssiglederrel nekem nem sikerült a várt eredmény, lehet hogy bennem van a hiba. Rápróbálok majd mégegyszer, bár már így is kétszer mentem rá a nagyobb repedésekre vele. A legfontosabb viszont amit megtanultam, hogy nem szabad csiszolni. Legalábbis max nagyon óvatosan.
A hibát javítom, de a végén a link az tuti jól van.

Dagiszabi 2009.09.13. 23:39:17

A link is c-vel volt, de az is működik.
Ezek szerint felkészültek a diszlexiásokra is :)
Átírtam őket.

sealard 2009.09.14. 00:24:00

A bőrpuhításra a lehető legegyszerűbb, és talán a legolcsóbb módszer a lovasboltokban beszerezhető nyeregszappan. Nem mellékesen nem engedi töredezni a bőrt. Igaz én cipőn próbáltam, de anyagszerkezetileg talán nincsen nagy differencia.

Anulu · http://salgoauto.hu/ 2009.09.14. 12:36:17

Bőrpuhításra és ápolásra étolajat szoktam használni. Szép fényt ad a bőrnek, de kell 2 nap mire teljesen beivódik a bőrbe.

Benyás 2009.09.14. 12:37:19

Én is használtam egy darabig lovasboltos méhviasz alapú bőrápolót. Az az előnye, hogy puhán tartja a bőrt, nem repedezik ki, viszont a méhviasz miatt zsírosít. Meg fényes lesz a bőr tőle, ami kinek tetszik, kinek nem. A gond az, hogy előtte mindenképp kell tisztítani a bőrt, mert a dzsuvát is konzerválja, ha ezzel kened (+ nagyon lassan szárad, nekem egy kiadós bőrápolás után 2-3 nap száradás)

gof 2009.09.14. 13:24:11

@Dagiszabi:
Az autókozmetikus nem rossz ötlet, csak lutri, hogy ki, hogyan, mivel végzi el a munkát. Mondjuk a komoly veteránműhelyekben (igen, vannak ilyenek itthon;) nem nagyon hibázhatnak. Esetleg bele is lehet tanulni a szakmába:
www.meguiars-deutschland.de/cgi-bin/meg_news.pl?id=48
Talán lesz jövőre is...

Stern James 2009.09.14. 13:30:28

Szabi, Te Magad csináltad? Mert a fényképeken szereplő kézen elég tiszták a körmök, vagy kiázott Szarvason? ;)

Ádán 2009.09.14. 14:39:32

Kárpit tisztításra, rendbehozásra van még kb. 100 ötlet a Csikós cikk hozzászólásaiban: belsoseg.blog.hu/2009/08/26/37_ev_megkovult_mocska_vart_ram
Kíváncsi vagyok, melyik a legjobb módszer...

Akkor ez a színező egy átcímkézett cipőkrém? ;-)

skrewdriver 2009.09.14. 19:51:34

hajszárítós feletti kép azért elárulja hogy az a Dagi keze.

Dagiszabi 2009.09.14. 23:06:58

@Benyás:
A méhviasszal én is kenegettem ez előtt is, mégis kirepedt. Ez az elefántzsír kb ugyanaz. Meglátjuk milyen lesz miután hazamentem és volt ideje beivódni.

Dagiszabi 2009.09.14. 23:09:11

@Ádán:
A tisztítással nem lenne baj, csak javítással és a felpuhítással.
Csikósnak viszont MB-texe van ami egész más mint a bőr. Nekem a Piroskombájnban van olyan. Na azzal nincs is gond. Az örökéletű.

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2009.09.21. 22:06:22

@sealard: Nem engedni töredezni. Az autóink általában töredezett börrel kerülnek hozzánk.

Szabi, tudod mivel ápolom a kopottabb helyeken? Pl. Sitzwange, meg az ajtókárpiton a behúzónál, ahol az elözö tulaj gyürüje megjelölte?

Fekete cipöápoló, a szivacsos adagolós. Oszt tschüß mit Ü.

Leder Béla 2009.11.06. 19:58:27

Örömmel jelentem be, hogy nem kell várni a veteránosoknak a bőr felújítással kapcsolatos szolgáltatásra, mert van. A Lederzentrum termékeivel dolgozok már 2 éve, és természetesen az ő "iskolapadjukat" koptattam. A fenti képekkel illusztrált hozzászólás azért hagy kivetni valót maga után. Olvasván, hirtelen felindulásból gondoltam ingyen elvállalom, hogy rácáfoljak erre a tévhitre ami elég rossz fényben tünteti fel a termékek minőségét. A képeket tovább nézegettem és az úr több munka fázist és anyag mennyiséget összekevert illetve eltúlzott ami eltántorított végleg a felajánlástól.
Őszintén, menthetetlenek látom és már csak idő kérdése és jelentkezni fognak a "tünetei". Sajnálom. A méhviaszt nem ajánlom! Lehetetlen kipucolni és tisztítani...
A bőrrestaurálás az egyik leg összetettebb szakma, nagyon sok buktatója van! Mielőtt nekilátnátok, írjatok, hívjatok,segítek!
WWW.bor-tisztitas.hu

Kasza László 2009.11.21. 09:45:00

@Dagiszabi:

Szerintem is ki kellett volna kérned legalább telefonon valami szakértő segítségét!

Mondom ezt mint bőrfestő:
www.mercoory.com/bor-festes

Mi a Kasza Bőrműhelynél az az igazság, hogy valóban nem vagyunk/voltunk 100%-osan megelégedve a Lederzentrum termékeivel... De nem is csak a termékekkel, hanem inkább a technológiával.

Édesapám szűcs volt, és tőle "örökölve" sikerült felkutatni egyéb lehetőségeket, festékgyártókat, vegyi anyagokat, melyeket sikeresen kombináltunk a Lederzentrum technológiájával. (Ennek a Lederzentrum nem örül...) :P

Mindezek mellett bőrkárpitozással is fogalkozunk---> ez azért fontos, mert azt a repedezett bőrt szakmailag meg lehet állapítani, hogy érdemes-e kozmetikázni, vagy "meg kell csinálni". Erre az a lehetőség, hogy nem kell az egész ülést átkárpitozni, hanem elég azt a szabásilag egységnyi darabot cserélni. Eztán az üléseket újrafesteni.

Ráadásul szivaccsal festeni... háát...

Hamarosan teszek fel autós referenciaképeket is, itt bútorokat tudtok nézni:
(ahova az van írva, hogy teljes áthúzás, az nincs festve, a többi igen, ráadásul garanciával)
www.mercoory.com/referenciaink

Leder Béla 2009.11.21. 12:29:28

@Kasza László: Tisztelt László!
A feleségemmel tartott eszmecseréje után kiderült, hogy önnek semmi képesítése nincs a Leder Zentrum irányából. Gyanítom,hogy a termékeinek a felét sem ismeri, hát még azok helyes alkalmazását.
A helytelen alkalmazás valóban okozhat kellemetlenségeket, de ezt nem a Leder Zentrum számlájára írandó! Ezért van az iskola és a napi kapcsolat tartás, illetve a szélsőséges esetekben kikérni a véleményüket.(Mi baráti kapcsolatban vagyunk a vezetőséggel)
Ezúton szeretném megkérni, hogy a technológia és az anyagok hiányos ismeretében ne minősítse a termékeket. A különböző országok termékeit összekeverni...joggal nem örülnek.

Tisztelettel:Kasza Béla

WWW.bor-tisztitas.hu

Suttora 2009.11.21. 12:51:26

Az összes Kasza bőrfelújítással foglalkozik? :D Vagy ez csak véletlen egybeesés?

Leder Béla 2009.11.21. 18:10:57

Csak véletlen!
Amúgy Lászlóval most már elkerülhetetlen lesz egy személyes
eszmecsere. Úgy tudom, hogy a holló a hollónak nem vájja ki a szemét alapon
talán még okosság is lesz belőle.

www.bor-tisztitas.hu
süti beállítások módosítása