HTML

Mi ez?

A Mercedes-Benz Youngtimers Baráti Kör blogja.

Rólunk

Honlapunk - fórum, cikkek, linkek, további információk: www.mercedesyoungtimers.hu

Utolsó kommentek

  • 46Laca: Évente néhányszor ránézek a régi cikkekre nosztalgiából és meglepődve láttam a friss posztod. Úgy ... (2021.04.21. 18:53) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: @46Laca: Szia Laci, ezer éve! Nem volt motoros az eredeti ülés, ezért így oldottam meg a mozgatás ... (2021.04.19. 19:31) A karácsonyi ajándékom
  • 46Laca: Gratulálok, Berti, elképesztően jól néz ki, ezerszer jobb ez a szürke plüss, mint egy fekete bőr. ... (2021.04.18. 11:40) A karácsonyi ajándékom
  • Mr. Cool: Na, ebből sem lett semmi. (2020.12.14. 16:09) Jön... jön.... Grand reopening 2020
  • riclac: Sziasztok. äää ne vacakoljatok az ortoped ülessel. Nekem van egy elado komplett problema mentes au... (2020.06.25. 05:14) Ortopédülést, na neee...
  • Utolsó 20

2009.02.08. 10:42 Dagiszabi

Álomból valóság, avagy hogy lesz w123-ból 500E

 

by Tommo

Gyerekkorom nagy álma alapvetően a Mercedesen belül is egy w124 es,de hogy ne legyen egyszerű dolgom természetesen a csúcsmodell tetszett a legjobban.

Az 500E/E500!Nem próbáltam szuperlatívuszokban élni,és Ferrarikról meg Lamborghinikről álmodozni (bár egy Countach-al kiegyeznék),de hogy őszinte legyek nem is nagyon érdekeltek.Ez az autó volt nekem a kimondhatatlan erő, a maga 326 lóerejével,és 135.000 „makis” alapárával.Sosem  láthattam élőben és soha nem érinthettem a brutálisan dagadó sárvédőit,viszont egy szakadt poszterem volt amit imádhattam,és lefekvés elött mormolhattam neki ,hogy egyszer úgyis megszerezlek…

Második Mercedesem nyüstöltem éppen egy 240D Aut. a maga 72le-vel,így némileg irigykedve huppantam barátaim Gsi,Gti,S,vagy akár M es jelölésű méregzsákjaiba.Csorgó nyállal és gyerekes kapkodással repültem az újságoshoz minden héten a Képes autóért, bár csak elméleti síkon szerettem volna lecserélni az én kis „bulimobilom” amit a fiatalság nevében,”diszkósfelnivel” és sötétített üvegekkel leptem meg.



 

Ekkor már a neten keresgélve sikeresen rátaláltam,Mercedes barátokra akiktől kaptam hideget meleget egyaránt a tervem megvalósításához,de eltökélt voltam,ekkorra már nagyon.Talán ők adták meg az utolsó lökést a dologhoz,talán a véletlen,de a szokásos heti ujságadag feltépésénél ott volt ő…

Még a fekete-fehér képen is sugallta az erőt,és a felkapcsolt ködlámpája csak olaj volt a tűzre :) Nem hagyott nyugodni,egész nap azon agyaltam miként lehetne kb azonnal eladni a 23 ast,hozzátenni a kis megspórolt pénzem és a hiányzó összeget betömni… Fater felé vettem az irányt de nem kölcsönért,hanem az ilyenkor ajánlatos „hidegzuhanyért” amit ekkor szokott.De csodával határos módon miután felvetettem a témát,az ilyenkor szokásos mondatokkal egyetemben pl 5000ccm nem vagy te normális fiam,után egy olyat is kaptam hogy miért nem hívod fel hogy megvan-e egyáltalán,menj nézd meg, az még pénzedbe nem kerül!!??

Felpörögtek az események találkozót szerveztem,hogy megnézhessem,erősítésnek két reális gondolkodású (értsd nem Mercis) barátomat rángattam el,hátha megrendíthetnek tervem megvalósításában.A helyszínre érkezve remegő lábakkal vártam,mikor egyre erősödő morajlással és duruzsóló v8 al befordult elém…



Ott volt az álmom teljes életnagyságban,pattogó katalizátorral leszilikonozott gumiperemmel,lemosva kitakarítva,dagadó sárvédőkkel…Minden gondolatom és tervem egy pillanatra szertefoszlott hogy mit és miért kell rajta megtekintenem.Pedig minden porcikáját kívülről betéve ismertem,a fellelhető extráktól a színválasztékon át a kerékméretig,mindent tudtam az 500as-ról. Legszivesebben abban a pillanatban a hátsó ablakához ugrottam volna,hogy letéphessem az eladó cetlit,mert az enyééém kell hogy legyen.Barátaim is felocsúdtak,és kérdésemre hogy milyen a gép csak annyit tudtak kipréselni hogy kurvajó.A jobb oldali ajtón lévő garázsajtótól származó pörsenésen és némi „olajizzadáson” kívül nem tudtam belekötni semmibe az ég világon.

Nem bírtam aludni aznap,egész álló nap és éjszaka ez járt a fejemben.Másnap megkértem Apám nézze meg velem,miközben én lefoglalózom,mert a 23 ast el kell adnom azonnal… De ezt elviszik ha otthagyom. Már pénzel a zsebemben és rendkívüli a NASA által már-már irigyelhető fejszámolásokkal, plussz Faterral a jobb 1 en repültem legféltettebb álmom megvalósítása felé,bár még a meglévő autóm összege hiányzott, de eltökélten haladtam a cél felé…

Ekkor már bátrabban léptem fel, és a kezdeti sokk is némelyest lanyhult,ezáltal reálisabban is áttekintettem még 1x,plussz egy mesekörre is elvihettem.

Mire visszatértem az autóval már csak az adásvételi papírt kellett leszignóznom,ugyanis fater megelőlegezte nekem a kölcsönt,mivel bankok nem igazán vállalnak 91 es évjáratú gépjárműfinanszírozást,akkoriban meg pláne nem vállalták (ő is csak nagyduzzogva :) ) …eufórikus állapotba kerülve ültem az eladó háza elött,ekkor már a saját „álmomban” mert előzetesen nem tudtam hogy akkor már vihetem is,meglepetés volt.Leírhatatlan érzés volt.Irány a kút,tele tank…emlékszem hazafelé dörgött és villámlott,és fülig érő mosolyal,ismerkedtünk egymással,apró gázpöcögtetésekkel kerülgettem az ítéletidőben leszakadt gallyakat hazáig.Ahol a családi megtekintés után reggelig, vagy ha úgy jobban tetszik, a „zsebmetsző” megvillanásáig ki sem szálltam belőle 1percre sem…Szerelem volt „első” látásra kéremszépen és 3 éven át hű gazdája voltam…Kb a vételárát még 1x ráköltöttem,de ha újraélhetném az életem se tennék másképpen annyira szerettem azt az autót,hisz ő volt az álmom…

14 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://mbybk.blog.hu/api/trackback/id/tr86925903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2009.02.08. 12:18:19

jól néz ki! viszont kár volt a diszkós felnit és a matrica rendszámot rátenni.
végül miért adtad el?

babapa 2009.02.08. 17:06:03

Gratula, gyönyörű autó!

Hasonló cipőben jártunk: nekem is a 500E/E500 képekkel volt kitapétázva a szobám. Emlékszem, egyszer az Autómánia c. műsorban az RTL Klubon volt egy bemutató róla. A műsor szar volt, de elég szép autó volt benne. Kár, hogy majdnem az összes 500E-t házilag E500 orr-ral látták el, de a tiéd megmaradt szögletes ráccsal, szuper!

Nekem még sajna nem sikerült beteljesíteni az álmomat, de nem adom fel.

Fekete lesz, fekete hűtőráccsal, fekete háromágú, többrészes Brabus felnikkel, amin a csavarok lesznek csak ezüstszínűek... nyami

Tommoka 2009.02.08. 20:38:27

@Ex Termesz:

Épp jókor kérték,jó áron :)
Sajnos még nem volt teljesen készen,kellet volna rá költeni,és elegem lett.Azonnal lefoglalózta egy jó ismerősöm mert tudta hogy meggondolom magam...hát így :)

Tommoka 2009.02.08. 20:48:19

@babapa:
Abban a műsorban egy nagyon kedves barátom autója volt,ami sajnos nemsokkal utána le is égett.De azóta már építette egy másikat.
Általában törés után kapta a "faceliftet" de több ismertetőjele is van ám hogy MOPF 1 es :)
Jól hangzik a mattfekete morcosítás,de én imádom ha csillan a króm ;)

Spakel 2009.02.08. 21:03:52

Mintha csak a saját történetemet hallanám:)
Csak én a vételárnál 2x többet költöttem rá, és megmaradt a 240d :)

Tommoka 2009.02.08. 23:52:02

@Hombár:
Egy darabig még nekem is... :D

Marvell 2009.02.09. 10:25:24

Hirtelen azthittem,hogy Dagiszabinak volt ilyen is...Tényleg miért szerepel az ő neve is a fejlécen?

Dagiszabi 2009.02.09. 17:16:31

@Marvell: Mert én tettem fel a Postot amit Tommo írt.
Azért ennyi autóm nekem sincs :)
Még :)))))))))))9

hangap 2009.02.12. 10:55:25

Mi is hasonloan ereztunk a modell irant egy kedves baratommal, aztan beteljesult az alom. A kepeket elnezve lehetseges, hogy ezt az autot vettuk meg. A rendszam IVC. Kis motor hibaval kaptuk meg, azota 2m-t koltottunk ra a Pappasnal, a legrugoktol a nagyszervizen at, a hianyzo csomagter szonyegig, amit csak lehetett megcsinaltattunk rajta. Most mar varjuk az esemenyt, ahol megjelenhetunk vele.

Tommoka 2009.02.14. 15:45:10

@hangap: :))
Ő lesz az :)
Minden kedden várunk szeretettel a Felvonulási téren,MBYK találkozón(magától is odatalál a kocsi,de ha jól tudom te szeged körül laksz!?),vagy akár a honlapunkon,mint új klubbtag.
Jó lenne viszontlátni :) Örülök hogy jó kezekben van.
A csomiból én dobtam ki a kárpitot,festékes lett ;)Az uj pedig a garázsomban van csak nem került bele...:D

Marvell 2009.02.16. 13:04:51

@Tommoka:

Tuti,hogy az megvan Tommoka?:)))) Pakolnak ott jobbra balra...:)

Stern James 2009.04.17. 10:56:26

@hangap: Ha jól sejtem, Tiéd az Audi kotró, amit tegnap láttam az OT Expon! Beszarás behugyozás a gép :P
süti beállítások módosítása