Adott a limit, az ember ugye képzeletben bekonfigurálja magának a vágyálmok és a car policy közé eső igen keskeny mezsgyére a gépjárművet, aztán a végén meghökken. Tényleg csak ennyi férne bele 6 millió jó magyar forintba? Vagy a felszereltségből kell lehúzni, vagy a teljesítményből kell lejjebb adni, nem hiszem el, basszus. Ilyenkor az emberfia óhatatlanul elkezd morfondírozni azon, hogy úristen, mit lehetne kihozni ennyi pénzből használtban.
Aztán az ember agya - a magunkfajtáé - akkor durran el, amikor véletlenül rátéved erre az oldalra. Liebhaber-objekte, aha. Benézünk a Fahrzeuge menübe, kaufen, verkaufen, mieten. Waaaas? Ezeknél mindent lehet?!
Nálam a biztosítékot konkrétan az Aktuelle Fahrzeugeangebote alatti gépek csapták ki, klicken sie bitte a menüpontra, de előtte kéretik erőst a szék karfájába kapaszkodni.
Az ember elkezdi nézni, hogy a cégautós pénzből mibe lehetne beülni, és rosszul lesz. Merthogy ezek itten kérem szépen, közel eredeti állapotban lévő, gyári csapat által szakszerűen karbantartott, állagmegóvott gépek. Sokat megy a polémia a társaságban, hogy egységnyi pénzből mit érdemesebb venni: egy új műanyagautót, vagy egy gyári állapotú régit, és általában azt dobja ki a gép, hogy inkább a régit, ha lehetne. Hát most lehet, kérem.
Mert ott volt ugye a zypressegrün W123-as kombi egy huszasért, ami hétfőn még fenn volt, mára már eltűnt. Vagy a gyönyörű 4 ajtós 280E 1980-ból, alig tizennégyezerért. Vagy az ikonengold 280SE (sokak kedvenc motorja) '76-ból, már eleve veterán, ugyan kicsit kilóg a sorból, rendben, elismerem. Meg a szép 124-esek, mint a 300TE vagy a 220-as kabrió, aztán a 123-as kupék: 230 és 280 is van, persze mindegyik szigorúan húszezer alatt. A veterán szépségekről most ne is essék szó, az egy másik liga, kérem - preis auf anfrage, natürlich.
De a nekem a legdurvább mégis a W126 300SE '88-ból, nur für tizennyolcezer ajró meg némi apró. A Doxa finomságú 6 hengeressel, automatával, elektromos ülésekkel, napfénytetővel, katalizátorral, mit grüne plakette. Meg a szériában járó egyéb kacatokkal, ABS, villanyos ablakok, tükrök, fényszórómosó ésatöbbi - ráadásul a csodás színkombó: petrolgrün metallic mit creme velours. Hamár ennyit emlegettük a színeket, tessék csekkolni ezt az oldalt, nagyjából fent figyel a összes.
Szóval nálam most ért véget az "új áráért régit" fertőzés lappangási ideje, jelentem, beteg vagyok. Már csak azt kéne kitalálni, hogyan győzöm meg a menedzsmentet, hogy a keretből egy 21 éves autót vegyünk meg. Azt úgysem értik meg, hogy szinte új, de talán megenyhülnek, ha megtudják, hogy nagy áldozatot hozva vállalom a stuttgarti kereskedő felkeresését, és a gépjármű hazahozatalát személyesen, saját költségre.
Cs.Á. Today, Budapest
Utolsó kommentek