A CLK. M271-el.
Szóval az úgy volt, hogy lassan két éve volt egy frontális ütközésem, ahol a modern, passzív és aktív biztonsági rendszerek mentették meg az életemet. Ezután kicsit átértékelődtek bennem a dolgok, az autók biztonságával kapcsolatban. Nem mellesleg racionalizálni is kellett volna a flottát, 6 autóra hízott az évek alatt. A többi kocsi mellett, napira használtam egy Golf 1 kabriót és egy Seicento Sportingot, amikre már nem bíztam nyugodt szívvel az életünket, így piacra kerültek, a Jeep XJ-vel együtt, mert minek két telekjáró. Decemberben elment a Sei, Januárban a Jeep, a Golfra sajnos még mindig nincs kapás, így most beutaltam a fényezőhöz, hátha csak a tökéletlen esztétika hátráltatja az eladását. Azt már régen kitaláltam, hogy Mercedes kell napira, legyen benzines, automata, ESP-s és kabrió, de 4 üléses. Ebből a CLK következett, nekem a 209-es tetszik, szóval elkezdtem nézegetni a kínálatot. Hogy-hogy nem, pont Debrecenben, 1 héttel a prof. doktorrá avatása előtt felbukkant egy tehetséges példány, meg is kértem Misit, hogy nézze meg, érdemes-e, belevágni, mert akkor úgy készülök a Debreceni túrára. Megnézte, rábólintott. Egy 2003-as, A209-es, 200K volt, a hírhedt M271-es motorral. Az avatás után én is megnéztem, nekem is tetszett, megkímélt volt, szépen működött, jónak tűnt, a motor sem produkálta a típushibákat, sőt, a tető zárás közbeni szekvencia megszakadását sem, amiről Misi beszámolt. Apróbb hibák természetesen voltak, de az árban érvényesítve lettek, megköttetett az üzlet.
Andi vezetett Debrecenből Szarvasra, majd haza. Útközben kezdődtek a gondok, Debrecenben csúnya, nyálkás idő volt, és az ESP párszor megviccelte. Aztán útközben egy-egy nagyobb döccenő után bepirosodott a kijelző, és „Lock Top” üzenetet dobott. Tető kinyit, becsuk, és megoldódott. Persze közben besötétedett, és az utólagosan Xenon-osított fényszóró sem állt a helyzet magaslatán, közvetlenül a kocsi elé világított, még jó, hogy csak követnie kellett engem. Leértünk Szarvasra, onnét a másnapi hazaút az autópályán eseménytelenül telt.
Itthon már elkezdtük használni, olaj, szűrőcserék, váltó átöblítve, és kapott A 271 150 27 33 cikkszámú "Ölstoppkabel"-eket is, nehogy felmásszon az olaj az állítómágnesektől a motorvezérlőig.
Az MB-Treff-en van is egy jó leírás erről ( http://www.mb-treff.de/tipps-tricks/cl203/nockenwellenversteller/ ). Onnét a kép is. Lett új téligumi hátra, mert a nem rávaló, 225/45R17-es elsőhöz párosított 245/45R17-es hátsó bolondította meg az ESP-t. (Nem is értem, miért hagyták meg az öreg ContiWinterContact-ot, amikor előre új gumi került.) Ugyanolyan márkát kapott, mint ami elől volt, még a date code is azonos az előre szereltekkel, utána helyre állt a rend. Legalábbis ezen a fronton, mert a tető hisztizett továbbra is, és jöttek újabb hibaüzenetek is. Fogyott a hűtőfolyadék. Egyre jobban, 200km-enként akár fél liter is eltűnt. Megnéztük vegyszerrel, nem volt égéstermék a hűtőfolyadékban. Közben a kijelző újabb üzenetet produkált „Engine Oil, Visit Workshop”, ami vizes olajat jelez. Mivel nem bíztam az érzékelőben, mert össze vissza mondta, hogy mikor mennyi olaj hiányzik, rendeltem egy nívópálcát, és egy új szenzort. A pálca előbb bekerült, de nem látszott vizesnek az olaj rajta.
Az más kérdés, hogy hiába árulták ehhez a motorkódhoz, diagnosztika szerint, maximumra beállított szintnél, a pálca minimumot mutat. Mindegy is, ezután arra célzok! :D Na, a szenzorcserekor bekövetkezett az, amitől tartottam. Karamella folyt a karterből, szép emulziót alkotott a fagyálló, a párszáz km-t futott 0W-30-as olajjal. Nem volt mese, szét kellett dönteni, mielőtt nagyobb baj lesz. Reménykedtem, hogy csak az „O” gyűrű (160-as alkatrész), ami a termosztátház és a blokk között tömít, Csabai Sanyi is mondta, hogy az előfordul, hogy ereszt.
Na, nem az volt. Lejött a szívósor, kompresszor, hengerfej. Nem volt hengerfejes. Ekkor már biztos voltam benne, hogy mi a hiba, mert már olvastam róla, hogy más is járt így.
A vezérműház és a blokk között, a vízpumpa mögötti tömítések egyik engedte a hűtőfolyadékot az olajtérbe.
Egy filléres alkatrész miatt szét kellett bombázni szinte mindent. A csapágyak megúszták a vizet, a lánc, lánckerekek is jók, (diagnosztika szerint 0-1 fok eltérés volt a főtengely és a vezérműtengelyek között), csak a láncfeszítő lett cserélve, de ha már így szét lett szedve, minden tömítés, karterszellőző cserélve, ahogy a motortartó bakok, szíjfeszítő, vezetőgörgő, hosszbordás szíj, gyertyák is. A (feltöltő)kompresszorban is lett olaj cserélve, ha már kézben volt. Összeállt a gép, úgy működik, mint egy óra, pedig előtte sem volt rossz! A váltások csodásak, mivel megszűnt a falslevegő, nincs már égéskimaradás tárolt hiba sem, élmény vele menni. Pontosabban élmény lenne, ha a tető nem hisztizne. Mivel csak nagyobb úthibákon csinálta, arra gondoltam, hogy a zárt helyzet pozícióérzékelésével lehet valami.
Igazam is lett, zárt állapotban éppen hogy átkapcsolt a mikrokapcsoló. Állítottam rajta, azóta tökéletes!
Ja, más is volt a tetővel, beázott. Kipucoltam a vízelvezetőket, minden jónak tűnt, de még utána is. A Klub Kabriológusai (Herr Tschík és Málenykij Peti) is azt mondták, hogy hiába nem kell a gyár szerint ezt a modellt már impregnálni, csak az oldja meg a problémát. Megrendeltem a gyári spray-t, 3 flakonnal, hogy biztosan elég legyen, és megvolt az impregnálás.
Na azóta nem ázott még meg az autó, de nagyon remélem, hogy ez is pipa. Ahogy a többi apróság, mint a néha nem beakadó indexkapcsoló (cserélve gyári újra), a lábhoz nem fújó fűtés is. (törött csappantyúmozgató kar, gyári, módosított karra cserélve) A képen egymás mellett az eredeti és a módosított.
A nem működő fényszóró magasság állítás (vákuumcsövek cseréje, és a fényszóró alaphelyzetének beállítása) is orvosolva lett. Úgy tűnik, végre összeállt, öröm vele menni, finom mint egy Mercedes! Sajnos, ahogy a fentiekből látszik, ez már nem az a minőség, amit az öreg 126-osnál megszoktam, de ennek ellenére egy nagyon jó autó. Meglátjuk, mit produkál még, mindenesetre hosszú távra tervezek vele. Ennek érdekében már nyári garnitúrát is vettem már hozzá, felújított felnik, új gumik, jövő hétvégén fel is ugranak! ;)
Utolsó kommentek