HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2017.03.27. 11:21 Mr. Cool

A CLK. M271-el.

A CLK. M271-el.

Szóval az úgy volt, hogy lassan két éve volt egy frontális ütközésem, ahol a modern, passzív és aktív biztonsági rendszerek mentették meg az életemet. Ezután kicsit átértékelődtek bennem a dolgok, az autók biztonságával kapcsolatban. Nem mellesleg racionalizálni is kellett volna a flottát, 6 autóra hízott az évek alatt.  A többi kocsi mellett, napira használtam egy Golf 1 kabriót és egy Seicento Sportingot, amikre már nem bíztam nyugodt szívvel az életünket, így piacra kerültek, a Jeep XJ-vel együtt, mert minek két telekjáró. Decemberben elment a Sei, Januárban a Jeep, a Golfra sajnos még mindig nincs kapás, így most beutaltam a fényezőhöz, hátha csak a tökéletlen esztétika hátráltatja az eladását. Azt már régen kitaláltam, hogy Mercedes kell napira, legyen benzines, automata, ESP-s és kabrió, de 4 üléses. Ebből a CLK következett, nekem a 209-es tetszik, szóval elkezdtem nézegetni a kínálatot. Hogy-hogy nem, pont Debrecenben, 1 héttel a prof. doktorrá avatása előtt felbukkant egy tehetséges példány, meg is kértem Misit, hogy nézze meg, érdemes-e, belevágni, mert akkor úgy készülök a Debreceni túrára. Megnézte, rábólintott. Egy 2003-as, A209-es, 200K volt, a hírhedt M271-es motorral. Az avatás után én is megnéztem, nekem is tetszett, megkímélt volt, szépen működött, jónak tűnt, a motor sem produkálta a típushibákat, sőt, a tető zárás közbeni szekvencia megszakadását sem, amiről Misi beszámolt. Apróbb hibák természetesen voltak, de az árban érvényesítve lettek, megköttetett az üzlet.

clk_kicsi.jpg

Andi vezetett Debrecenből Szarvasra, majd haza. Útközben kezdődtek a gondok, Debrecenben csúnya, nyálkás idő volt, és az ESP párszor megviccelte. Aztán útközben egy-egy nagyobb döccenő után bepirosodott a kijelző, és „Lock Top” üzenetet dobott. Tető kinyit, becsuk, és megoldódott. Persze közben besötétedett, és az utólagosan Xenon-osított fényszóró sem állt a helyzet magaslatán, közvetlenül a kocsi elé világított, még jó, hogy csak követnie kellett engem. Leértünk Szarvasra, onnét a másnapi hazaút az autópályán eseménytelenül telt.

Itthon már elkezdtük használni, olaj, szűrőcserék, váltó átöblítve, és kapott A 271 150 27 33 cikkszámú "Ölstoppkabel"-eket is, nehogy felmásszon az olaj az állítómágnesektől a motorvezérlőig.

olstoppkabel.jpg

Az MB-Treff-en van is egy jó leírás erről ( http://www.mb-treff.de/tipps-tricks/cl203/nockenwellenversteller/ ). Onnét a kép is. Lett új téligumi hátra, mert a nem rávaló, 225/45R17-es elsőhöz párosított 245/45R17-es hátsó bolondította meg az ESP-t. (Nem is értem, miért hagyták meg az öreg ContiWinterContact-ot, amikor előre új gumi került.) Ugyanolyan márkát kapott, mint ami elől volt, még a date code is azonos az előre szereltekkel, utána helyre állt a rend. Legalábbis ezen a fronton, mert a tető hisztizett továbbra is, és jöttek újabb hibaüzenetek is. Fogyott a hűtőfolyadék. Egyre jobban, 200km-enként akár fél liter is eltűnt. Megnéztük vegyszerrel, nem volt égéstermék a hűtőfolyadékban. Közben a kijelző újabb üzenetet produkált „Engine Oil, Visit Workshop”, ami vizes olajat jelez. Mivel nem bíztam az érzékelőben, mert össze vissza mondta, hogy mikor mennyi olaj hiányzik, rendeltem egy nívópálcát, és egy új szenzort. A pálca előbb bekerült, de nem látszott vizesnek az olaj rajta.

nivopalca.jpg

Az más kérdés, hogy hiába árulták ehhez a motorkódhoz, diagnosztika szerint, maximumra beállított szintnél, a pálca minimumot mutat. Mindegy is, ezután arra célzok! :D Na, a szenzorcserekor bekövetkezett az, amitől tartottam. Karamella folyt a karterből, szép emulziót alkotott a fagyálló, a párszáz km-t futott 0W-30-as olajjal. Nem volt mese, szét kellett dönteni, mielőtt nagyobb baj lesz. Reménykedtem, hogy csak az „O” gyűrű (160-as alkatrész), ami a termosztátház és a blokk között tömít, Csabai Sanyi is mondta, hogy az előfordul, hogy ereszt.

hengerfej.jpg

vezerles.jpg

Na, nem az volt. Lejött a szívósor, kompresszor, hengerfej. Nem volt hengerfejes. Ekkor már biztos voltam benne, hogy mi a hiba, mert már olvastam róla, hogy más is járt így.

tomites.jpgA vezérműház és a blokk között, a vízpumpa mögötti tömítések egyik engedte a hűtőfolyadékot az olajtérbe.

tomites2.jpg

Egy filléres alkatrész miatt szét kellett bombázni szinte mindent. A csapágyak megúszták a vizet, a lánc, lánckerekek is jók, (diagnosztika szerint 0-1 fok eltérés volt a főtengely és a vezérműtengelyek között), csak a láncfeszítő lett cserélve, de ha már így szét lett szedve, minden tömítés, karterszellőző cserélve, ahogy a motortartó bakok, szíjfeszítő, vezetőgörgő, hosszbordás szíj, gyertyák is. A (feltöltő)kompresszorban is lett olaj cserélve, ha már kézben volt. Összeállt a gép, úgy működik, mint egy óra, pedig előtte sem volt rossz! A váltások csodásak, mivel megszűnt a falslevegő, nincs már égéskimaradás tárolt hiba sem, élmény vele menni. Pontosabban élmény lenne, ha a tető nem hisztizne. Mivel csak nagyobb úthibákon csinálta, arra gondoltam, hogy a zárt helyzet pozícióérzékelésével lehet valami.

lock_limit_switch.jpg

Igazam is lett, zárt állapotban éppen hogy átkapcsolt a mikrokapcsoló. Állítottam rajta, azóta tökéletes!

Ja, más is volt a tetővel, beázott. Kipucoltam a vízelvezetőket, minden jónak tűnt, de még utána is. A Klub Kabriológusai (Herr Tschík és Málenykij Peti) is azt mondták, hogy hiába nem kell a gyár szerint ezt a modellt már impregnálni, csak az oldja meg a problémát. Megrendeltem a gyári spray-t, 3 flakonnal, hogy biztosan elég legyen, és megvolt az impregnálás.

clk.jpg

Na azóta nem ázott még meg az autó, de nagyon remélem, hogy ez is pipa. Ahogy a többi apróság, mint a néha nem beakadó indexkapcsoló (cserélve gyári újra), a lábhoz nem fújó fűtés is. (törött csappantyúmozgató kar, gyári, módosított karra cserélve) A képen egymás mellett az eredeti és a módosított.

futeskar.jpg

A nem működő fényszóró magasság állítás (vákuumcsövek cseréje, és a fényszóró alaphelyzetének beállítása) is orvosolva lett. Úgy tűnik, végre összeállt, öröm vele menni, finom mint egy Mercedes! Sajnos, ahogy a fentiekből látszik, ez már nem az a minőség, amit az öreg 126-osnál megszoktam, de ennek ellenére egy nagyon jó autó. Meglátjuk, mit produkál még, mindenesetre hosszú távra tervezek vele. Ennek érdekében már nyári garnitúrát is vettem már hozzá, felújított felnik, új gumik, jövő hétvégén fel is ugranak! ;)

nyari.jpg

13 komment

Címkék: CLK M271 A209 Lock Top Hűtőfolyadék


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr2212374043

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

46Laca 2017.04.10. 18:41:47

Kösz a tanulságos összefoglalót,Berti!
Több,mint érdekes ez az M271,eddig csak a vezérlés mizériáiról hallottam.Ha jól értelmezem a leírásodat,a hűtőkör a motor elején a blokkon is,meg a hengerfejen is tömítésekkel ellátott járatokon van átvezetve az olajtéren,akkor az se semmi megoldás,bele van kódolva a hibák lehetősége.
Erről a váltóból felmászó olajról már rengeteget hallottam,viszont nem kevés 722.6-os guruló koldust ismerek,de élőben itthon még senkivel nem találkoztam,akivel ez meg is történt.
Remélem,valóban végére értél a szokásos hanyagul karbantartott használtautó vásárlás utáni gatyábarázásának és jól fog szolgálni a csinos kis "műanyag". :-)
Üdv:L

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2017.05.22. 13:06:45

Köszi Laci! ;)
Igen, jól értelmezed. Az olajfelmászás pedig valós veszély lehet, ha van gyári "megoldás" is rá. Kimaradt a leírásból, természetesen a váltóstecker is cserélve lett. ;) Úgy tűnik, jó lesz, már több mint 6 ezret futott a javítás óta, minden hiba nélkül. És ami a legfontosabb, Andi is szereti használni. Jobban, mint a korábbi Jeep-jét, pedig az nagy szó! :D

46Laca 2017.05.23. 18:00:59

Sosem terepjáróztam,gondolom,mindkettő másképp jó,de az biztos,kevés ember ne szeretne járni egy fiatal,automata Mercedes kabrióval.
A kábellel kapcsolatban meg láma voltam,mert én a váltó kábelkötegére gondolva írtam,amit írtam és közben most néztem meg a cikkszámot,hogy ez a motoron,a vezérműnél van,bocsánat!
Úgy tűnik,a régiek közül sem sokan járnak vissza böngészni erre a blogra... :-(

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2017.05.25. 14:18:54

@46Laca: Hát igen, a fórum is (úgy tűnik véglegesen) megdöglött, mindenki a face-re költözött, ami azért nagyon nem ugyanaz, mint egy fórum. Mindegy is, egymást még megtaláljuk! ;)

malenykij polgar · http://mbybk.blog.hu 2017.08.01. 12:18:06

Mondd Papa, azóta ázott az autó?
Én épp múlt héten frissitettem az impregnálást, a tavalyi igencsak foltosra sikerült.
Most tiptop lett.

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2017.08.02. 10:55:27

@malenykij polgar: Hallo! Igen, jópárszor, komoly viharokat vészelt át a cégparkolóban. Ennek ellenére nem ázott be, víz is csak nyitott ajtónál csöpög, mert ugye nem hülye az, a legkisebb ellenállás felé húz :) Persze a tél előtt azért szerintem megint átfújom, just in case :)

dakodakodako 2018.05.20. 21:07:05

Szia! Megvan még a vas? Hogy szolgál, voltak egyéb meghibásodások? Pár hónapja én is egy M271 w209 coupe tulaj vagyok, komoly a Merci feeling de egy két furcsaságot én is megtapasztaltam az együttlét alatt :)

Mr. Cool · http://mbybk.blog.hu/ 2018.05.28. 16:19:24

@dakodakodako: Szia, természetesen megvan, hosszú távra tervezek. Szerencsére azóta nincs gond vele, jó, megbízható autó.

dakodakodako 2018.06.05. 18:50:10

Helyes, örülök neki hogy jól szolgál a géped ;-)
Az én idegeimet egy p0170 és p2058as hibakód borzolja :)) Ezzel kapcsolatban nincs esetleg tipped, ötleted? Kb 100-150 km-enként kivillan a check engine. Kezdő lépésként megkapta az Ölstopp kabeleket mint ahogy te is tetted. Sajnos találtam olajat mindkét lambda szonda csatiban és felkúszott az ECU-ig is. Nem hatalmas mennyiség , de ott volt az olaj. Érzésem szerint ezvégett rakoncátlankodik a Check Engine lámpa. Minden csatit kipucoltam. Légtömegmérőt kipucoltam, vákumcsöveket checkoltam (jók).
Az autó szépen jár, jó erőben van, jól fogyaszt, nincs alapjárat ingadozás. Bármilyen , tanácsot megfogadok, mit látnál jó ötletnek következő lépés gyanánt? Próbáljak meg 2 új lambda szondát? Üdv!

dakodakodako 2018.07.09. 21:30:14

@dakodakodako: Üdv újra, gondoltam postolok egyet a fejleményekről hátha másnak is hasznos lehet :)
Német Merci blogok átnyálazása után én is szétszedtem az ECU t majd légtömegmérő tisztítóval kipucoltam ,egy kevés olaj összejött a fedél alatt ami felkúszott a kábelkötegen ,nem volt hálisten vészes mennyiség de így nyugodtabb vagyok hogy kitakarítottam , majd újra ragasztottam a fedelet fekete poliuretán ragasztóval , szinte semmi nyoma nem maradt a beavatkozásnak. Legtöbb fórumon az a vélemény hogy nem teszt kárt az ECU ban a beszivárgott olaj , nekem akkor is borzolta a kedélyemet és inkább a szétszedés mellett döntöttem.
A két lambda szonda közül a hátsóval kezdtem, annak volt igen látványosan olajos a csatlakozója,(az elsőnek minimálisan) kicseréltem gyári Bosch-ra, az egyes szondának csak újra pucoltam a csatiját de az második körben már por száraz volt , ugyanúgy mint a cserélt 2-es szondának a csatija.
Azóta 600 km-t ment az autó hibakód mentesen KOPP KOPP :) Remélem így is marad. Viszont bízva abban hogy nézegeted még a blogot lenne feléd egy kérdésem: a következő projectem a kompressor olajának cseréje, ti milyen olajat használtatok bele? A gyári mercedes olajat ? Vagy van valami elérhetőbb árban fekvő és hatékony alternatíva? Köszi előre is Üdv ;)

dakodakodako 2018.08.12. 17:36:29

Köszi a tippet ! üdv ;-)

dakodakodako 2019.12.22. 19:49:43

Szia ! Újra jelentkezem, az autó még megvan és eddig hibamentes igaz nagyon keveset használtam az utóbbi egy évben, de a lényeg hogy nincs nem várt esemény :) Nyáron a kompresszorban is lecseréltem az olajat. Még hogy élettartam olaj.. Lehet csak képzelődöm de a friss olajjal mintha még szebben duruzsolna a motor alapjáraton. Sötét fekete szmötyi jött ki belőle, azért a friss sárga olaj csak jobban ellátja a feladatát.
Egy ideje filózom egy olaj nívó pálcán, amivel te próbálkoztál ha jól látom Topran márka, meg tudnád adni a cikkszámát? Köszi ÜDV!
süti beállítások módosítása