Szóval elég sokan szekáltak azzal,(mondjuk jogosan bár szerintem meg nem) hogy városi közlekedésre minek ekkora autó mind méretileg, mind motorilag. Azért legyünk őszinték, nem egy logikus dolog ez. De ugye a logikus dolgok meg általában semmi élvezetet nem nyújtanak.
Meghát nálam ez valószínűleg valami születési deffekt, amit kb. középkorúvá érett arccal sikerült révbe juttatnom. Legalább ez sikerült a sok álom közül. De tulajdonképpen a női nemen kívül erre áll fel igazán. :-)
Meg tudom én ám ezt magyarázni,de még hogy.
Egyébként ezeket a kérdéseket általában a kismotoros (szigorúan 1500 köbci alatt) autóval felszerelt kollegák teszik fel. A válasz itt hiábavaló, nem értik vagy nem is akarják érteni, folyton a fogyasztással meg a biztosítással támadnak, újabban kicsit kárörvendő fejjel a dupla/tripla teljesítmény adót emlegetik.
A 2000-es motor környékén mászkálók,már jóval megértőbb brigád, nekik lehet magyarázni a bizonyítványt, vevők a bulira. Értik ők, miről pofázik az ember,,és kéjesen nyalogatva a szájuk szélét hallgatják az ódákat a nyolc hengerről. Fogyasztás náluk is téma,de leintik azzal, hogy neki is kéne, ha nem mindennap X kilómétert kell autóznia tökön-paszulyon keresztül.
Nézzük minek is kell ez a dög. Meg a teljesítmény, ami az okos választással autózók körében felesleges, mert "úgyse tudod kihasználni sehol".
1. A teljesítmény: Mostanában egyre jobban úri huncutság ez kérem szépen, megkérik az árat rendesen. Kútnál,adóban,mindenhol. De amikor pöcsölsz egy IFA mögött jóideje,és nem tudod megelőzni a logikus autóddal, mert benne van a nagymama meg még a gumicsónak is,és a rohadt emelkedő mindíg akkor jön, amikor szemből elfogynak, akkor jó az. A kisautót hiába vered vissza vicsorgó foggal különböző gangokba, mire felvenné az előzéshez szükséges minimális sebességkülönbséget, valami madár újból megjelenik szemből,és lehet visszamászni a sorba. Remélhetőleg sikerül is, és nem lesz belőle baleset. Itt nem nagyon kell ezeken görcsölni, ha luk van, akkor beleállsz a gázba és ezzel megoldottad a további idegbajt. De ez a városban is ugyanúgy jól jön elfogyó sávnál, vagy ha csak szimplán beszorul az ember egy barom mögé.
2. A méret: Ebben benne van jócskán a férfiak méretmániája is. (Freud bácsi kifejti ezt irományaiban részletesen) De sajnos a mindennapi városi közlekedésben is fontos szerepe van. Sávváltásnál, körforgalomnál, meg jónéhány esetben baromi jól jön a dolog. Ezt főleg akkor érzem, ha valami oknál fogva átlagos méretű autóban közlekedek. Teljesen máshogy viszonyulnak a T. autóstársak olyankor hozzám. Fél óra indexelés után valaki beenged végre, vagy parasztba át kell menni pofátlanul, de akkor jön a jól ismert duda, két kézzel is nyomja némelyik. (Esetleg úgy hangosabban szól? Valakinek valami tapasztalat ezzel kapcsolatban?) Nagyobb autóval klasszisokkal hamarabb sikerül a sávváltás,dudaszó nélkül is.
3. Autópálya: Na itt aztán kár bármit is mondani.100-120 feletti gyorsításoknál nincs mit beszélni. Nagy motor, sok henger, forgatónyomaték....itt él igazán a darab.Na meg én is vele együtt.
Árnyoldalak (mert van az is jócskán)
Fogyasztás: Na igen,itt kezdődik a bibi. Mert lehet finom talppal vezetni,meg kigurulok a lámpánál, ha piros meg a többi, jól bevált trükk, de akkor se nagyon tudod a várost 14-15 liter alatt megúszni. És a kútnál ez nem nagyon finom, mostanában meg főleg nem a fasza kis áremelkedés miatt. (ilyenkor csípném az Ukrán határvidéken lakást) Ha meg kicsit hepajkodsz is mellé, akkor határ maga a csillagos ég. Viszont élményben sem utolsó a műsor.
Alkatrész: nagyobb súly+ budapesti úthálózat = gyors (gyorsabb kopás) mint egy átlagos súlyú autónál. Fékeknél ugyanez a helyzet, megfejelve az automata állandó kis tolóerejével.
Adók,járulékok: Ehhhhh....ez is egyre magasabb mostanság, mert erős az autó, és ezáltal jobban kell pakolnom a feneketlen zsebeket, mert pofátlan állatként erősebb autóval járok, mint amit ők elrendeltek a sorsomban nekem. Nagyravágyó különc vagyok, és ezt az állam nem tolerálja.
Szóval van itt sok pro és kontra érv, mindenki fújja a magáét. Meddő vita akárcsak a dízel vs benzines autó szösszenetek. Mindenkinek magának kell érezni, mit bír el és főleg mennyit akar áldozni a teljesítmény oltárán. Sokba kerül, de egy más dimenziót nyit meg elöttünk az autózás terén, amit elmondani, leírni nem igazán lehet. Érezni kell, de nem egy próbakör erejéig, mert ott ritkán adódnak jól ismert közúti szituációk, ahol igazán érezni lehet, hogy mennyivel másképp bírjuk megoldani nagy géppel ugyanazt a bajt mint egy jóval kisebb motorral szerelt darabbal.
Én már tudom. És végem. Elvitt a mammon magával. Már mindegy. Majd legközelebb beállok a sorba, ha lesz legközelebb. Addig meg autózok forgatónyomatékból.
Utolsó kommentek