HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2010.01.16. 08:00 Schrei

Hát...mert erre áll fel.

  Szóval elég sokan szekáltak azzal,(mondjuk jogosan bár szerintem meg nem) hogy városi közlekedésre minek ekkora autó mind méretileg, mind motorilag. Azért legyünk őszinték, nem egy logikus dolog ez. De ugye a logikus dolgok meg általában semmi élvezetet nem nyújtanak.

  Meghát nálam ez valószínűleg valami születési deffekt, amit kb. középkorúvá érett arccal sikerült révbe juttatnom. Legalább ez sikerült a sok álom közül. De tulajdonképpen a női nemen kívül erre áll fel igazán. :-)

 

 

Meg tudom én ám ezt magyarázni,de még hogy.

Egyébként ezeket a kérdéseket általában a kismotoros (szigorúan 1500 köbci alatt) autóval felszerelt kollegák teszik fel. A válasz itt hiábavaló, nem értik vagy nem is akarják érteni, folyton a fogyasztással meg a biztosítással támadnak, újabban kicsit kárörvendő fejjel a dupla/tripla teljesítmény adót emlegetik.

A 2000-es motor környékén mászkálók,már jóval megértőbb brigád, nekik lehet magyarázni a bizonyítványt, vevők a bulira. Értik ők, miről pofázik az ember,,és kéjesen nyalogatva a szájuk szélét hallgatják az ódákat a nyolc hengerről. Fogyasztás náluk is téma,de leintik azzal, hogy neki is kéne, ha nem mindennap X kilómétert kell autóznia tökön-paszulyon keresztül.

Nézzük minek is kell ez a dög. Meg a teljesítmény, ami az okos választással autózók körében felesleges, mert "úgyse tudod kihasználni sehol".

1. A teljesítmény: Mostanában egyre jobban úri huncutság ez kérem szépen, megkérik az árat rendesen. Kútnál,adóban,mindenhol. De amikor pöcsölsz egy IFA mögött jóideje,és nem tudod megelőzni a logikus autóddal, mert benne van a nagymama meg még a gumicsónak is,és a rohadt emelkedő mindíg akkor jön, amikor szemből elfogynak, akkor jó az. A kisautót hiába vered vissza vicsorgó foggal különböző gangokba, mire felvenné az előzéshez szükséges minimális sebességkülönbséget, valami madár újból megjelenik szemből,és lehet visszamászni a sorba. Remélhetőleg sikerül is, és nem lesz belőle baleset. Itt nem nagyon kell ezeken görcsölni, ha luk van, akkor beleállsz a gázba és ezzel megoldottad a további idegbajt. De ez a városban is ugyanúgy jól jön elfogyó sávnál, vagy ha csak szimplán beszorul az ember egy barom mögé.

2. A méret: Ebben benne van jócskán a férfiak méretmániája is. (Freud bácsi kifejti ezt irományaiban részletesen) De sajnos a mindennapi városi közlekedésben is fontos szerepe van. Sávváltásnál, körforgalomnál, meg jónéhány esetben baromi jól jön a dolog. Ezt főleg akkor érzem, ha valami oknál fogva átlagos méretű autóban közlekedek. Teljesen máshogy viszonyulnak a T. autóstársak olyankor hozzám. Fél óra indexelés után valaki beenged végre, vagy parasztba át kell menni pofátlanul, de akkor jön a jól ismert duda, két kézzel is nyomja némelyik. (Esetleg úgy hangosabban szól? Valakinek valami tapasztalat ezzel kapcsolatban?) Nagyobb autóval klasszisokkal hamarabb sikerül a sávváltás,dudaszó nélkül is.

3. Autópálya: Na itt aztán kár bármit is mondani.100-120 feletti gyorsításoknál nincs mit beszélni. Nagy motor, sok henger, forgatónyomaték....itt él igazán a darab.Na meg én is vele együtt.

Árnyoldalak (mert van az is jócskán)

Fogyasztás: Na igen,itt kezdődik a bibi. Mert lehet finom talppal vezetni,meg kigurulok a lámpánál, ha piros meg a többi, jól bevált trükk, de akkor se nagyon tudod a várost 14-15 liter alatt megúszni. És a kútnál ez nem nagyon finom, mostanában meg főleg nem a fasza kis áremelkedés miatt. (ilyenkor csípném az Ukrán határvidéken lakást) Ha meg kicsit hepajkodsz is mellé, akkor határ maga a csillagos ég. Viszont élményben sem utolsó a műsor.

Alkatrész: nagyobb súly+ budapesti úthálózat = gyors (gyorsabb kopás) mint egy átlagos súlyú autónál. Fékeknél ugyanez a helyzet, megfejelve az automata állandó kis tolóerejével.

Adók,járulékok: Ehhhhh....ez is egyre magasabb mostanság, mert erős az autó, és ezáltal jobban kell pakolnom a feneketlen zsebeket, mert pofátlan állatként erősebb autóval járok, mint amit ők elrendeltek a sorsomban nekem. Nagyravágyó különc vagyok, és ezt az állam nem tolerálja.

 

  Szóval van itt sok pro és kontra érv, mindenki fújja a magáét. Meddő vita akárcsak a dízel vs benzines autó szösszenetek. Mindenkinek magának kell érezni, mit bír el és főleg mennyit akar áldozni a teljesítmény oltárán. Sokba kerül, de egy más dimenziót nyit meg elöttünk az autózás terén, amit elmondani, leírni nem igazán lehet. Érezni kell, de nem egy próbakör erejéig, mert ott ritkán adódnak jól ismert közúti szituációk, ahol igazán érezni lehet, hogy mennyivel másképp bírjuk megoldani nagy géppel ugyanazt a bajt mint egy jóval kisebb motorral szerelt darabbal.

 

 Én már tudom. És végem. Elvitt a mammon magával. Már mindegy. Majd legközelebb beállok a sorba, ha lesz legközelebb. Addig meg autózok forgatónyomatékból.

 

28 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr621673598

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dagiszabi 2010.01.16. 09:15:43

Komolyan mondom, hogy az S-classéból nézve nem értem miért szidják emberek a magyar közlekedési morált. Nekem meg szokták adni az elsőbbséget, ha nem férünk el, mindenki udvariasan lehúzódik, sávváltásnál beengednek. És tudjátok mi a legjobb érzés? Ezzel nem visszaélni, hanem ugyanígy tenni. Mindig kiengedni a buszt a megállóból, ha a gyalogos ránéz a zebrára, megállni és jelezni, hogy menjél csak. Ha valaki be akar sorolni, akkor beengedni, stb...
Én úgy is tudom, hogy ha lehet menni akkor meg tudom előzni bármelyiket ha akarom. Dugóban meg úgyis tökmindegy beengedtél-e két embert vagy nem. Nem leszel se előrébb se hátrébb. Tapasztalatom szerint, ha az ember így viselkedik, akkor ezt viszonozzák is, illetve pl. a zebránál megáll a szembejövő is, ha látja hogy a nagy Mercedes is megállt. Mindezek mellett, ha olyan kedvem van félkeresztbe kanyarodok ki és élvezem az autózást. Persze nem mások elé, csak úgy a magam és a közönség szórakoztatására.

RockyB. 2010.01.16. 09:56:39

Fater ezt már hallottam tőled élőben Füreden.Meg is győztél,részben a te érdemed,hogy megbenzinesedtem. :D
Azóta én is rájöttem,hogy milyen jó a 2.6 ha elfogy a sáv vagy előzni kell. :-)

Ádán 2010.01.16. 11:20:20

Először néztem a képet, hogy miért vannak össze-vissza a hengerek. Miért nem áll együtt az 1-4, 2-3. Aztán hamar rájöttem, hogy V8-nak kell lennie. :-) Aztán olvastam is, hogy 5547 cm3.
Milyen autóról is van szó? W126 560 SE, SEL, SEC?

Nekem az 1.9 TDI után kipróbált 260SE is elég fürge volt. :)

@Dagiszabi: "És tudjátok mi a legjobb érzés? Ezzel nem visszaélni, hanem ugyanígy tenni." Sajnos ezt hiányolom a közlekedők többségéből.

stower 2010.01.16. 11:30:34

"úgyse tudod kihasználni sehol"
Höhö, dehogynem:)

Dagiszabi 2010.01.16. 11:49:58

@Ádán: Azaz. Az 560as ;)
M117. Alapvetően azonos az 500assal plusz némi okosítás.

A közlekedőkről még annyit, hogy sok különböző ember jár erős/nagy autóval is, ahogy gyengével/kicsivel is. Nyilván az erőssel még a legnormálisabb, legelőzékenyebb is időnként csinál olyat ami kisautóból nézve közveszélyes, pedig ez nem feltétlenül van így.

Donát a.k.a. Fánk · http://mbybk.blog.hu 2010.01.16. 12:53:31

"Mindenkinek magának kell érezni mit bír el és főleg mennyit akar áldozni a teljesítmény oltárán.Sokba kerül,de egy más dimenziót nyit meg elöttünk az autózás terén,amit elmondani,leírni nem igazán lehet."

Itt a lényeg. Van akit nem boldogít az érzés, és van, akit boldogítana, de nincs rá pénze, vagy azt a pénz másra költi, ami őt még jobban boldogítja.

Suttora 2010.01.16. 13:02:38

"...akkor jön a jól ismert duda, két kézzel is nyomja némelyik. (Esetleg úgy hangosabban szól? Valakinek valami tapasztalat ezzel kapcsolatban?) "

Nem szól hangosabban, az tuti. :) Ugyanaz a reflex okozza, amely hatására a kis kávédarálók gázpedálját ugyanezen emberek átnyomják a tűzfalon. Az se megy jobban tőle... :D

HK417 · http://dokkmunkas.blog.hu/ 2010.01.16. 13:08:22

Tavaj vettem meg életem elsö Mercedes-ét--1987,w124. Az utolsó 8 autóm ugy lett,hogy elmentem 'Mergát venni--de most lett!
Tudjátok mi jött le nekem?: soha többé négyhenger,soha többé "kommersz" gép és a következö nagyobb lesz!(az öreg elég jó karban van és itt most felsorolhatnám az összes "nemrossz" márkát,amiknél még ma is fényévekkel jobb)

Ádán 2010.01.16. 13:37:34

@Donát a.k.a. Fánk: Van benne igazság. Sokszor kell kompromisszumot kötni. Jó dolog az autózás, de sok más jó is van. Pl. nyaralás, utazás, és aki még nem próbálta, a vitorlázórepülést ajánlom kipróbálni.
www.airliners.net/photo/Grob-CS-77-Single/0160806/L/
www.airliners.net/photo/Schempp-Hirth-Ventus-2Cxa/1388064/L/
És egy sugárhajtású ;-)
www.airliners.net/photo/Schempp-Hirth-Nimbus-3-24.5/0413290/L/

www.youtube.com/watch?v=wRaxCtVfxB0

cork77 2010.01.16. 14:26:42

Éppen ma nézegttem asszonynak melóba járni 123,124,126.Csak a min.6henger,lehet hogy nem is neki lesz?

apamacko 2010.01.16. 14:43:31

Mikor 2000 ccm-es autót vettem már akkor furán néztek rám, sejtem rátok hogyan nézhetnek :-)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2010.01.16. 18:58:45

@apamacko: Hát hülyének néznek. Föleg, amikor öszintén válaszolunk az obligát kérdésre, hogy mennyit fogyaszt.
Pedig a kombim csak háromliteres.

Nálunk legalább megvolt a coming out és vállaljuk a hülyeségünket :)))

Donát a.k.a. Fánk · http://mbybk.blog.hu 2010.01.16. 19:42:53

@malenykij polgar: Én fölfelé szoktam hazudni a fogyasztással. Hadd örüljön a paraszt, hogy "höhö, kellett neked ilyen autót venni, gatyád is rámegy a tankolásra"

Persze aki normális, annak a valósat mondom, meg azt, hogy mennyit költök az autó extrásítására és szépítgetésére. :)

Szpinya 2010.01.17. 02:10:50

Hát igen, aki khurvának áll az ne sírjon ha b......k.
De jól van ez így, mindenkinek megvan a saját hülyesége, nekünk ez jutott.
(Vagy inkább ezt választottuk.)

skrewdriver 2010.01.17. 21:40:56

@Donát a.k.a. Fánk:
A mennyit fogyaszt biztosan nem azonos a mennyit tankolsz kérdéssel.
Ugye?

Tommoka 2010.01.18. 00:47:11

Ehez nincs mit hozzátenni!
Szívböl jött fater ;) A "kétkézzel dudálós" résznél elképzeltelek :))))

Schrei 2010.01.18. 11:52:31

@RockyB.: Ja ja,az hasznos kis találkozó volt.

Schrei 2010.01.18. 11:54:29

@Suttora: Ugyanakkor ők mondják,hogy minek az erő,úgyse tudod kihasználni.Akkor ő meg mit nyomja azt a szart állandóan tiltásig?

Schrei 2010.01.18. 11:55:18

@apamacko: Tőlem megkérdezte a hölgyemény,hogy ez teherautó? :-)

Dagiszabi 2010.01.18. 15:11:10

@Schrei: Tőlem néha a benzinkúton szokták amikor fizetek.

Donát a.k.a. Fánk · http://mbybk.blog.hu 2010.01.18. 22:15:45

@skrewdriver: Nem értem mire gondolsz.

9-11 litert fogyaszt 100 kilométerre, és a kúton 35-40 litert szoktam tankolni egyszerre.

Ádán 2010.01.19. 09:56:21

Nem igazán ide tartozik a kérdésem, de biztos tudják páran a választ...
Mitől függ, hogy egy W124-es diesel Euro2-es vagy rosszabb. Ez állítólag Euro2-es, és még nem vészes a regadó: www.hasznaltauto.hu/auto/mercedes-benz/250/mercedes-benz_250_td-3410897

Schrei 2010.01.19. 15:18:48

@Ádán: A görcs tudja,hogy ez milyen besorolás. Itt a táblázat,de úgy van megfogalmazva,hogy sose tudd meg.
Íme:www.euvonal.hu/index.php?op=kerdesvalasz_reszletes&kerdes_valasz_id=786

Ádán 2010.01.20. 09:34:01

@Schrei: Hát ez az. Én sem vagyok görcs, én sem tudom. :) Benzineseknél írnak kézzelfoghatóbb dolgokat. Pl. katalizátor, szabályozott keverékképzés.
A diesel-nél is nyilván van műszaki különbség az Euro 1 és 2 között. Asszem, kimegyek ebédidőben egy közeli kereskedőhöz, hátha tud valamit erről.

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.20. 14:11:22

A forgalmi alapján keresgélj, valamilyen környezetvédelmi besorolást vagy kódot (itt Schlüsselnummer), az alapján a helyi ocsmányirodának/Zulassungstellének tudnia kell EUR hanyas!

Ádán 2010.01.20. 14:32:28

@Herr Tschik: Az internetes hirdetésekben próbálok keresni, először Belgiumban, mert itt vagyok. De egy W124-es euro2-est sem találtam. Németországban volt elég sok. Az a gyanúm, hogy a belgák csak lusták kitölteni a hirdetésben, hogy euro micsoda...
A németeknél mi a különbség vagy az összefüggés a Schadstoffklasse (euro1-5) és az Umweltplakette (1-4 + színek) között?

Herr Tschik · http://mbybk.blog.hu/ 2010.01.25. 14:25:25

@Ádán:

Németországban az EUR2-es 124esek az ún. hidegenfutásszabályzóval felszerelt szabályzott katalizátoros modellek. Ezt az E200/220/320 olyan '94-től alapban tudta.

Az umweltplakketéről itt olvashatsz:

www.umwelt-plakette.de/

Egyébként ha kicsit foglalkozol a témával, biztos tudni fogod, hogy Belgiumban milyen adatot kell megkérdezned a hirdetett autónál, hogy aztán meg tudd állapítani, milyen kvédelmi besorolású! (Sose a hirdetést nézd, hanem a hatóságilag is elfogadható adatokat, alvászszám, forgalmiba bejegyzettek.)

Ádán 2010.01.26. 10:03:00

@Herr Tschik: Köszönöm. Ez valami olyan szerkezet, ami a keverékképzést szabályozza hideg motornál?

A diesel-nél is tudod esetleg, hogy milyen műszaki megoldástól lesz Euro2? (ezen a fórumon csak halkan írom, hogy elsősorban most azokat nézem :)
süti beállítások módosítása