HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2011.11.10. 10:37 malenykij polgar

Mercedes, Ezüstnyíl, König Ludwig

Szeretjük a motorhangot? Persze, de nem mindegy, hogy a szomszéd járatja a négyhengeres dízelét, amíg a jeget kaparja az ablakról, vagy versenypályán süketülünk meg a hangerötöl. Amíg az elsö esetben a pokolba kívánjuk a szomszédot, addig a versenypályán csorgó nyállal forgatjuk a fejünket és észre sem vesszük a halláskárosodást, mert életre szóló élményben van részünk.

Volt ez az izé augusztusban Berlinben, a Mercedes-Benz & Friends nevü dzsembori. Ott olyanokat írtam, hogy bébaszik a ménkü, meg ilyenek, mikor beröffentik a régi ezüstnyilakat. Az alábbi video megpróbálja visszaadni a hangot, a hangsúly a próbán van, mivel az atmoszférát nem tudja közvetíteni. Mégis odabax és ütvefúr. Mit látunk a videón? az MB-Classic munkatársai korhü öltözetben izzítják a legendákat, mielött a szintén korhü gúnyában feszítö soförök zsebretett kézzel várják, hogy kész legyen a vas. 

Jochen Mass fölött elsiklunk, nézzük Klaus Ludwigot, aki 6:10-nél úgy áll az autó elött, mint bármelyikünk egy Lada Niva elött. König Ludwig, a Nordschleife királya, hivatalosan 29 év versenyzés után zárta le a hivatalos versenyzöi karrierjét 1998-ban. Ezt olyannyira hivatalosan tette, hogy csak 1999-ig kellett várni, amikor a Zakspeed Chrysler Viper GTS-R-jével megint megnyerte a 24 órás versenyt. Petrolhead a javából, komoly elvonási tünetei lehettek. 2000-ben ismét DTM autóba ült és 50 éves korában két versenyt nyert, rekord, köszönjük. 

Miket nyert a 29 éves karrierje alatt? Hát nem keveset: három DTM-bajnoki cím, FIA GT világbajnokság, DRM bajnokság. Le Mans háromszor, 24 órás Nürburgring háromszor. 1979-ben esöben büntette Le Mansban a mezöny gyári prototípusait egy Kremer Porsche 935K3-mal, amit egy utcai 911-re épített a Kremer. 

2009-ben, hatvan éves korában ismét befejezte karrierjét, hogy aztán idén mégiscsak elinduljon a Nürburgringen egy 997-es porkéval. Kiesett, de ez mindegy is. Ez a jóember az elmúlt negyven évben olyan autókat terelt a pályákon, amitöl minden rendes autóbuzinak, youngtimer rajongónak és motorsport megszállottnak patakokban folyik a nyála. Gyerekkorunk poszterei köszönnek vissza, a teljesség igénye nélkül: Ford Sierra Cosworth, Zakspeed Capri Turbo, Kremer Porsche 935 K3, Mercedes-Benz AMG 190E 2.5-16 EVO II, Mercedes Benz CLK GTR, Porsche 956C. 

Ha végigpörgettük a képeket, jöhet a videó és a húbamme. Riszpekt, König Ludwig.   

    

 

Na nézzük akkor, hogyan izzítják az 50-60-70 éves ócskavasakat. További jó munkát kívánok.

 

Szólj hozzá!

Címkék: történelem berlin mercedes


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr583367767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása